🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

وزارت راه باید سخنگوی ترانزیت کشور باشد

شافعی گفت: وزارت راه باید سخنگوی ترانزیت کشور باشد و برای رفع مشکلات موجود باید راه‌حل‌های مناسب ارائه دهیم.

وزارت راه باید سخنگوی ترانزیت کشور باشد
به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مشهد ، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم پایانی همایش ملی "ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی" در مشهد با بیان اینکه در موضوع ترانزیت ۲۲ دستگاه مختلف تصمیم می‌گیرند، اما یک پاسخگوی واحد در این زمینه وجود ندارد، گفت:  در کشور با مشکلات عمیق در اقتصاد خرد و کلان مواجه هستیم و رفع آن باید در سیستم قاعده‌گذاری و پیگیری شود. عدم هماهنگی تصمیم‌گیران بیشمار برای یک موضوع مانند ترانزیت مشکل بسیار ایجاد کرده است.


او تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار بزرگ حمل و نقل، فرسودگی ناوگان ریلی و جاده‌ای است، روزگاری درآمد‌های رویایی نفتی داشتیم، اما برای نوسازی این‌ها کاری نکردیم البته با بررسی بودجه می‌بینیم خیلی اولویت‌های پایین‌تر از حمل و نقل وجود دارد که به آن‌ها توجه شده است.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: درآمد پایدار با ارزش افزوده بسیار در حوزه‌هایی مانند گردشگری و ترانزیت به چشم می‌خورد، اما در موضوع تامین بودجه ناپیدا هستند.

 


شافعی ادامه داد: ایران با شرایط استثنائی به سرعت در حال واگذاری سهم و نقش حمل و نقل خود به دیگر کشورهاست.


او به اقدامات ترکیه و عمان در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: بی تفاوتی به سرمایه‌گذاری خارجی در حمل و نقل منطقه‌ای موجب می‌شود سهم خود را در صنعت حمل و نقل از دست بدهیم که این کفران نعمت نسبت به موقعیت جغرافیایی برجسته کشور در حوزه ترانزیت است.


رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ۷۴ درصد بودجه کشور در اختیار شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی است، دست ما دیگر از دولت کوتاه است و باید برای اصلاح روند تخصیص بودجه، مجلس با ما همراهی کند.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋