🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

جلوگیری از تصرف بیش از ۲۰ هزار متر مربع از اراضی ملی زالوآب

با همکاری یگان حفاظت شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین و نیروی انتظامی بخش بیستون از تصرف ۲۰۲۳۳ متر مربع از اراضی ملی زالوآب منطقه حفاظت شده بیستون جلو گیری شد.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ؛ محمدحسین فلاحتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت : ۲۰۲۳۳ متر مربع از اراضی ملی زالو آب منطقه حفاظت شده بیستون که توسط متخلفین با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه و دستور مقام قضایی بخش بیستون، رفع تصرف شد.

او در خصوص معرفی متخلفین در جریان این تصرف‌ها به دستگاه قضایی گفت : تعداد ۴ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی شامل سه مورد مربوط احداث باغ و یک مورد نیز تصرف اراضی و تبدیل به زمین کشاورزی تشکیل گردید.

فلاحتی در زمینه مناطق حفاظت شده افزود: این مناطق قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است. اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا بدلیل آگاهی نداشتن به این مناطق، باعث تخریب و بر هم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می‌شوند.

فلاحتی افزود: این اداره با هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

او ادامه داد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

 فلاحتی از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه دست اندازی به محیط زیست، شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده بیستون، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

او افزود: برخی افراد در سنوات گذشته اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده‌های تحت مدیریت کرده بودند که با پیگیری‌های قانونی، در نهایت با صدور احکام از سوی دستگاه قضایی با این متخلفان برخورد شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋