به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی اخبار ، تصاویر رسمی، نسل هشتم گلف را مدرن و تاحدودی نزدیک به سبک طراحی دیگر محصولات فولکس واگن نشان میدهد. نسبت به نسلهای گذشته، گلف ۲۰۲۰ دارای چهرهای اسپرتتر با نشان های مدرن خواهد بود. در چراغهای اصلی، نوار LED روشنایی روز با حالتی شبیه به ابرو، شخصیت تهاجمی این محصول را افزایش میدهد. جلوپنجره هم به تبعیت از سبک چراغها، باریکتر شده است. ورودی هوا در سپر، افزایش قابل توجهی نسبت به نسل قبل دارد و حس آرواره را برای گلف تداعی میکند. طراحی این خودرو، به حجمدهی بدنه نیز بیتوجه نبوده است و ضمن خمیدگی کاپوت جلو به سمت جلوپنجره، خطوطی هماهنگ با اندازهی چراغهای اصلی دارد.
نمای جانبی هم با خط عمیقی در راستای دستگیرهها تقویت شده است که علاوهبر افزایش حس اسپرت گلف، این خودروی کوچک را حجیمتر جلوه میدهد. چراغهای پشت، کاملا وفادار به زبان طراحی فولکس واگن تفاوت چندانی با نمونههای مشابه در تیگوان و اطلس ندارند. البته ترکیب درپوش صندوق و سپر با حجمدهی چشمنواز، چراغ هشدارهای باریک و اگزوزهای دوگانه که قاب نقرهای دارند، گلف ۲۰۲۰ را مدرن و فراتر از یک خودروی اقتصادی جلوه میدهد.
طبق انتظار، گلف GTE با کمی اختلاف ظاهری نسبت به نمونهی استاندارد تولید خواهد شد. این محصول پلاگین هیبرید، با افزایش ادوات اسپرت در نمای روبهرو، حالت لانهزنبوری داخل سپر، رکابهای فلزی آیرودینامیک و درگاه ورودی اتصال برق برای شارژ باتریها ارائه میشود. تولید نسخهی تمامبرقی گلف از سال آینده متوقف خواهد شد تا راه برای فروش فولکسواگن I.D 3 هموار شود.
شاید نمای بیرونی گلف ۲۰۲۰ نسبت به نسل قبلی، انقلابی و فراتر از انتظار باشد؛ اما باید اعتراف کرد که در طراحی داخلی این خودرو هم هیچ شباهتی به مدلهای گذشته وجود ندارد و این بخش، به کلی تغییر کرده است. ادوات روی داشبورد، متمرکز بر راننده هستند و خبری از دکمههای متعدد یا کلیدهای گردان نیست. نمایشگر لمسی مرتبط با سیستم سرگرمی، مشابه محصولات مرسدس بنز و بیامو، جدا از داشبورد دیده میشود و کمی متمایل به سمت راننده است. پشت فرمان هم پنل تمام دیجیتال و تخت وجود دارد که احتمالا در مدلهای پایه، عقربههای آنالوگ خواهد داشت. در تصاویر منتشر شده، نور ملایم با رنگهای قابل تنظیم در خط افقی میان داشبورد دیده میشود تا فضای روبروی شاگرد (سرنشین کنار راننده) را تزئین کند. ادوات فلزی یا پلاستیک نقرهایرنگ در خروجیهای تهویه مطبوع، پیرامون دستهدنده، فرمان و داخل درها، حس یک هاچبک لوکس را به سرنشین فولک وگن گلف ۲۰۲۰ خواهد داد.
ابعاد خودرو، طول ۴.۲۸ متر با ارتفاع ۱.۴۶ متر و فاصله محورهای ۲.۸۴ متر را پوشش خواهد داد. با این حساب، نسل هشتم گلف نسبت به مدل قبلی، ۲۰ سانتیمتر افزایش طول محور خواهد داشت که تأثیری چشمگیر در راحتی سرنشیان دارد.
آمار دقیقتر از پیشرانهها و شرایط فنی گلف، به محض رونمایی رسمی این خودرو در همین مطلب بهروزرسانی خواهد شد؛ اما میتوان انتظار داشت مشابهتهایی بین نسخههای پرفروش نسل هفتم و مدل جدید وجود داشته باشد. به احتمال فراوان، نسخهی پایه مجهز به پیشرانهی یک لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۶ اسببخار خواهد بود که مدل قبلی را در زمان ۹.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرساند و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. همچنین تولید گلف ۲۰۲۰ با پیشرانههای ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسببخار و ۲ لیتری توربودیزل ۱۵۰ اسببخار محتمل است.
پاسخ ها