اگرچه رندرهای مربوط به بدنه خیلی جالب نیستند، اما قبل از این تصاویر بدون پوشش استتاری سورنتو را دیدهایم. البته یکی از تصاویر مربوط به کابین باعث جلب توجه شده است. داشبورد این خودرو کاملاً بازنگری شده تا پذیرای دو صفحهنمایش، یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی شود. ورودیهای هوای عمودی در کنسول مرکزی هم به ارتفاعی پایینتر آمده و در وسط آنها نیز تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است.
دستهدنده سنتی سورنتو نیز جای خود را به شیفتر چرخشی مدرنتری داده که فضای کمتری را بین صندلیهای جلو اشغال کرده است. پایینتر از آن دکمه چرخشی کوچکتری قرار گرفته که احتمالاً انتخابگر حالتهای رانندگی است. دکمههای بیشتری نیز برای ترمز پارک الکتریکی، سیستم استارت/استاپ، غربیلک فرمان گرم شونده و دیگر عملکردها وجود دارند.
اما جدای از خود کیا، مجلهی The Korean Car Blog هم نیز برخی جزئیات مربوط به قوای محرکه این خودرو را منتشر کرده است. گفته میشود سورنتو ۲۰۲۱ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی هم در دسترس خواهد بود. ظاهراً نیروگاه ۲.۲ لیتری دیزلی نیز به همراه گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه وجود خواهد داشت.
اما از سورنتوی الکتریکی شده با عنوان MQ۴_HEV نام برده شده است. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی یاد شده و واحدی الکتریکی خواهد بود. به یاد داشته باشید که این مشخصات مربوط به سورنتوی بازار کره بوده و شاید در بازارهای دیگر تغییراتی رخ دهد.
حدود سه هفته تا زمان رونمایی نسل جدید سورنتو باقی مانده است.
پاسخ ها