او درباره راهکار خودروسازها برای عبور از تحریم، گفت: متاسفانه چشم انداز یا استراتژی بلند مدت در طرح توسعه و تولید خودرو و زنجیره تامین قطعات نداشتیم و به همین دلیل در حال حاضر با چالش کاهش تولید خودرو و افزایش قیمت آن مواجه شدیم.آنچه که مهم است، اتخاذ استراتژی بلند مدت و مدون برای آینده است که نباید دستخوش تغییرات شود تا بتوانیم در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله حرفی برای گفتن در تولید خودرو در سطح منطقه و دنیا داشته باشیم.
طالبی درباره تغییرات اخیر قیمت خودرو گفت: باید خودروسازها بتوانند تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند تا تولید خودرو مقرون به صرفه باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند. قطعا کاهش تولید خودرو موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد. هنوز بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته نمیشود چرا که تولید کم آنها مقرون به صرفه نیست مانند برخی از سنسورها که آنها از خارج کشور وارد میشوند. البته این نوع کار در همه شرکتهای خودروسازی خارجی در دنیا مرسوم است.
این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ایجاد یک استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو امر بسیار مهمی در پیشرفت صنعت خودرو سازی است که میتواند ما را از چالش این چنینی رها کند.
پاسخ ها