🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

داخلی سازی ۱۵ محصول وارداتی در قم

سیجانی گفت: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، ۱۵ محصول وارداتی به ارزش ۶۷ میلیون دلار در قم داخلی‌سازی می‌شود.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم

به گزارش گروه استان های  اخبار  از قم ، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن کرامت استانداری گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در سال گذشته، احیای واحد‌های راکد بود و امسال نیز چنین طرحی را در مسیر رفع موانع تولید در دست اقدام داریم.

سیجانی با بیان اینکه معیار احصای واحد‌های راکد در شهرک‌های صنعتی، قرارداد بوده و به نظر می‌رسد در آمار کشوری، طرح‌های نیمه‌کاره نیز ذکرشده است، تصریح کرد: دراین‌باره با ارزیابی دقیق، امسال ۲۵ واحد راکد دوباره احیا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در آمار کشوری، ۳۵۰ واحد راکد در قم اعلام‌شده است درحالی‌که بر اساس آخرین آمار، ۲۲۵ واحد در قم وجود دارد و باید طبق مصوبات، برای احیای ده درصد آن اقدامات لازم را اتخاذ کنیم، در این میان تناقضی میان آمار واحد‌های راکد وجود دارد که با ارزیابی دقیق آمار به‌زودی احصا می‌شود.

سیجانی ابراز کرد: در سال جاری برگزاری دومین نمایشگاه ساخت داخل را در دست اقدام داریم، این نمایشگاه در سال گذشته با تلاش دستگاه‌های دولتی و واحد‌های تولیدی و بخش خصوصی برگزار و با استقبال زیادی مواجه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخی از اقدامات مهم در حوزه تولید یادآورشد: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های فراهم‌شده، ۱۵ محصول وارداتی به ارزش ۶۷ میلیون دلار در قم داخلی سازی می‌شود.

سیجانی بیان کرد: همچنین امسال صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری به وزن ۳۵۰ هزار تن به ۱۵ کشور همسایه از قم پیش‌بینی‌شده است، ضمن اینکه در سه ماه اول امسال ۳۱ میلیون دلار صادرات انجام شد و با توجه به ۸۰ درصد بازگشایی مرزی و برگشت وضعیت معاملات به حالت قبل، امیدواریم این میزان صادرات تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بازدید سرپرست وزارتخانه برخی از قطعات شرکت‌های بزرگ در سال گذشته داخلی سازی شده است و امسال دو کالای مهم در رابطه با قطعات هواپیمایی در شهرک صنعتی شکوهیه و ساحت اتوبوس فرودگاهی نیز در دست اقدام است.

سیجانی با تأکید بر اینکه امسال چهار پذیرش و اعزام هیئت‌های بازرگانی بین‌المللی در توسعه تعاملات پیش‌بینی شد که با شرایط کرونا فعلاً امکان ندارد، گفت: زیرساخت‌های تجاری نمایشگاه بین‌المللی در دست اجراست و قول مساعدی در مورد راه دسترسی ارائه‌شده که امیدواریم فاز اول نمایشگاه تا مهرماه آغاز شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: تکمیل نمایشگاه فرش دستباف نیز از جمله طرح‌های تجاری و صادراتی است که با توجه به برخی مشکلات، تعیین تکلیف می‌شود و برآنیم از طریق ماه ۲۷ به بخش خصوصی واگذار کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋