🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رونمایی کتاب انقلاب از نگاه عکاسان همدان در فروردین ۱۴۰۰

رئیس حوزه هنری استان همدان همزمان با روز‌های دهه فجر از انتشار یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های دانشنامه همدان خبر داد.

رونمایی از کتاب انقلاب از نگاه عکاسان همدان در فروردین‌ ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از همدان ، سید محمد باقر حسینی سیر رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: کتاب انقلاب از نگاه عکاسان همدان آماده انتشار است و در هفته هنر انقلاب در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود.

او  گفت: تهیه فهرست اولیه از عکاسان فعال همدانی در دوران انقلاب اسلامی و جمع‌آوری آثار ایشان از حدود یک‌سال پیش توسط فرزاد سپهر، پژوهشگر همکار با دانشنامه، انجام شد و در ادامه سمیرا سبزی با داشتن تجربه نویسندگی کتاب «تاریخ عکاسی در همدان» گفتگو با عکاسان شناسایی شده را بر عهده گرفت تا انتشار کتاب «انقلاب از نگاه عکاسان همدان» به نتیجه برسد.

او در ادامه افزود: رخداد‌های انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در عکس‌هایی ماندگار از نگاه عکاسان همدانی به تصویر کشیده شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان بیان کرد: اهمیت جمع‌آوری عکس‌ها با تایید شورای علمی و اجرایی دانشنامه کتاب «انقلاب از نگاه عکاسان همدان» را در دستور کار قرار داد که مراحل پایانی انتشار را می‌گذراند.

حسینی سیر گفت: شناسایی نام عکاسان به همراه عکس‌نوشت‌های هر کدام از عکس‌ها از جمله موارد هدف‌گذاری شده بود تا در کنار تاکید بر اهمیت عکاسی خبری و ثبت رویداد‌های تاریخی، کتاب صرفا آلبوم عکس نباشد و بتواند بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران را به ویژه در همدان بازگو کند.

او با اشاره به مخاطبان کتاب بیان کرد: علاقمندان به هنر عکاسی و تاریخ عکاسی انقلاب در همدان با مطالعه روایت عکاسان نام‌آشنا از جمله زنده‌یاد محمدمهدی استعدادی، مجید عبدنکویی، جواد قلی‌زاده، رحیم ندافی و حمیدرضا رهبر برای نخستین‌بار با عکس‌نوشت‌های عکاسانی از جمله شمسعلی حسنی‌پرست که به شکل خودجوش بخش‌هایی از وقایع انقلاب اسلامی را تصویر کرده‌اند، آشنا می‌شوند.

رئیس حوزه هنری استان همدان درباره روند پژوهش کتاب گفت: گفتگو با عکاسان همدانی در سال‌های انقلاب اسلامی و مراجعه به آرشیو روزنامه‌ها، سازمان اسناد منطقه غرب کشور و کتابخانه ملی ایران توسط نویسندگان کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی سیر با دعوت از مردم برای مشارکت در اطلاع‌رسانی و همراهی با مجموعه دانشنامه اعلام کرد: عکاسان همدانی و شهروندانی که عکس‌هایی از روز‌های انقلاب در همدان در آلبوم شخصی خود دارند می‌توانند با حوزه هنری به شماره تلفن ۳۲۵۱۷۲۹۰تماس بگیرند تا مجموعه آرشیو عکس‌های انقلاب اسلامی در استان برای انتشار نهای کتاب کامل کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋