🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تغذیه با شیر مادر ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم

تغذیه با شیر مادر نمونه بارزی از ارتباط عمیق بین سلامت انسان و اکوسیستم‌های طبیعت است بنابر این باید"تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست" ایمن و سبز باشد.

به گزارش  گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛ بهناز کاملی رئیس گروه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تغذیه با شیر مادر بدون آلودگی، بدون تولید زباله و نیاز به بسته بندی ندارد و به راحتی در اختیار مصرف کننده که همان شیرخوار می‌باشد قرار می‌گیرد ، در این راستا شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در سال ۹۹ به تأثیر تغذیه شیرخواران بر تغییرات آب و هوایی و محیط زیست و هم چنین ضرورت حفظ، ترویج و حمایت از تغذیه با شیر مادر، در راستای سلامت کره خاکی و ساکنان آن می‌پردازد.

او گفت : با پرداختن به برنامه تغذیه با شیر مادر، سلامت مادران و کودکان این مرز و بوم را تضمین خواهیم کرد، موضوع شعار به گونه‌ای تنظیم شده است که ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و تغییرات آب و هوایی و محیط زیست را برجسته می‌کند.

او افزود: شیر مادر همیشه با حرارت مناسب و در هر زمان برای استفاده شیرخوار آماده و در دسترس است و به هیچ گونه بسته بندی و ملزومات دیگری نیاز ندارد ضمن اینکه نیاز به ضد عفونی کردن ندارد و باعث آلودگی هم نمی‌شود بنابراین تغذیه با شیر مادر بر هر روش دیگری ارجحیت دارد.

رییس گروه سلامت کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه به بررسی اهداف هفته جهانی با شیر مادر پرداخت و گفت: در این خصوص می‌بایست ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و محیط زیست را به عموم مردم اطلاع رسانی کنیم و سپس جایگاه تغذیه با شیر مادر را به عنوان یک تصمیم هوشمندانه زیست محیطی تثبیت کنیم و در نهایت در این زمینه می‌توانیم از افراد تاثیرگذار و سازمان‌ها جهت تعامل و مشارکت در تاثیرگذاری بیشتر اقدامات کمک بگیریم.

او با بیان اینکه مصرف شیر مصنوعی ضرر غیر قابل جبرانی به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند ادامه داد: شیر‌های مصنوعی در کارخانه تولید شده و در حرارت بسیار بالا به پودر تبدیل می‌شوند، این فرایند با استفاده انرژی حاصل از برق یا سایر انرژی‌ها که هم گران است و هم باعث آلودگی محیط زیست می‌گردد صورت می‌گیرد.

کاملی افزود: سایر ملزومات مورد نیاز تغذیه با شیر مصنوعی نیز نظیر قوطی شیر خشک، بطری، سر شیشه و پستانک هم معمولا پس از مصرف دور ریخته می‌شوند این مواد در طبیعت به راحتی تجزیه پذیر نیستند و اکثر آنان در خاک بعد از ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋