🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آغاز مذاکرات پوتین و لوکاشنکو در سوچی

کاخ کرملین از آغاز مذاکرات رؤسای جمهور روسیه و بلاروس در سوچی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ کرملین امروز دوشنبه از آغاز مذاکرات رؤسای جمهور روسیه و بلاروس در اقامتگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوچی خبر داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز در سخنانی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی او مذاکرات را در تفریحگاه سوچی آغاز کرده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مذاکرات در اقامتگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار می‌شود. ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو قرار است در خصوص شراکت راهبردی، اتحاد و همکاری در زمینه‌های تجاری و اقتصادی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

آن‌ها همچنین احتمالا در خصوص پیشرفت اتحاد در فدراسیون روسیه و بلاروس و نیز پروژه‌های مشارکتی بزرگ در خصوص انرژی و تجارت بحث و تبادل نظر می‌کنند.

بنابر اعلام اسپوتنیک، انتظار نمی‌رود در این دیدار سندی به امضا برسد؛ همچنانکه قرار نیست کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود.
این، نخستین سفر خارجی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از زمان آغاز اعتراضات مخالفان در بلاروس و در پی انتخابات جنجال برانگیز اخیر در ماه ۹ اوت به شمار می‌رود.

حدود سه هفته است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋