🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

شرافت ملی در سطح جهانی، مهم ترین دستاورد ایران

عاملی گفت: مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران، استقلال و شرافت ملی در سطح جهانی است.

به گزارش حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی اخبار ، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای مدیران و معاونان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد:  ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب بزرگترین هدیه الهی به مردم ایران بود. امروز که ما در مورد شاخص‌های مختلف مانند شاخص‌های منابع انسانی، شاخص‌های علم و فناوری و... صحبت می‌کنیم پیشرفت خیره‌کننده ایران را مشاهده می‌کنیم. ما در بسیاری از شاخص‌های مهم علم و فناوری جزو ده کشور برتر جهان هستیم.

او با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بود، افزود: مهمترین و پایه‌ای‌ترین دستاورد امروز جمهوری اسلامی ایران استقلال و شرافت ملی در سطح جهانی است. در اواخر سال ۱۳۵۷، کشور توسط ۲۴۰۰۰ مستشار خارجی اداره می‌شد و شاه و قوای نظامی اراده‌ای در اداره امور کشور نداشتند و حتی اختیار پایگاه‌های نظامی در اختیار آمریکا بود و تعیین نخست‌وزیر، وزرا، سفرا و... با دخالت مستشاران انجام می‌شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سرمایه استقلال ایران و اینکه امروز همه قدرت‌های خارجی در حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران، بی‌اراده هستند و اراده ملت ایران بر هر اراده‌ای فائق است، بزرگترین نعمت سیاسی و اجتماعی است.

عاملی با اشاره به مشکلات پیش‌روی امروز کشور تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم و به‌صورت نظام‌مند جلوی فساد‌هایی که مشکل ایجاد می‌کند را بگیریم.

او بیان کرد: آنچه باید روی آن تاکید شود استقلال فرهنگی، دفاعی، نظامی، اقتصادی، سلامت و ... جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضعیت نظام سلامت کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پزشکان هندی و پاکستانی در ابتدای انقلاب برای درمان در کشور حضور داشتند اما امروز شاهد تربیت نیروی انسانی متخصص فراوان در حوزه سلامت برای کشور هستیم. تعداد پزشکان در پایان دوره پهلوی ۵۰۰۰ پزشک بود اما امروز سالانه بیش از ۵۵۰۰ فارغ التحصیل در شته‌های پزشکی داریم.

عاملی اضافه کرد: نعمت جمهوری اسلامی را باید پاس بداریم و در صیانت و حفاظت از انقلاب باید بسیار هوشیار و کوشا باشیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋