🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

از شاخصه های حضرت زهرا (س) انفاق در راه خدا بود

حجت الاسلام فرحزاد گفت: باید از دغدغه‌های حضرت زهرا(س) الگوبرداری شود و بدانیم چه چیز‌هایی محبوب ایشان بوده است.

یکی از شاخصه‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) انفاق در راه خدا بود

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از قم ، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد،استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ضرورت دارد زیارت‌نامه حضرت زهرا (س) در رسانه و به ویژه در ایام فاطمیه قرائت و پخش شود.

او با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: حادثه شهادت سردار سلیمانی بسیار تلخ و ناگوار بود و این شخصیت بزرگ ویژگی‌های مهمی داشت که یکی از آن ویژگی‌ها ارادت و علاقه ویژه به حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها بود.

فرحزاد تأکید کرد: تواضع و مردمی بودن سردار سلیمانی یکی دیگر از ویژگی‌های خاص او بود و با این که مسئولیت‌های سنگینی بر عهده داشت، اما مقید بود در ایام فاطمیه خود را به شهر کرمان برساند و خود را خادم این بانوی بزرگوار می‌دانست.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار اخلاص بود که اعمال ایشان با نیت خالصانه بود و خداوند نیز به نیت‌های انسان نگاه می‌کند و این شهید بزرگوار درصد خلوصش بسیار بالا بود و هیچ‌وقت به دنبال اسم و عنوان و… نبود و همواره از تمجید و تعریف فراری و همواره فراجناحی بود و برای جذب افراد مختلف تلاش فراوان داشت و خیرخواه انسان‌ها بود.

او تأکید کرد: سردار سلیمانی همواره مصداق بارز فرمایش حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها بود چراکه حضرت می‌فرمایند کسی که بهترین اخلاص و نیت پاکش را در درگاه الهی ارائه دهد خداوند نیز بهترین تقدیرات و بهترین مصلحت را برای او رقم خواهد زد.

فرحزاد افزود: بهترین تقدیرات برای این شهید رقم خورد که حتی بعد از شهادت محبوبیت این شهید چندین برابر شد و شهادت او روح جنگ‌طلبی و خباثت آمریکایی‌ها را به جهان نشان داد.

او در ادامه گفت: بر اساس روایت وارده از حضرت علی علیه‌السلام قیمت هر انسانی به‌اندازه همت اوست و باید دقت نماییم که همت ما مصروف و معطوف به چه چیزی است.

سخنران حرم کریمه اهل بیت (ع) افزود: بین نماز دوست و نمازخوان از زمین تا آسمان فاصله است و امروزه داعشی‌ها و وهابیت شاید نماز بخوانند، اما خداوند و نماز را در قلب خود دوست ندارند.

او تأکید کرد: عبادت و نمازخواندن باید در قلب انسان رسوخ کند و حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها می‌فرماید محبوب من در سه مورد تلاوت قرآن، نگاه بر چهره رسول خدا، انفاق در راه خدا خلاصه شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد:از ویژگی‌های مهم حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز انفاق در راه خدا بود و پیامبر هر فرد نیازمندی را به درب منزل ایشان هدایت می‌کرد.

فرحزاد ادامه داد: انفاق می‌تواند انسان را هم‌نشین رسول خدا نماید و اجر انفاق در راستای کلام خدا و هم‌نشینی با نبی خداست به‌گونه‌ای که یکی از شاخصه‌های این بانوی بزرگوار انفاق درراه خدا بود.

او تأکید کرد: باید از دغدغه‌های حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها الگو گیری نماییم و بفهمیم چه چیز‌هایی محبوب این بانوی بزرگوار بوده است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: عزیزانی که در ایام فاطمیه قصد برگزاری مجالس دارند در کنار آن بسته‌های معیشتی تهیه و به فقرا نیز کمک نمایند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋