🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۴۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری هوشمندسازی می شود

قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های  اخبار  از شهرکرد ، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از هوشمندسازی ۴۰۰ مدرسه در استان تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: ۹۷ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام در استان اختصاص یافته و همچنین مجوز کلنگ‌زنی احداث چند فضای آموزشی دولتی در استان گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش و چهارمحال و بختیاری، از هوشمندسازی ۴۰۰ مدرسه در این استان تا پایان امسال خبر داد.

او در خصوص کمبود فضا‌های آموزشی در برخی مناطق و وجود برخی فضا‌های آموزشی مازاد در مناطق دیگر چهارمحال و بختیاری افزود: عمدتا فضا‌های آموزشی مازاد، در مناطق روستایی قرار دارند، در گذشته فضا‌های آموزشی در این روستا‌ها احداث شد، اما به دلایلی همچون مهاجرت روستاییان به شهرها، اکنون این فضا‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

قائدامینی اضافه کرد: معمولا فضا‌های آموزشی احداث شده در مناطق روستایی به صورت خیری است و خیرین اصرار دارند این فضا‌ها را در منطقه خاص احداث کنند، در صورتی که در بسیاری از این مناطق کمبود فضای آموزشی وجود ندارد.

او در خصوص احداث فضای آموزشی در مناطق صعب‌العبور و کم برخودار ادامه داد: در برخی مناطق محروم نیاز به احداث مدارس وجود دارد، اما به دلیل نبود جاده دسترسی مناسب برای انتقال مصالح ساختمانی، احداث فضایی آموزشی در این مناطق سه برابر فضا‌های آموزشی در مناطق شهری هزینه در پی دارد و پیمانکاران عمدتا برای ساخت فضا در این مناطق را تقبل نمی‌کنند.

قائدامینی گفت: از این پس درصدد هستیم با بررسی و آینده نگری در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری اقدام به احداث فضا‌های آموزشی کنیم تا مدارس بر اساس نیاز هر منطقه احداث شود.

او افزود: کادر آموزشی در مناطق محروم فراتر از مسئولیت واگذار شده کار می‌کنند، برخی از معلمان این مناطق ایثارگرانه و در شرایط سخت به امر آموزش می‌پردازند، گاهی برخی موضوعات مانند احداث جاده، فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی و ... در حیطه وظایف آموزش و پرورش نیست و سایر ارگان‌ها باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

قائدامینی اضافه کرد: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس چهارمحال و بختیاری، یکی از مشکلات عمده بود که یکی از خیران برای بازسازی و احداث سرویس بهداشتی استان اعلام آمادگی کرده و این موضوع در حال پیگیری است.

او در خصوص گزینش معلمان و نظارت بر عملکرد این قشر گفت: معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و آزمون استخدامی جذب مجموعه آموزش و پروش می‌شوند، این قشر قبل از ورود به مجموعه آموزشی، توسط اداره‌کل ارزیابی و عملکرد و حراست مورد گزینش قرار می‌گیرند.

قائدامینی اضافه کرد: چناچه تخلفی از کادر آموزشی مدارس مشاهده شود، تیم ارزیابی و عملکرد مستقیما وارد عمل می‌شود و پس از بررسی، هیات رسیدگی به تخلفات از توبیخ بدون درج در پرونده تا اخراج با افراد خاطی برخود می‌کند، معلمان یکی از پاکترین اقشار هستند، اما کوچکترین تخلف در این قشر بزرگ به‌نظر می‌رسد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋