🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

حفظ و ارتقاء بهداشت روان لازمه مقابله موثر با بیماری

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ،یونس کرمی رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت : با شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین دیگر کشور‌های جهان به طور طبیعی نگرانی‌های ذهنی و روانی مردم افزایش یافته که این موضوع نیازمند توجه دقیق و مواجهه موثر با آن است.

رئیس مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس کرمانشاه، حفظ و ارتقاء بهداشت روان را لازمه مقابله موثر با بیماری کرونا اعلام کرد.

او گفت : این نگرانی‌ها در طولانی مدت می‌تواند اثرات نامطلوبی بر افراد و نهایتا جامعه وارد کند.

کرمی با اشاره به آیات روح بخش و نوید بخش قرآن افزود: به منظور حفظ و ارتقای بهداشت روان، مردم باید سعی کنند ضمن عمل به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به لحاظ روحی و روانی خود را بیش ازحد درگیر این موضوع نکنند.

رئیس مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: یکی از مولفه‌های سلامت روان، قدرت سازگاری با رویداد‌های مترقبه و غیر مترقبه زیستی، اجتماعی و روانی است، پس باید مردم با حفظ آرامش خود این موضوع را در سطح فردی و خانوادگی مدیریت کنند.

او با اشاره به ضرورت اجتناب از رفتر‌های وسواس گونه و انتخاب شیوه‌ای معقولانه و منطقی در همه ابعاد، گفت: درگیری ذهنی و فکری بیش از حد با این موضوع، باعث کاهش توان روانشناختی و به تبع آن ضعف سیتم ایمنی بدن و در نهایت افزایش احتمال ابتلا خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه لازم است از فاجعه سازی و بیان مکرر نکات منفی و تنش زای این بیماری در جمع خانواده و دیگران خودداری کنیم، گفت: سعی کنیم از فرصت‌های پیش رو در راستای آرامش خود و خانواده بهره ببریم.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اینکه شرایط موجود، منجر به افزایش اضطراب افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می‌شود، توصیه می‌شود این گروه از مردم، از متخصصان بهداشت روان کمک بگیرند.

او گفت: با توجه به اینکه کودکان در دوره کودکی از تفکر انتزاعی و مفهومی کمتری برخوردار هستند و بیشتر موضوعات را عینی می‌نگرند، والدین تنها به نکاتی که می‌تواند زمینه‌های بهداشتی در ابعاد فیزیکی و روانی کمک کنند اشاره کنند.

کرمی گفت: از آن جائی که بیماری‌های روان تنی، نوعی از بیماری‌های جسمی هستند که منشا روانی دارند لذا ترس، اضطراب و نگرانی بیش از حد در رابحطه با بیماری کرونا ضریب ایمنی بدن را تقلیل داده و افراد را در مقابل شرایط فشار زا، آسیب پذیر‌تر می‌کند، پس لازم است با حفظ خونسردی و رفتار هوشمندانه، ضریب ایمنی بدن خود را افزایش دهیم .

 

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋