🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۸۲۰۰ تن زردآلو از باغ های دامغان برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی دامغان گفت: هشت هزار و ۲۰۰ تن محصول زردآلو از بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های اخبار از سمنان ، سید محسن طباطبائیان مدیر جهادکشاورزی دامغان گفت: امسال با توجه به سرمازدگی ۷۰ درصدی درختان زردآلو، تولید این محصول نسبت به سال گذشته ١۵ درصد کاهش یافت.

او افزود: برداشت زردآلو از اواسط تیرماه در شهرستان دامغان آغاز شد که هم اکنون به صورت کامل به اتمام رسیده است.

طباطبائیان بیان کرد: بیشتر سطح زیر کشت این محصول، مربوط به آستانه، آهوانو، کلاته، دیباج و شورتنگه است، اما در اکثر باغ‌های دامغان، تعدادی درخت زردآلو قابل رویت است.

مدیر جهادکشاورزی دامغان به چگونگی توزیع زردآلوی تولیدی از باغ‌های دامغان در بازار آزاد اشاره کرد و ابراز داشت: ۳۰ درصد از زردآلوی تولیدی توسط باغداران دامغانی در داخل شهرستان مصرف و بقیه به دیگر شهر‌های استان سمنان و استان‌های همجوار ارسال شد.

او اضافه کرد: زردآلو، یکی از محصولات پرطرفدار در بین باغداران دامغان است که درخت آن در بسیاری از باغ‌ها به وفور دیده می‌شود.

طباطبائیان ادامه داد: هم‌اکنون از بین یکهزار و ۲۴۶ هکتار سطح زیرکشت زردآلو در شهرستان، یکهزار و ۸۴ هکتار بارده و ۱۶۲ هکتار به صورت نهال است.

مدیر جهادکشاورزی دامغان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه به ویژه سرمازدگی، روش‌های جدید باغبانی شامل استفاده از ارقام دیرگل، استفاده از سایه‌بان‌های باغی و استفاده از محلول پاشی‌های مناسب در زمینه حفظ محصول، به باغداران ارائه شده است.

او به ارائه تسهیلات بانکی در جهت افزایش سطح زیر کشت محصول اشاره کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸سال ۹۹ از محل تسهیلات تلفیقی حمایت‌های لازم جهت پوشش باغ‌ها با نرخ ۱۵ درصد و پنج ساله است که در این طرح، ۲۰ درصد مبلغ آورده توسط بهره‌بردار و بقیه آن از محل معرفی مدیریت جهاد کشاورزی دامغان به بانک کشاورزی انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان گفت: اجرای عملیات فرآوری و صنایع تبدیلی از دیگر طرح‌های در دست اقدام این مدیریت است که تبدیل محصول میوه زردآلو به میوه خشک با شرایط ارائه تسهیلات بانکی مورد توجه است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

قیاسی، قوامی و رجبعلی از ارقام زردآلو در شهرستان دامغان است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋