او توضیح داد: رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی خارجی حضور پیدا می کنند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور های دنیا وجود دارد افزود: هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در بسیاری از شرکت های هواپیمایی دنیا وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط به ایران نیست.
او با بیان اینکه به هیچ عنوان بلیتی برای مسافران کرونایی صادر نمی شود، گفت: ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبت کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت مشخص میشود که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر، از سوی دیگر، در زمان چک کردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما، مجددا کد ملی مسافران از طریق سامانه وزارت بهداشت که دراختیار شرکتهای هواپیمایی است استعلام میشود و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت کرونا داشته باشد حق سوار شدن ندارد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ضرورت دارد ۱۴ روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایش منفی کرونا ارائه دهد.
جلالی بیان کرد: نظارت و بازدید های مستمر انجام می شود و با تخلف شرکت ها در این زمینه برخورد می شود.
او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می شود گفت: این فاصله گذاری اجتماعی طبق دستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم.
بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاریهای اجتماعی که صورت گرفته است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شدهاند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی میکنند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: تمامی ایرلاینها در هر مسیری که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائه میکنند، به طور مثال ممکن است در یک مسیر پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه شود و برای کلاسهای نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاسهای نرخی بالاتر میکنند.
معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاینها کلاس نرخی را عرضه میکنند که سریعتر پر میشود، گفت: به طور مثال در پروازهای ATR که دارای ظرفیت ۵۰ مسافر است، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به ۳۰ نفر رسیده است که بلافاصله بعد از باز شدن پرواز، ۳۰ درصد از ظرفیتش تکمیل میشود، بنابراین شرکتهای هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاسهای بالاتر میکنند تا بخشی از هزینههایشان جبران شود.
جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاسهای پروازی متفاوت در تمامی دنیا وجود دارد، گفت: بسیاری از شرکتهای هواپیمایی خارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاسهای متفاوت میکنند و همواره با توجه به عرضه و تقاضا با کلاسهای پروازی خود بازی میکنند.
او درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت: هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخورد می شود.
پاسخ ها