🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رئیس اجرایی هنگ کنگ: مخالفان قانون امنیت ملی چین دشمنان ملت هستند

رئیس اجرایی منطقه هنگ‌کنگ مخالفان قانون امنیت ملی جدید چین را دشمنان مردم این منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رئیس اجرایی منطقه هنگ‌کنگ مخالفان قانون امنیت ملی پکن را دشمنان ملت خطاب کرد.

رئیس اجرایی منطقه هنگ‌کنگ روز سه شنبه در نشست کابینه خطاب به مخالفان لایحه جدید امنیت ملی که به تازگی در پارلمان چین تصویب شد، از آن‌ها خواست تا از بدنام کردن تلاش‌های دولت پکن دست بردارند. لام در این باره گفت از کسانی که به روش‌های همیشگی برای بدنام کردن تلاش‌های دولت متوسل می‌شوند، می‌خواهم این کار را متوقف کنند، زیرا با این کار به دشمنان مردم هنگ کنگ تبدیل می‌شوند.

پارلمان چین اخیرا قانون امنیت ملی هنگ کنگ را که پیشتر در کنگره خلق چین در حال بررسی بود، به تصویب رساند. انگلیس و آمریکا از اولین مخالفان قانون امنیت ملی پارلمان چین بودند و بلافاصله از تسهیل اعطای حق شهروندی خود به مردم هنگ‌کنگ سخن گفتند. مخالفان این طرح معتقدند قانون جدید مصوب پارلمان پکن تهدیدی برای استقلال هنگ‌کنگ خواهد بود.

گفتنی است بررسی قانون امنیت ملی از سوی چین، چندی است که موجب به راه افتادن برخی اعتراضات در هنگ‌کنگ شده است و همین مسئله سبب شده تا دستاویزی را برای مداخلات خارجی فراهم کند. دو روز پیش اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله جویانه از چین خواست تا به خودمختاری هنگ کنگ احترام بگذارد.

از سال ۱۹۹۷ و هنگامی که بریتانیا پس از گذشت بیش از ۱۵۰ سال حکمرانی، هنگ‌کنگ را به چین واگذار کرد، این منطقه بر اساس سیاست «یک کشور، دو نظام» اداره می‌شود؛ سیستمی که براساس آن چین موافقت کرد تا این منطقه به صورت نیمه خودمختار اداره شود. هنگ کنگ ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی و تجاری آسیا به شمار می‌رود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋