🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

درخواست عریقات برای تجدید نظر کشور های عربی درباره صلح با تل آویو

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به طرح اشغالگرایانه تل‌آویو، تجدید نظر کشور‌های عربی در توافقنامه‌های صلح با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از روزنامه القدس العربی، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، در مصاحبه با رادیو رسمی فلسطین گفت به منظور بررسی طرح صهیونیستی الحاق، امروز نشستی در سطح وزیران کشور‌های عربی برگزار خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد در صورتی که طرح الحاق را اجرا کند کشور‌های عربی نیز در توافق‌های صلح امضا شده با تل آویو تجدیدنظر کنند.

او با تاکید بر ضرورت پایبندی به طرح صلح عربی بدون هیچ تغییری، افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به تماس‌های خود با سران جهان ادامه می‌دهد و اخیرا هم هفت پیام شخصی برای همه کشور‌های جهان فرستاده است با این مضمون که اگر طرح الحاق اجرایی شود عملا از همه توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل و آمریکا دست خواهیم کشید، زیرا این دو طرف همه تعهدات را زیرپا گذاشتند و این یعنی، براساس توافق چهارم ژنو، کابینه اسرائیل باید مسئولیت خود را بپذیرد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه افزود: محمود عباس در پیام‌های خود برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح با اختیارات کامل و بر اساس قانون بین‌المللی و نیز حل و فصل مسائل باقی مانده را خواستار شد به گونه‌ای که پایان دادن به اشغالگری در مرز‌های ۱۹۶۷ و همچنین آزادی اسیران بر اساس جدول زمانی مشخص، تضمین شود.

عریقات از تلاش‌ها با مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد که هدف از آن‌ها برگزاری جلسه‌ای به منظور اعلام تشکیل ائتلافی بین‌المللی علیه طرح الحاق و بازخواست اسرائیل در صورت اجرا کردن این طرح است.

به گفته او، بر اساس طرح الحاق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌خواهد ماهیت وظایف تشکیلات خودگردان را تغییر دهد به گونه‌ای که فقط وظیفه خدماتی داشته و یکی از ابزار‌های دوام این رژیم باشد و این اتفاق رخ نخواهد داد و البته همه این‌ها در چارچوب معامله قرن قرار دارد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد: کشور‌های جهان باید به خوبی بدانند که کابینه رژیم اشغالگر اشاره کرد تدابیر طرح الحاق از اول ژوئیه آغاز خواهد شد و این مسئله ربطی به تعویق ندارد، زیرا طرح ترامپ – نتانیاهو، بر اساس الحاق و نهادینه کردن دوام اسرائیل قرار دارد.

عریقات در اظهاراتش همچنین از مواضع بین‌المللی در مخالفت با طرح الحاق تمجید کرد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر اهمیت هماهنگ‌سازی تلاش‌های فلسطینیان و دور شدن از هرگونه وابستگی‌های حزبی به منظور بازپس گیری فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف تاکید کرد و کنفرانس خبری مشترک جبریل الرجوب، دبیر کل کمیته مرکزی جنبش فتح، و صالح العاروری، نایب رئیس جنبش حماس، را گامی بزرگ دانست که پیام آن اعلام اتحاد برای مقابله با طرح الحاق، از بین بردن اشغالگری و معامله قرن بود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋