🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

خنثی شدن حمله داعش در داغستان

مقامات روسیه از خنثی سازی توطئه حمله داعش در جمهوری داغستان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل اخبار به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس‌های امنیتی روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند توطئه یک گروه وابسته به داعش را در جمهوری بی ثبات داغستان واقع در منطقه قفقاز خنثی کرده و چهار نفر را در همین ارتباط بازداشت کرده اند.

در بیانیه سرویس‌های امنیتی روسیه آمده است عناصر وابسته به داعش قصد داشتند بمبی را نزدیک یک ساختمان اداری نیروی پلیس در ماخاچ قلعه مرکز داغستان منفجر کنند و بلافاصله کارکنان وزارت داخلی داغستان را هدف قرار دهند.

طبق این بیانیه، مقادیری سلاح گرم و سرد، مقدار زیادی مهمات و یک بمب آماده انفجار در مخفیگاه عناصر داعش کشف و ضبط شد. چند تلفن همراه حاوی پیام‌هایی که با هماهنگ کننده‌های داعش رد و بدل شده است، از دیگر وسایلی بود که در این عملیات کشف شد.

هفدهم دسامبر نیرو‌های پلیس جمهوری داغستان که نزدیک چچن واقع شده است، هدف حمله افراط گرایان مسلح قرار گرفتند. در این حمله دو مهاجم کشته شدند.

در ماه اکتبر نیز درگیری مسلحانه میان نیرو‌های امنیتی و افراد مسلح در گروزنی مرکز چچن، دست کم شش کشته بر جا گذاشت که دو تن از آن‌ها از نیرو‌های دولتی بودند.

منطقه قفقاز روسیه در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ صحنه دو مناقشه مسلحانه خونین میان نیرو‌های فدرال و گروه‌های جدایی طلب چچن بود. این اقدامات به تدریج شکل افراطی‌تر و ابعاد گسترده تری پیدا کرد و به دیگر جمهوری‌های منطقه قفقاز گسترش یافت. برخی از این گروه‌ها ژوئن سال ۲۰۱۵ با داعش بیعت کردند.

با این که نفوذ و حضور داعش در این منطقه محدود است، اما هر از گاهی عناصر این گروه حملاتی بر ضد مقامات و نیرو‌های دولتی در چچن، داغستان و حتی اینگوشی مرتکب می‌شوند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋