ادمین استار

ادمین استار

یادگیری کدنویسی چقدر طول می کشد؟

 

 

هر خط کد مجموعه ای از دستورالعمل ها برای رایانه برای انجام یک کار خاص است. این می تواند هر چیزی باشد گرفتن اسکرین شات، تغییر اندازه یک تصویر، یا اعمال فیلتر بر روی عکس. نیازی به گفتن نیست، هر کسی که بتواند سریع و کارآمد کدنویسی کند، برای سازمانش ارزشمند است و برای اثبات آن دستمزد بالایی دریافت خواهد کرد.

 

اگر علاقه مند به یادگیری کدنویسی هستید، ممکن است از خود بپرسید که چقدر طول می کشد تا مهارت های جاوا خود را به همه دوستان فنی خود افتخار کنید.

نکته: بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022  یا 1401؟ پردرآمدترین آن کدام هستند؟ یادگیری آن ها چگونه است؟ هر آنچه که باید درباره برنامه نویسی بدانید در وبسایت هادی عظیمی به آن پرداخته شده است. تنها کافی است که بر روی این لینک کلیک کنید.

 

 

ما نگاهی به مهارت‌های کلیدی، ابزارها و زبانی که به‌عنوان کدنویس استفاده می‌کنید، و همچنین بهترین گزینه‌های یادگیری در حال حاضر را بررسی خواهیم کرد.

یادگیری کدنویسی چقدر طول می کشد؟

اکثر کدنویس ها موافق هستند که سه تا شش ماه طول می کشد تا با اصول اولیه کدنویسی راحت باشید. اما بسته به سرعت دلخواه خود می توانید کدنویسی را سریعتر یا آهسته تر یاد بگیرید.

 

بیایید به مهارت های خاصی که باید یاد بگیرید بپردازیم.

 

مهارت های مورد نیاز برای کدنویسی

 

کدنویسی مهارتی است که شما برای زندگی خواهید داشت. هیچ محدودیتی برای اینکه چه چیزی می تواند با کنار هم قرار دادن خطوط کد در زبان برنامه نویسی مناسب خودکار شود، وجود ندارد. اما وقتی تازه شروع می کنید، ممکن است کمی دلهره آور باشد. در زیر راهنمای مختصری در مورد مهارت‌های کلیدی است که باید برای اولین بار به همراه داشته باشید.

 

توانایی یادگیری مفاهیم کد - مهارت اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک کدنویس، به زبان ساده، توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم کد است. کدنویسی شامل یادگیری زبان های کامپیوتری مانند پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس و HTML است. این یک محیط یادگیری سریع است و دنیای زبان های کامپیوتری با سرعتی سریع در حال تغییر و تحول است.

توانایی اتخاذ فناوری‌های جدید بازی‌های ویدیویی را در نظر بگیرید که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ محبوب بودند. اکنون، آنها را با بازی‌های ویدیویی فشرده امروزی که بر روی کنسول‌های بازی پیشرفته و پیشرفته اجرا می‌شوند مقایسه کنید. درک پیشرفت در سطح کدنویسی و برنامه نویسی که منجر به چنین جهش هایی از فناوری های قدیمی شده است دشوار است. امروز همه چیز سریع‌تر، کاربرپسندتر و تأثیرگذارتر است - و نمی‌دانیم که در یک دهه آینده چگونه به نظر می‌رسند.

برای اینکه یک کدنویس عالی باشید، باید آماده باشید تا با زمان پیشرفت کنید و از آنچه در دنیای فناوری مد روز است مطلع باشید. شما باید مراقب چیزهایی باشید که منسوخ شده یا در شرف تبدیل شدن هستند، و بر اساس آن روش را تغییر دهید. تغییر نام بازی است. اگر می خواهید موفق باشید و در این زمینه مرتبط باقی بمانید، باید بتوانید با روندهای جدید و نوظهور همگام باشید.

 

قابلیت حل مسئله - به عنوان یک کدنویس، از تفکر سریع و توانایی های یادگیری سریع بهره مند خواهید شد. برای پیش‌بینی مشکلات حتی قبل از به وجود آمدن، به نگرش حل مسئله نیاز دارید. این یک طرز فکر خاص است که به شما کمک می کند با بقیه دنیای فناوری همگام باشید.

توجه به جزئیات و مهارت های ویرایش - جزئیات در مورد کد مهم هستند. دو نقطه از دست رفته کل فرمانی را که می‌خواهید به رایانه ارسال کنید تغییر می‌دهد. بنابراین مهم است که همیشه کار خود را دوباره بررسی کنید و به کوچکترین جزئیات توجه کنید و در عین حال به تصویر بزرگ نیز توجه داشته باشید.

سایر مهارت های ضروری - شما همچنین از توسعه مهارت هایی مانند:

سرعت تایپ عالی؛

تسلط بر اعداد؛

مدیریت پایگاه داده؛ و

مهارت های ارتباطی.

 

نحوه یادگیری کدنویسی

 

اکنون که ایده ای از مهارت های لازم برای کدنویسی دارید، بیایید نگاهی به برخی از گزینه های یادگیری برای کدنویسان مشتاق بیندازیم. خبر خوب این است که برای کدنویس شدن لزوماً به مدرک نیاز ندارید. همچنین می‌توانید مهارت کدنویسی را از طریق دوره‌های آنلاین و منابع خودآموز کسب کنید. اما اینکه آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

کدنویسی را از طریق یک برنامه مدرک بیاموزید

 

در گذشته، برای اکثر کارفرمایان عادی بود که کدنویس ها حداقل مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی یا ریاضیات داشته باشند. این در حال تغییر است زیرا کارفرمایان شروع به یادگیری این موضوع کرده اند که کدنویسی مهارتی است که به کاربرد عملی بیشتری نسبت به یادگیری کلاسی نیاز دارد.

 

با این حال، مدرک لیسانس همیشه یک نقطه شروع قوی باقی خواهد ماند و شما را با یک پایگاه دانش نظری قوی ایجاد می کند. دوره لیسانس معمولاً در یک دوره چهار ساله تکمیل می شود. اگر قصد دارید یک موقعیت مدیریتی داشته باشید، ممکن است برای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه برنامه نویسی یا برنامه نویسی مانند طراحی، امنیت یا محاسبات موبایلی تحصیل کنید.

 

در کدنویسی گواهینامه کسب کنید

 

اگر یک برنامه مدرک سنتی برای شما گزینه ای نیست، می توانید در عوض در یک دوره گواهینامه کوتاه در کدنویسی سرمایه گذاری کنید. طیف گسترده‌ای از دوره‌های آموزشی در دسترس هستند - از جمله تعداد زیادی گزینه‌های 100 درصد آنلاین - که تمام جنبه‌های ضروری کدنویسی را پوشش می‌دهند.

 

ثبت‌نام در دوره‌های آنلاین، مانند دوره‌هایی که توسط Thinkful ارائه می‌شود، یک راه سریع و مؤثر برای به دست آوردن مهارت‌های آماده کار با هزینه کسری از مدرک سنتی است.

شما از متخصصان در این زمینه یاد خواهید گرفت و راهنمایی و پشتیبانی فردی نیز دریافت خواهید کرد. حتماً با دیگرانی که قبلاً در این زمینه هستند صحبت کنید و در مورد بهترین دوره های کدنویسی موجود مطالعه کنید.

 

کدنویسی را به خود بیاموزید

 

درست است که می توانید زبان های برنامه نویسی را به تنهایی یاد بگیرید، اما این کار آسانی نخواهد بود. کدنویسی یک کار بسیار فنی است که مستلزم الگوریتم های مختلف و ساختارهای داده پیچیده است. از طرف دیگر، یادگیری به تنهایی به شما امکان می دهد سرعت آموزش خود را تنظیم کنید. می توانید زمان متناسبی را به موضوعاتی اختصاص دهید که احساس می کنید به تمرین بیشتری در آنها نیاز دارید.

 

برخی از گزینه‌های کدنویسی خودآموز منابع آنلاین مانند آموزش ویدیویی YouTube، وب‌سایت‌های برنامه‌نویسی و کتاب‌هایی در مورد کدنویسی هستند. هنگامی که اصول اولیه را به دست آوردید، مهم است که دانش خود را در عمل پیاده کنید. به انجمن‌ها و انجمن‌های آنلاین برای کدنویس‌ها بپیوندید، جایی که می‌توانید سؤالات را پاسخ دهید و نکات یادگیری ارزشمند را جمع‌آوری کنید.

 

مشکلات آموزش کدنویسی

 

آموزش رایگان البته معایبی هم دارد. برخی از مشکلاتی که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

 

قابلیت اطمینان منبع زمانی که صحبت از آموزش های آنلاین رایگان می شود، تشخیص اینکه آیا یک منبع یا مربی واقعاً تجارت خود را می داند یا خیر، می تواند دشوار باشد. از طرف دیگر، یک معلم یا یک استاد در یک کالج، قبل از استخدام به طور کامل بررسی می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که آنها در این زمینه متخصص هستند.

 

شکاف های دانش - آموزش ساختاریافته، یادگیری منظم را تضمین می کند، در حالی که انجام آن به تنهایی می تواند منجر به شکاف در دانش نظری شما در مورد موضوع شود. حتماً با چند پلتفرم مختلف یادگیری مشورت کنید تا دانش خود را بررسی کنید.

 

انتخاب های زبان در یک محیط آموزشی رسمی، یک برنامه درسی متمرکز شامل مرتبط ترین زبان ها بر اساس روندهای فعلی بازار را دنبال می کنید. به تنهایی، ممکن است برای شما دشوار باشد که بفهمید کدام زبان برای یادگیری بهترین است. انتخاب نامناسب ممکن است شغل شما را به خطر بیندازد، بنابراین مهم است که انتخاب هایی را که در طول مسیر انجام می دهید تأیید کنید.

 

شرایط کدگذاری کلیدی

 

کد نویسی زبان کامپیوترها است، اما کمی زبان هم وجود دارد که با یادگیری کد همراه است. همانطور که با کدنویسی بیشتر آشنا می شوید، چند عبارت کلیدی وجود دارد که باید به دایره لغات خود اضافه کنید. به عنوان یک کدنویس، برخی از عبارات پرکاربردی که ممکن است با آنها برخورد کنید عبارتند از:

 

الگوریتم: هر مجموعه ای از مراحل یا دستورالعمل هایی که برای تکمیل یک کار انجام می شود، الگوریتم نامیده می شود.

 

باینری: این کلمه از یک اصطلاح لاتین "bini" به معنای دو در دو گرفته شده است. به بیان ساده، هر چیزی که در یک مجموعه دوتایی نشان داده شود، یک باینری است. زبان کامپیوتر در کدهای باینری 1 و 0 نوشته شده است.

 

اشکال: این یک خطا در یک برنامه است که از اجرای صحیح یا مطابق انتظار آن جلوگیری می کند.

 

داده: این فقط اطلاعات است. هر کاراکتر، نماد یا کمیتی که به کامپیوتر وارد می شود (ورودی) یا از یک تابع (خروجی) ناشی می شود، داده است.

 

تابع: این یک بلوک از کد قابل استفاده مجدد است که می توانید بارها و بارها برای انجام یک عمل مرتبط با آن تماس بگیرید. توابع گاهی رویه‌ها، روش‌ها یا زیر روال‌ها نامیده می‌شوند و بر اساس زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف در حال استفاده هستند.

 

ابزارهای مورد استفاده برای کدنویسی

 

هر صنعتی ابزارهای ضروری خود را دارد. به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر، می خواهید با بهترین نرم افزار مجهز شوید که به شما امکان می دهد کد بنویسید، کار خود را بررسی کنید و نتایج را سریع و کارآمد آزمایش کنید. بیایید به برخی از رایج ترین آنها نگاهی بیندازیم.

 

ویرایشگرهای متن: ویرایشگر متن برنامه ای است که متن ساده را در رایانه ویرایش می کند. برخی از ویرایشگرهای رایج عبارتند از Sublime Text، TextMate و Vim.

 

برنامه REPL: مخفف حلقه read-eval-print، این یک پوسته برنامه نویسی کامپیوتری ساده و تعاملی است که ورودی های تک کاربر را می گیرد و آنها را اجرا می کند. سپس نتایج را به کاربر برمی گرداند.

 

مرورگر کد: یک مرورگر کد ویرایشگر طراحی شده برای ساختار کد از منبع یا پسوند آن است. این برای ارائه یک نمای کلی از کدهای پروژه های بزرگ مفید است زیرا از تکنیک های مختلفی برای ناوبری و ارجاع متقابل بین کدها سریع و آسان استفاده می کند. داشتن یک مرورگر خوب برای کدنویسی و توسعه برنامه ها ضروری است.

 

برای یادگیری کدنویسی آماده اید؟

 

امیدواریم این مقاله به شما ایده بهتری در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری کدنویسی و بهترین راه‌ها برای انجام آن داده باشد.

 

با افزایش تقاضا برای این مهارت ها در بازار کار، هرگز زمان بهتری برای یادگیری کدنویسی وجود ندارد. اما قبل از سرمایه گذاری زمان و پول خود، مطمئن شوید که گزینه های خود را کاملاً بررسی کرده و با متخصصان صنعت چت کرده اید.

ادمین استار
ادمین استار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋