
مهندسان فولکس واگن برای رعایت مقررات یورو ۷ در آینده، راندمان را در اولویت قرار میدهند.
فولکس واگن تی راک که در واقع یک گلف در قالب شاسیبلند است، اهمیت زیادی برای فولکس واگن دارد. در طول ده ماه اول امسال، این خودرو چهارمین مدل پرفروش در اروپا بوده است و تا ماه اکتبر ۱۷۰,۹۳۱ دستگاه فروش داشته است. با توجه به اینکه این حجم فروش مربوط به مدل نسل اول است که هشت سال پیش معرفی شد، این یک شاهکار چشمگیر محسوب میشود.

تحویل تی راک جدید به مشتریان از همین ماه آغاز میشود، اگرچه فولکس واگن به عرضه نسخه جذاب R این مدل اشاره کرده است. با توجه به اینکه قرار نیست T-Roc R تا سال ۲۰۲۷ عرضه شود، نسخه پرفورمنس آن هنوز در استتار باقی مانده است. بااینحال، سیستم چهار اگزوز آکراپوویچ نشان میدهد که این یک مدل معمولی نیست. این شاسیبلند همچنین از چرخهای فورجشده ۲۰ اینچی با لاستیکهای پهنتر نسبت به T-Roc R اصلی بهره میبرد.
تصاویر منتشرشده توسط اتوکریتیکا سپرهای زاویهدارتر و ترمزهای حجیمتری را نشان میدهند، اما نکته برجسته اصلی در زیر کاپوت است. این مدل از موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ مشابه گلف R جدید بهره میبرد. قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر در هر دو مدل یکسان است، اما T-Roc R از یک سیستم هیبریدی خفیف استفاده میکند.
درحالیکه وجود سیستم ۴۸ ولتی معمولاً به معنای افزایش موقت قدرت است، مهندسان فولکس واگن برای رعایت مقررات یورو ۷ در آینده، راندمان را در اولویت قرار میدهند. درنتیجه، انتظار نمیرود که مشخصات فنی آن از گلف R فراتر رود. هنوز مشخص نیست که آیا این هاتهچ به موتور هیبریدی خفیف ۲ لیتری TSI مجهز خواهد شد یا خیر، اما با توجه به اینکه Mk8 آخرین نسخه گلف با موتور درونسوز است، این احتمال همچنان وجود دارد. فولکس واگن گفته است که نسل فعلی میتواند تا سال ۲۰۳۵ به فروش برسد.

بدون جانشینی با موتور درونسوز، گلف R کنونی احتمالاً برای رعایت قوانین سختگیرانهتر آلایندگی به سطحی از برقیسازی نیاز خواهد داشت. متأسفانه گیربکس ششسرعته دستی دیگر برنمیگردد. این هاچبک پرفورمنس فقط با گیربکس هفتسرعته دوکلاچه اتوماتیک مشترک با فولکس واگن تی راک R بعدی عرضه خواهد شد. همانند گلف R، معادل کراساوور آن منحصراً با سیستم تمامچرخ محرک 4Motion در دسترس قرار خواهد گرفت.
فولکس واگن T-Roc R مانند گلف R واگن استیشن در ایالات متحده عرضه نخواهد شد. درهمینحال، بخش پرفورمنس R درحال برنامهریزی برای کنار گذاشتن توارگ R است و تولید این شاسیبلند لوکس را در سال ۲۰۲۶ به پایان خواهد رساند.
عرضه یک مدل R برقی بهزودی رخ خواهد داد. فولکس واگن پیش از این مدل پولو GTI بدون موتور درونسوز را معرفی کرده و اشاراتی به یک مدل R با موتورهای الکتریکی داشته است.
پاسخ ها