وی افزود: سازمان ملی استاندارد طی ۳ ماه فرآیند استانداردسازی را ارائه داد و وزارت کشور هم به صورت شفاهی اعلام کرده بود که این آمادگی را دارد که گواهی سلامت طبق مصوبه دولت در سامانه سیمفا صادر شود.
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد هستیم که گواهیهای سلامت خارج از سامانه سیمفا صادر میشوند، ادامه داد: خودروهایی که شرکتی هستند و در مدارک این خودروها عنوان دوگانه سوز قید شده است و به مراکز معاینه فنی مراجعه میکنند، سیستم معاینه فنی به صورت اتوماتیک به پلیس مرتبط بوده و اطلاعات این خودروها را دریافت میکند. برخی از مراکز هستند که به صورت آفلاین فعالیت میکنند و اطلاعات خودروها در سامانه سیمفا ثبت نمیشود؛ همچنین برخی اوقات گواهیهای صادر شده خلاف قانون بوده است. هر تستی که توسط آزمایشگاه گرفته میشود، باید تحت نظارت سازمان ملی استاندارد باشد و در سامانه سیمفا هم ثبت شود.
قیصر خاطر نشان کرد: مقرر شده بود که بر اساس مصوبه دولت از یکم دی ماه سال ۹۸ وزارت نفت مکلف شود که تمامی جایگاههای CNG به دوربین مجهز شوند و با استعلام از سامانه سیمفا اگر این سامانه اطلاعات خودروها را تأیید کرد، اجازه سوختگیری داده شود. همه تلاشها انجام شده که از سوختگیری خودروهای فاقد گواهی سلامت و معاینه فنی معتبر در جایگاههای CNG جلوگیری شود.
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با بیان اینکه بیشترین انفجارها توسط خودروهای کارگاهی در جایگاههای CNG صورت میگیرد، تصریح کرد: از تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۷ نفر در جایگاههای CNG کشته شدند و در آینده هم تعداد انفجار در جایگاههای CNG افزایش پیدا میکند و این نشان دهنده آن است که خودروهای کارگاهی آنچنان از گواهی سلامت برخوردار نیستند.
او با اشاره به افزایش قیمت معاینه فنی خودروهای سبک، یادآور شد: این موضوع در دستور کار وزارت کشور است و به احتمال زیاد قیمت معاینه فنی خودروهای سبک با ضریب ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش یابد.
پاسخ ها