🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تقلای مقامات ژاپنی برای جانشینی «آبه شینزو»

منابع آگاه از ابراز تمایل «یوشی‌هیده سوگا» برای حضور در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن و جانشینی «آبه شینزو» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت «یوشی‌هیده سوگا» دبیر ارشد کابینه ژاپن اعلام کرده است که در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات حضور خواهد داشت.

حزب لیبرال دموکرات از آنجاییکه اکثریت پارلمان ژاپن را بر عهده دارد، رئیس این حزب نخست وزیر ژاپن و جانشین آبه شینزو که چند روز پیش به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی‌اش اعلام کرد استعفا می‌کند، خواهد شد.

به نوشته رویترز، سوگا گفته است پس از درخواست ۱۴ نفر از نمایندگان پارلمان از حزب لیبرال دموکرات که از او خواسته بودند در این انتخابات حضور یابد این موضوع را بررسی می‌کند.

روز یکشنبه نیز خبرگزاری ژاپنی «کیدو» گزارش داده بود سوگا به «توشی هیرو نیکی» دبیرکل حزب لیبرال دموکرات که مسئول تصمیم‌گیری درباره ریاست این حزب است، گفته بود قصد دارد در این انتخابات برای جانشینی آبه حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری کیدو، انتخابات حزب لیبرال دموکرات قرار است روز ۱۵ سپتامبر برگزار شود. به غیر از سوگا، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه پیشین و «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع پیشین نیز از نامزد‌های رقابت کننده در این انتخابات هستند. به نوشته رسانه‌های ژاپنی، شیگرو که از منتقدان آبه بود در میان مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار است هرچند در صورت دست یافتن به سمت نخست وزیری با فهرستی از مشکلات فراوان از جمله مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی روبرو خواهد بود.

آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است، روز جمعه به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری و وضع جسمی از این سمت استعفا می‌کند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋