او با بیان اینکه مشاوران و پیمانکاران و کارشناسان زمینشناسی در حال بررسی علت رانش کوه هستند، افزود: به طور معمول به علت بارندگیهای زیاد چنین اتفاقاتی رخ میدهد، ما تاکنون در این منطقه به ویژه در ابتدای سالهای ۹۱ چندین بار شاهد رانش کوه بودهایم.
بهرامی یادآور شد: برخی شایعات مبنی بر رانش زمین و جاده در این قطعه مطرح شده بود که تمامی آنها را تکذیب میکنم، علت وقوع این حادثه تنها مربوط به رانش کوه بوده است.
معاون آزادراههای شرکت ساخت بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب کوه در این منطقه رانش کرده و خوشبختانه این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.
بهرامی تأکید کرد: راهداران و نیروهای راهداری از همان ابتدا با وقوع این حادثه به صورت کامل این قطعه را بستند و همین موضوع باعث شد که این حادثه تلفات جادهای نداشته باشد.
او افزود: در حال حاضر این قطعه از آزادراه تهران-شمال مسدود است و امیدواریم بعد از پاکسازی مسیر اجازه تردد را صادر کنیم.
بهرامی تأکید کرد: در حال حاضر قطعه اول آزادراه تهران-شمال باز است و هیچ حادثهای در این قطعه رخ نداده است.
در همین رابطه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام اکیپ کارشناسی به محل وقوع حادثه خبرداد و گفت: اگر سطح لغرش بالاتر از جسم جاده باشد با سبکسازی خاک در بالا دست کار ترمیم و بازسازی انجام میشود که البته حجم خاک بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب است.
گفتنی است، حادثه رانش کوه در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال رخ داد اما در فضای مجازی اعلام شد که این حادثه در قطعه اول این آزادراه به دلیل رانش زمین اتفاق افتاده است که این شایعات به صورت کامل تکذیب شد.
پاسخ ها