ادمین استار

ادمین استار

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است ؟ 5 تا از بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022

بدون اتلاف وقت خود، در اینجا لیستی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب به ترتیب اهمیت و محبوبیت آنها آورده شده است.

 

اگرچه، شما نیازی به یادگیری همه این زبان های برنامه نویسی ندارید، یکی را انتخاب کنید که دوست دارید و نیاز شما را برآورده می کند. اگر گیر کرده اید یا گیج شده اید، جاوا اسکریپت را انتخاب کنید، زیرا هرگز نمی توانید با آن اشتباه کنید.

برای سفارش طراحی سایت می توانید به آدرس این لینک مراجعه کنید. در این سایت انواع وبسایت ها با بهترین قیمت ارائه می گردند.

 

 

1. جاوا اسکریپت

 

شکی نیست که جاوا اسکریپت پادشاه توسعه وب و احتمالاً محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان وب است. همچنین این تنها زبانی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های تحت وب، هم فرانت‌اند، هم باطن و هم اپلیکیشن‌های موبایل (React Native) ایجاد کنید.

 

نقطه قوت جاوا اسکریپت نه تنها این است که می‌تواند روی مرورگر و سرور با استفاده از Nodejs اجرا شود، بلکه فریمورک‌ها و کتابخانه‌های فوق‌العاده‌ای که برای توسعه وب و توسعه برنامه دارد نیز وجود دارد.

 

به عنوان مثال، می‌توانید از React.js و Angular برای frontend، Nodejs برای باطن و React Native برای ایجاد برنامه‌های موبایلی چند پلتفرمی (هم اندروید و هم iOS) استفاده کنید.

 

2. پایتون

 

پایتون یکی دیگر از زبان هایی است که در سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. در حالی که دقیقاً جدید نیست و آزمون زمان را پس داده است، احتمالاً همه کاره ترین زبان برنامه نویسی در حال حاضر است.

 

می توانید از پایتون برای توسعه وب، علم داده، اسکریپت نویسی و اتوماسیون استفاده کنید. مانند جاوا اسکریپت، پایتون نیز از پشتیبانی اجتماعی عظیمی برخوردار است و دارای چارچوب‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارهای مفید زیادی است که می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه وب در زمان سریع کمک کند.

 

به عنوان مثال، می‌توانید از جنگو برای ایجاد برنامه‌های تحت وب تمام پشته استفاده کنید. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری داشته باشید، می‌توانید از Flask، یک چارچوب مینیمالیستی توسعه وب نیز استفاده کنید.

 

پایتون همچنین یک زبان برنامه نویسی خوب برای یادگیری برنامه نویسی است، بنابراین اگر در دنیای توسعه نرم افزار تازه وارد هستید، انتخاب پایتون می تواند شروع خوبی باشد، نه تنها برای توسعه وب بلکه برای یک حرفه برنامه نویسی کلی.

 

 

3. TypeScript

 

TypeScript مورد علاقه شخصی من و یک زبان برنامه نویسی مدرن برای توسعه وب است. درست مانند C و C++، TypeScript را می توان به عنوان JavaScript++ در نظر گرفت، اگرچه به اندازه C++ محبوب نیست.

 

بخش خوب TypeScript این است که ایمنی نوع را در کد جاوا اسکریپت اضافه می کند که به این معنی است که می توانید خطاهای ناخوشایند مربوط به نوع جاوا اسکریپت را در مرحله توسعه پیدا کنید.

 

همچنین توسعه کد شی گرا را برای جاوا اسکریپت آسان می کند و چندین ابزار اشکال زدایی داخلی TypeScript توسعه وب را واقعاً آسان می کند.

 

اگر باید یک زبان برنامه نویسی مدرن را برای یادگیری در سال 2022 انتخاب کنید، من به شدت به شما توصیه می کنم که TypeScript را یاد بگیرید و اگر به منبعی نیاز دارید، Understanding TypeScript توسط Maximillian Scwarzmuller و AcadMind یک دوره عالی برای شروع در Udemy است.

 

4. PHP

 

من ممکن است برای گنجاندن PHP در این لیست از بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022 نکات منفی زیادی دریافت کنم، اما صادقانه بگویم، PHP یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در هنگام ایجاد برنامه های کاربردی وب است.

 

این یک زبان برنامه نویسی پویا و سمت سرور است که ایجاد برنامه های کاربردی وب کاملاً کاربردی را واقعاً آسان می کند. اگر این کافی نیست، نیمی از اینترنت بر روی شانه PHP اجرا می شود، وردپرس را به یاد داشته باشید، محبوب ترین نرم افزار کاربردی وب بر روی PHP ساخته شده است.

 

PHP همچنین دارای فریم ورک هایی مانند Laraval است که هم قدرتمند است و هم به شما امکان می دهد تا به سرعت برنامه های وب را با استفاده از الگوی معماری مدل-نما-کنترلر ایجاد کنید.

 

به افرادی که می گویند PHP مفید نیست گوش ندهید، اگر آن را آسان می دانید، آن را دنبال کنید، و اگر می خواهید PHP را برای توسعه وب در سال 2022 یاد بگیرید و به یک منبع نیاز دارید، من به شدت PHP با لاراول را برای مبتدیان توصیه می کنم. از Udemy در دوره لاراول استاد شوید. یک دوره آنلاین عالی برای یادگیری عمیق PHP و Laravel.

5. Ruby

 

روبی یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که برای توسعه وب واقعا عالی است. شبیه به PHP و Python، روبی برای مبتدیان نیز آسان است.

 

چیزی که Ruby را برای توسعه وب خاص می کند، چارچوب Ruby on Rails است که به وب سایت هایی مانند Github، Shopify، Airbnb، Groupon، GoodReads و Kickstarter قدرت می دهد.

 

اگر نمی دانید، Rails یک چارچوب مدل-نما-کنترل کننده (MVC) است که ساختارهای پیش فرض را برای پایگاه داده، یک وب سرویس و صفحات وب ارائه می دهد. استفاده از استانداردهای وب مانند JSON یا XML برای انتقال داده و HTML، CSS و جاوا اسکریپت را برای رابط کاربری تشویق و تسهیل می‌کند.

 

اگر می خواهید Ruby و Ruby on Rails را در سال 2022 یاد بگیرید، به شما توصیه می کنم دوره کامل توسعه Ruby on Rails را ببینید.

6. HTML و CSS

 

در حالی که HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند (خب، ممکن است برخی از شما موافق نباشید، اما بله، آنها زبان برنامه نویسی نیستند) اما آنها ستون فقرات توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده وب باید آنها را یاد بگیرد.

 

HTML ساختار را ارائه می دهد در حالی که CSS سبک را ارائه می دهد و به آنها کمک می کند بهتر و از نظر بصری جذاب تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید به یک توسعه‌دهنده ظاهری جدی تبدیل شوید، باید در سال 2022 به این دو تسلط پیدا کنید.

 

خوبی آنها این است که می توانید به راحتی در عرض چند هفته به آنها مسلط شوید و همچنین یادگیری آنها نسبتاً راحت تر است.

 

اگر به دوره ای نیاز دارید، برای شروع دوره آموزشی Build Real Responsive World Real Websites with HTML5 and CSS3 توسط Jonas Schmedtmann Udemy را به شدت توصیه می کنم. این ساده ترین راه را برای یادگیری گام به گام طراحی وب مدرن، HTML5 و CSS3 از ابتدا با یک پروژه عظیم ارائه می دهد.

و اگر به انتخاب های بیشتری نیاز دارید، در اینجا لیست دیگری از بهترین دوره های HTML و CSS برای شروع وجود دارد.

 

این همه در مورد بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب در سال 2022 است. می بینید که جای تعجب نیست، جاوا اسکریپت پادشاه توسعه وب است اما پایتون به همان اندازه خوب است. PHP و Ruby ساده ترین راه را برای ایجاد برنامه های کاربردی وب ارائه می دهند و تایپو اسکریپت زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید، مدرن و امیدوارکننده ای است که می توانید برای ایجاد برنامه های وب یاد بگیرید.

ادمین استار
ادمین استار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋