🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سطح زیر کشت زیره در دامغان افزایش یافت

سید محسن طباطبائیان گفت: سطح زیر کشت زیره در دامغان نسبت به سال گذشته با ۴.۵ برابر افزایش به ۷۰ هکتار رسید.

به گزارش گروه استان های اخبار از سمنان ، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: امسال زمینه توسعه گیاه دارویی زیره با نیاز آبی کم فراهم شده است به گونه‌ای که شاهد افزایش سطح زیر کشت در دامغان بودیم.

او افزود: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت کشت محصولات کم آب بر و ارزآور، برداشت زیره در سطح ۷۰ هکتار از زمین‌های شهرستان دامغان از اواخر خرداد آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است.

طباطبائیان به علت افزایش سطح زیر کشت زیره اشاره کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال، نظارت در زمان کاشت و داشت، تغذیه بهینه مزارع و ضدعفونی کردن بذر، عملکرد زیره در واحد سطح به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اضافه کرد: بیش از ۷۰ تن زیره از زمین‌های زراعی دامغان برداشت شد و این در حالی است که این محصول ارزشمند در دامغان از لحاظ کیفی دارای ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد است.

او ادامه داد: در سال جاری از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و بلندمدت، ارائه دستور العمل‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی به کارشناسان و بهره برداران، در تلاشیم تا کشت این محصول را گسترش دهیم.

طباطبائیان افزود: با توجه به فصل رشد و شرایط گیاه که از محصولات کم آب است، قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان وجود دارد و تلاقی نداشتن کشت زیره با دیگر محصولات زراعی در پاکسازی علف‌های هرز تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: زیره به عنوان گیاهی با ارزش اقتصادی بالا، قابلیت عرضه در بورس دارد و از آنجا که زیره سبز گیاهی دارویی و صادراتی است قیمت آن کمتر دچار نوسان می‌شود که این امر موجب اطمینان کشاورز از فروش محصول به قیمت مناسب می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋