به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی اخبار ، احمدی سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اشاره به عملیاتی شدن فاز دوم سامانه جامع گارانتی تصریح کرد: فاز اول سامانه گارانتی، با ثبت شناسنامه گارانتی شرکت های تولیدکننده و واردکننده از ماه های گذشته عملیاتی شده است.
او افزود: فاز دوم مربوط به شرکت های گارانتی کننده و مردم می شود و ما به سمت هوشمندسازی نظارت ها پیش خواهیم رفت. در این مرحله اطلاعات شرکت های خدمات پس از فروش و شرکت هایی که در فاز اول شناسنامه خود را ثبت کرده اند در اختیار مردم قرار می گیرد.
احمدی بیان کرد: در فاز نخست توانمندی شرکت ها احراز شده و بعد شناسنامه گارانتی برای آنها صادر می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: طبق قانون همه کالاهای مصرفی و سرمایه ای بادوام باید خدمات پس از فروش داشته باشند. در حال حاضر اطلاعات کالاهای صوتی تصویری، لوازم خانگی، تایر و تلفن همراه در این سامانه درج شده و حوزه خودرو و لوازم یدکی در هفته های آینده عملیاتی می شود.
او افزود: سعی می شود تا طی چند ماه آینده اطلاعات همه کالاهای سرمایه ای و مصرفی در این سامانه ثبت شود.
احمدی بیان کرد: در فاز سوم این سامانه رتبه بندی شرکت ها در بحث ارائه خدمات پس از فروش انجام گرفته و عملکرد آنها ارزیابی می شود .
او ادامه داد: در این مرحله امتیازاتی به شرکت ها داده می شود و مصرف کننده ها با گارانتی شرکتی خرید می کنند که رتبه بهتری در این سامانه داشته باشند همچنین امکان نمایش نظرات افراد در این سامانه وجود خواهد داشت.
او با اشاره به تاثیر مناسب سامانه جامع گارانتی در کاهش قاچاق گفت: در سامانه جامع گارانتی جذابیت خرید کالاهایی که فاقد شناسنامه گارانتی باشند کم می شود در این شرایط مردم به سمت استفاده از کالاهای دارای گارانتی اصیل سوق پیدا می کنند.
در حال تکمیل...
پاسخ ها