🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سلامت روان در زمان کرونا بیش از هر زمان دیگری در اولویت است

بابک نخستین، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های اخبار  از اردبیل ، ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان گفت: همه واقعیت‌های ناخوشایند از قبیل اختلالات روانپزشکی و مشکلات روانشناختی ما را ملزم می‌سازد تا اطمینان حاصل کنیم که سلامت روان بیش از هر زمان دیگری در اولویت است و این امر با نیاز جامعه به حمایت‌های روانی - اجتماعی و مداخلات بهداشت روان بیشتر شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر سلامت روان در جامعه و در شرایط ناشی از بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری در اولویت قرار دارد.

او افزود: انگیزه برای پوشش عمومی بهداشت که به عنوان یک هدف اصلی در توسعه پایدار برای رفاه و سلامتی ضروری می‌باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به آمار اختلالات روانپزشکی در دنیا گفت: نزدیک به ۴۵۰ میلیون نفر در جهان با اختلالات روانپزشکی زندگی می‌کنند و از هر ۴ نفر، یک نفر در مرحله‌ای از زندگی خود به یک اختلال روانپزشکی مبتلا می‌شود.

نخستین افزود: در جهان در هر ۴ ثانیه یک نفر با خودکشی جان خود را از دست می‌دهد، به طوریکه خودکشی دومین علت مرگ در سنین بین ۱۵ الی ۲۹ سال در دنیا است.

او با اشاره به اینکه آشفتگی ها، مشکلات روانشناختی و سوء مصرف مواد نیز اثرات زیادی بر سلامتی جسمانی و روانی وارد می‌کنند، تاکید کرد: همه افراد جامعه ضروری است به مراقبت‌های بهداشت روانی دسترسی داشته باشند، حتی اگر در مکانی دورافتاده زندگی می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: در شرایط اضطراری فعلی ناشی از بیماری کرونا که شرایط روانی خاصی در جامعه حاکم است همه باید به مراقبت‌های بهداشتی روان دسترسی داشته باشند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋