🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ماه آینده در مسابقات مقدماتی بیلیارد حرفه ای ها شرکت می کنم

امیر سرخوش بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش اخبار ، در رابطه با وضعیت خودش پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پیش از بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد در خانه بر روی میز خودم تمرین می‌کردم. پس از بازگشایی باشگاه‌های بیلیارد تمریناتم را جدی‌تر دنبال کردم. در حال حاضر در حال رفع اشکال هستم.

سرخوش گفت: ماه آینده در مسابقات مقدماتی تور حرفه ای‌های بیلیارد در کشور انگلیس، شرکت خواهم کرد.

او درباره مسابقات بیلیارد داخلی و بین المللی گفت: در حال حاضر هیچ مسابقه داخلی برگزار نمی‌شود. از نیمه مردادماه مسابقات انتخابی حرفه ای‌ها در کشور انگلیس برگزار خواهد شد. این مسابقات به صورت (اوپن) برگزار می‌شود و هر بازیکن داوطلبی می‌تواند در این مسابقات شرکت کند.

سرخوش ادامه داد: ۱۲ نفر از برترین‌های این مسابقات به تور حرفه ای‌های بیلیارد صعود خواهند کرد. سال گذشته حدود ۲۵۰ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند. این مسابقات به دلیل آن که جز مسابقات حرفه‌ای محسوب می‌شود، طبق قانون مجلس شورای اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بیلیارد نمی‌توانند از اعزام بازیکنان به این مسابقات حمایت مالی کنند.

بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان در رابطه با قانون منع حمایت مالی از اعزام ورزشکاران به مسابقات حرفه‌ای بیان کرد: به نظر من مسئولان کشور ما، چون از سطح کلان به این مسائل نگاه می‌کنند، حتما مصلحتی بوده که این قانون را تصویب کرده اند. تور حرفه ای‌ها جوایز زیادی دارد. اگر بازیکنان به تور حرفه ای‌ها راه پیدا کنند، درآمد زیادی نصیبشان می‌شود و دیگر نیازی به حمایت مالی ندارند.

سرخوش در رابطه با سهولت صدور روادید برای حضور در تور حرفه‌ای انگلیس اظهار کرد: من به راحتی توانستم روادید حضور در مسابقات انگلیس را بگیرم و مشکل خاصی نداشتم. البته بعضی از بازیکنان برای اخذ روادید مشکل دارند.

مطالبه‌ای از فدراسیون بیلیارد ندارم

او درباره حمایت‌های مالی فدراسیون بیلیارد برای اعزام بازیکنان به مسابقات بین المللی گفت: در دوره هاشم اسکندری (رئیس سابق فدراسیون بیلیارد) هرگاه در حساب فدراسیون پولی بود از ورزشکاران دریغ نمی‌شد. گاهی فدراسیون با مشکلات مالی مواجه شده بود که به طبع مسئولان فدراسیون نمی‌توانستند از ما حمایت کنند. در حال حاضر مطالبه‌ای از فدراسیون بیلیارد ندارم.

بازیکن تیم ملی بیلیارد کشورمان درباره محمدرضا مقصودلو (سرپرست جدید فدراسیون بیلیارد) اظهار کرد: من تا به حال او را از نزدیک ندیدم. به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مقصودلو محدود شده است. امیدوارم بتواند به این ورزش کمک کند.

سرخوش در رابطه با شروع مجدد لیگ برتر بیلیارد کشور، بیان کرد: در گذشته مسابقاتی در چارچوب لیگ برتر بیلیارد برگزار شد. مسابقات خوبی بود و درآمد زایی نسبتا خوبی داشت. از آنجا که مسابقات ما بیشتر به صورت انفرادی برگزار می‌شود و مسابقات لیگ‌های آسیایی برگزار نمی‌شود، مسابقات لیگ برتر بیلیارد در کشور ما کم رنگ شد.

او افزود: البته مسابقات تیمی آسیایی و جهانی برگزار می‌شود، اما هیچ کشوری مسابقاتی در قالب لیگ برتر بیلیارد برگزار نمی‌کند. به نظرم اگر انرژی که می‌خواهد صرف برگزاری لیگ شود در مسابقات انفرادی صرف شود، شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.

سرخوش در پایان گفت: ورزش بیلیارد در سال‌های اخیر هواداران زیادی پیدا کرده است. برخی از افراد این ورزش، درآمد‌های هنگفتی را از آن خود می‌کنند. در گذشته حمایت باشگاه‌های بیلیارد از بازیکنان بیشتر بود و خانواده‌هایی با درآمد پایین راحت‌تر می‌توانستند در این ورزش فعالیت کنند. در حال حاضر اکثر بازیکنان تیم ملی از خانواده‌های متوسط جامعه هستند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋