Apps

Apps

بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید
توسط ۶ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام از کشور خارج شده است

 

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران گفت اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در خارج از کشور نگهداری می‌شود و این شبکه پیام رسان روسی به تعهدات خود عمل نکرده است.

عباس آسوشه، معاون مرکز ملی فضای مجازی در خصوص لغو مجوز استقرار سرورهای تلگرام در ایران گفت قرار بود تلگرام اطلاعات کاربران ایرانی را در کشور خودمان نگهداری کند، اما بر خلاف وعده‌هایش اطلاعات را از کشور خارج کرد. آسوشه افزود ما تصمیم گرفتیم امکانات CDN را که فقط برای کاهش هزینه‌هایش استفاده می‌کرد از آن بگیریم و در اختیار پیام رسان های داخلی بگذاریم.

 

معاون فناوری اطلاعات مرکز ملی فضای مجازی در مورد عمل نکردن تلگرام به وعده‌هایش گفت:

تلگرام به تعهدات خود عمل نکرد. آن‌ها اطلاعات کاربران ایرانی را از کشور خارج کردند و از امکانات ما فقط برای کاهش هزینه‌های خود استفاده می‌کردند. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم این امکانات را به جای تلگرام در اختیار پیام رسان های داخلی قرار دهیم.

اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام باید در داخل کشور نگهداری می‌شد

به گفته آسوشه، تلگرام در ارتباطات اولیه از سرورهای اروپایی خود برای ارتباط کاربران ایرانی استفاده می‌کرد و از سرورهای توزیع محتوا یا CDN مستقر در ایران فقط برای کانال‌های پربازدید بهره می‌گرفت. این در حالی است که قرار بوده اطلاعات کاربران ایرانی تلگرام در داخل کشور نگهداری شود.

منبع :Mehrnews

Apps
Apps بهترین برنامه و بازی های اندروید را با ما تجربه کنید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋