netware

netware

انواع ورزش بعد از عمل لاغری

پس از انجام جراحی لاغری، بیمار باید با مشورت پزشک برنامه ورزشی مناسب برای بعد از عمل  لاغری را دریافت کند، این برنامه شامل موارد زیر است:

تمرینات هوازی

تمرینات قدرتی

تمرینات کششی

تمرینات هوازی مناسب ترین ورزش بعد از عمل لاغری

ورزش های هوای را باید در همان هفته اول بعد از جراحی شروع کرد. پیاده روی ساده روزی 5 تا 10 دقیقه، البته بیمار باید این مدت زمان را به مررو مدت زمان آن و تعداد دفعات آن را زیاد کند.

 این ورزش ها برای رفع اضطراب موثر هستند، باعث می شوند بیمار خواب بهتری داشته باشد و قدرت ذهنی و تمرکز را بالا می برد. ورزش هوازی باعث  تقویت قلب، ریه و افرایش پمپاژ خون، سطح انرژی و متابولسیم بدن می شود.

پیاده روی یک ورزش هوازی است که می توان به عنوان ساده ترین ورزش بعد از عمل لاغری نام برد. شنا و تمرینات آبی، پیاده روی سریع و دویدن نیز از جمله ورزش های هوازی هستند.

تمرینات کششی و انعطاف پذیری برای جلوگیری از گرفتگی عضلات

اگر بیمار بعد از انجام ورزش احساس سفتی و گرفتگی عضلات داشته باشد می تواند برای رفع آن ورزش های کشش انجام دهد. وزرش های کششی برای بازسازی بدن مفید هستند، بنابراین یک ورزش مناسب برای بعد از جراحی لاغری هستند.

این ورزش ها را باید 2 تا 4 هفته بعد از جراحی شروع کرد. لیفت ساق پا، کشش همسترینگ، چرخش شانه و چرخش بازو از جمله حرکات کششی مناسب هستند، هر کدام از آن را می توان به عنوان ورزش بعد از عمل لاغری معرفی کرد.

بیشتر بخوانید : رژیم اسلیو

تمرینات قدرتی مناسب برای حفظ توده عضلانی بدون چربی

ورزش های قدرتی برای حفظ توده عضلانی بدون چربی در بدن، تقویت آن و همچنین برای عضله سازی مناسب هستند. با داشتن عضلات سالم بدن توانایی و قدرت انجام فعالیت های خود را دارد.

 لانژ، اسکات و وزنه برداری همگی تمرینات عالی قدرتی هستند. دراز و نشست را نیز می توان به عنوان یک ورزش بعد از عمل لاغری نام برد.

ورزش های قدرتی را باید 6 هفته بعد از عمل لاغری شروع کرد و حداقل 2 روز در هفته انجام شوند.

منبع : اسلیو کلینیک

netware
netware

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋