صادقی راد با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۵۴۷ مورد تخلف افزایش تناژ بار از سوی این ناوگان در این استان اتفاق افتاده است، افزود: افزایش تناژ بار خسارتهای جبران ناپذیری را به سطح جادهها وارد خواهد کرد.
او ادامه داد: بار اضافه موجود در وسایل نقیله باری عمر آسفالت جادهها را به شدت میکاهد و این امر موجب میشود تا به سوی بهسازی جادهها پیش رویم.
صادقی راد با تاکید بر اینکه هزینههای نگهداری جادهها خیلی بالا است، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اگر امر نگهداری راه انجام نشود عمر آسفالت راه بعد از گذشت چند سال از بین میرود و باید برای ساخت آن راه، از ابتدا هزینه کرد.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر کنترل تناژ بار ناوگان حمل و نقل جادهای توسط گشتهای راهداری، دو سامانه توزین هوشمند در حال حرکت ((WIM) در محورهای همدان-تهران و همدان-سنندج نصب شده است و دو سامانه دیگر نیز در حال نصب است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در خصوص کنترل ناوگان مسافری استان همدان نیز یادآور شد: در پایانههای استان همدان ۹۰۰ ناوگان مینی بوسی، ۳۵۰ ناوگان اتوبوسی، ۱۶ میدل باس و ۷۰۰ سواری کرایه مشغول به فعالیت هستند که کنترل دستورالعملهای بهداشتی و بررسی ظاهری ایمنی ناوگان، صورت وضعیت ها، کارت سلامت، لباس فرم، کارت هوشمند، معاینه فنی، کنترل سیستم سرمایش و گرمایش، وجود کپسول آتشنشانی و مواردی دیگر به شکل روزانه در حال بررسی هستند.
پاسخ ها