او افزود: در راستای نظارت دقیقتر و ارتقای کیفیت خدمات به بیماران اورژانسی، با اجرای اتوماسیون آسایار، اورژانس استان موفق به اجرای تمامی مراحل عملیات و پایش آن بر پایه اتوماسیون شد و با راه اندازی این سامانه علاوه بر حذف فرمهای کاغذی و ثبت و نگه داری فعالیتهای اورژانس پیش بیمارستانی بصورت الکترونیک، دسترسی به آمار و فعالیتهای اورژانس پیش بیمارستانی و بهره گیری از آن نیز تسهیل میشود.
حیدری اضافه کرد: با نصب و راه اندازی سخت افزار این سیستم در مرکز اورژانس استان و تجهیز ۵۱ پایگاه اورژانس به گوشیهای هوشمند مبتنی بر سیستم آسایار و سپس نصب نرم افزارها و آموزش تمامی پرسنل و تریاژ بیمارستانی و همچنین استقرار این سامانه در مراکز درمانی و بیمارستانها عملا با حذف کاغذ، تمامی فرایند ماموریتهای محوله برپایه وب عملیاتی شده و ثبت و پایش میشوند.
او ادامه داد: راه اندازی این سیستم در راستای اجرای برنامه دولت الکترونیک بوده و سبب کاهش زمان فراخوان آمبولانس و افزایش سرعت انجام ماموریتهای پیش بیمارستانی و حذف هزینه بالای چاپ کاغذ میشود و نظارت آنلاین و لحظهای بر فرآیند ارائه خدمات صورت میگیرد.
حیدری از تجمیع اتاقهای فرمان و مراکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ شهرستانهای تابعه در مرکز اورژانس استان خبر داد و گفت: مزیت این یکپارچگی بهبود ارتباط مددجویان با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ و افزایش بهره وری مرکز ارتباطات اورژانس است.
او از راه اندازی سیستم رهیاب آمبولانسها نیز خبر داد و افزود: تمامی آمبولانسهای اورژانس در سطح استان به سیستم رهیاب مجهز شده اند و موقعیت، مسیر آمبولانس ها، زمان دقیق اعزام به ماموریت مشخص و توسط اتاق فرمان اورژانس و مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) راهبری و کنترل میشوند و با راه اندازی این پروژهها جهش قابل توجه تکنولوژی در اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.
پاسخ ها