ادمین استار

ادمین استار

سرگئی برین، بنیانگذار گوگل کیست؟

 

 

 

برین یک میلیاردر، کارآفرین و دانشمند کامپیوتر است که در 25 سالگی گوگل را تاسیس کرد.

 

سرگئی برین یکی از بنیانگذاران گوگل و رئیس سابق شرکت مادر موتور جستجو، آلفابت است. برین، 48 ساله، میلیاردر با ارزش بیش از 90 میلیارد دلار، گوگل را در 25 سالگی و زمانی که با هم دانش آموزی به نام لری پیج تحصیل می کرد، تاسیس کرد.

 

ثروتمندترین مردان جهان چه کسانی هستند؟ دارایی هایشان چقدر است؟ برای اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید.

 

سرگئی برین کیست؟

 

سرگئی برین یک کارآفرین، دانشمند کامپیوتر و تاجر است. برین که اصالتاً اهل روسیه است در سال 1973 به دنیا آمد و در سن 6 سالگی به همراه خانواده خود به ایالات متحده نقل مکان کرد. برین و خانواده اش در سال 1979 تابعیت آمریکا را به دست آوردند. او برای دوره کارشناسی در دانشگاه مریلند تحصیل کرد و سپس برای دکترا در علوم کامپیوتر به استنفورد رفت و در آنجا با یکی از بنیانگذاران گوگل، لری پیج، ملاقات کرد.

 

برین و پیج گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند که در نهایت در سال 2004 به صورت عمومی درآمد. در سال 2015، گوگل تجارت را به عنوان شرکت مادر تازه تاسیس آلفابت آغاز کرد، جایی که برین قبل از کناره گیری در سال 2019 به عنوان رئیس آن خدمت می کرد.

کمی جزئی تر و دقیق تر به زندگی سرگئی برین نگاه می کنیم.

سرگئی برین و لری پیج در سال 1998 گوگل را از یک اتاق خوابگاهی در نزدیکی دانشگاه استنفورد راه اندازی کردند.

از آن زمان به بعد، گوگل به محبوب ترین موتور جستجوی جهان تبدیل شده است و شاخه ای از آن به دست می آید.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد برین 48 ساله بدانید که اکنون تقریباً 95 میلیارد دلار ارزش دارد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، سرگئی برین 48 ساله اکنون تقریباً 95 میلیارد دلار ارزش دارد. اما او از ابتدا فروتن تر می آید.

برین در تابستان 1973 در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد. پدرش آرزو داشت اخترفیزیکدان شود، اما پیشینه یهودی او و یهودی ستیزی اتحاد جماهیر شوروی او را از این جاه طلبی ها دور کرد. بر اساس کتاب روزنامه‌نگار استیون لوی با عنوان «In the Plex»، در عوض، او در نهایت به عنوان یک اقتصاددان برای یک آژانس برنامه‌ریزی دولتی کار کرد و اعداد و ارقام برای تبلیغات شوروی را به هم زد.

هنگامی که برین 6 ساله بود، خانواده موفق به دریافت ویزای خروج و فرار از اتحاد جماهیر شوروی شدند. اما تجربه استرس زا و پر دردسر خانواده او باعث شد تا بنیانگذار گوگل از دموکراسی و آزادی قدردانی کند.

خانواده برین در مریلند به پایان رسید، جایی که بنیانگذار گوگل در مدرسه مونته سوری ثبت نام کرد که بر استقلال و پرورش خلاقیت تاکید داشت. بعدها، برین متوجه شد که لری پیج، بنیانگذار گوگل، نیز به مدرسه مونته سوری رفته است.

برین تا 17 سالگی، در طی یک سفر کلاسی به رهبری پدرش، دوباره به مسکو نرفته بود. برین به پدرش گفت: "ممنون که همه ما را از روسیه بیرون آوردی." بر اساس نمایه ای از برین در سال 2007، او که توسط یک رگه نافرمانی شکوفا تحریک شده بود، به سمت یک ماشین پلیس سنگریزه پرتاب کرد و تقریباً وقتی مأموران داخل متوجه شدند، دچار مشکل جدی شد.

برین مدرک لیسانس خود را در رشته ریاضیات و علوم کامپیوتر در دانشگاه مریلند گرفت و سپس به غرب به استنفورد پرواز کرد تا دکترای خود را دریافت کند. در علوم کامپیوتر در آنجا، عشق او به ورزش با آدرنالین بالا شکوفا شد: او اسکیت، اسکی، ژیمناستیک و حتی ذوزنقه را امتحان کرد.

رزومه برین در سال 1996، زمانی که او در حال کار برای دکتری خود بود. در استنفورد، هنوز به صورت آنلاین در دسترس است. قبل از گوگل، برین بیشتر بر روی ایجاد الگوریتمی برای توصیه های شخصی سازی شده فیلم یا یافتن راهی برای تشخیص خودکار موارد نقض حق نسخه برداری متمرکز بود.

برین در سال 1995 با لری پیج، یکی از بنیانگذاران گوگل در استنفورد آشنا شد. طبق گزارشات وایرد در سال 2005، این دو در ابتدا همدیگر را "نفرت انگیز" می دیدند، اما بعداً به همکلاسی و دوستان نزدیکی تبدیل شدند که در مورد علوم کامپیوتر اطلاعات زیادی داشتند.

برین و پیج در سال 1996 در یک موتور جستجو که ابتدا BackRub نامیده می شد، همکاری کردند. آنها در سپتامبر 1997 دامنه Google.com را با مأموریت سازماندهی اطلاعات جهان ثبت کردند و سال بعد از استنفورد خارج شدند تا روی موتور جستجوی خود کار کنند. بقیه، همانطور که اکنون می دانیم، تاریخ است.

بنیانگذاران اولین Google Doodle را در سال 1998 ایجاد کردند تا به مردم اطلاع دهند که در صورت خرابی سایت، برای کنترل آسیب حضور ندارند - این به این دلیل است که آنها در Burning Man، جشنواره هنری آزاد در وسط صحرای نوادا بودند.

برین و پیج هر دو «سوخته» هستند، به این معنی که آنها طرفداران و شرکت کنندگان مؤمن Burning Man هستند. زمانی که زمان استخدام یک مدیر عامل خارجی برای گوگل فرا رسید، آنها در سال 2001 پس از اطلاع از حضور اریک اشمیت در جشنواره، استخدام او را تایید کردند. سپس او را با خود به Burning Man آوردند تا "ببینند که او چگونه کار خواهد کرد."

همانطور که گوگل از یک موتور جستجوی ساده به یک شرکت بزرگ با ده ها پروژه متنوع تبدیل شد، برین به عنوان رئیس X، کارخانه مهتابی این شرکت، مغز متفکر برخی از جاه طلبانه ترین پروژه های خود شد. پروژه های او شامل اتومبیل های خودران، لنزهای تماسی هوشمند و عینک های هوشمند بود.

برای مدت طولانی، نمی‌توانستید برین را بدون عینک هوشمند رایانه‌ای Google Glass تشخیص دهید. نیویورک تایمز گزارش داد که برین ممکن است نقش مهمی در راه اندازی سنگلاخ این محصول در سال 2012 داشته باشد و آن را قبل از اینکه برای بررسی عمومی آماده شود، به جهان عرضه کرد.

برین همچنین در شبکه اجتماعی گوگل که اکنون از بین رفته، گوگل پلاس کار می کرد. او در سال 2014 روی صحنه اعتراف کرد که هرگز نباید روی آن کار می کرد، زیرا او "نوعی عجیب و غریب" است و خیلی اجتماعی نیست. برین گفت: «احتمالاً برای من اشتباه بود که در ابتدا روی هر چیزی که به طور مماس با اجتماعی مرتبط بود کار می کردم.

کسانی که برین را می شناسند می گویند که او معتقد به استفاده از دانش و قدرت برای منافع بیشتر است. اکونومیست زمانی او را به دلیل تعهدش به استفاده از عقل و علم برای حل مشکلات بزرگ جهان، "انسان روشنگری" نامید.

برین می‌گوید: «بدیهی است که همه می‌خواهند موفق باشند، اما من می‌خواهم به عنوان فردی بسیار مبتکر، بسیار قابل اعتماد و اخلاقی نگاه کنم. و در نهایت تغییر بزرگی در جهان ایجاد می‌کند.»

اما حتی زمانی که گوگل به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل شد، برین روحیه آزادانه روزهای اولیه را حفظ کرد. در اطراف محوطه دانشگاه گوگل، او معمولاً لباس های تمرینی و کفش های پابرهنه Vibram می پوشید، و اغلب دیده می شد که در اطراف دفتر با رولربلیدز زیپ می زد، انجام حرکات کششی یوگا در طول جلسات، یا راه رفتن با دستان خود برای تفریح.

همسر سرگئی برین، نیکول شاناهان کیست؟

 

نیکول شاناهان همسر دوم سرگئی برین است. او یک کارآفرین، وکیل، بشردوست و بنیانگذار فناوری شرکت ClearAccessIP است. شاناهان فارغ التحصیل دانشگاه پوگت ساند در ایالت واشنگتن و دانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا است که در آنجا JD خود را دریافت کرد. شاناهان در حال حاضر یک وکیل و محقق در CodeX، مرکز انفورماتیک حقوقی استنفورد است.

 

برین و شاناهان در 7 نوامبر 2018 ازدواج کردند. این دو در 15 دسامبر 2021 از هم جدا شدند و برین در 4 ژانویه 2022 درخواست طلاق داد.

 

در حالی که وال استریت ژورنال گزارش داد که رابطه نامشروع با ماسک دلیل طلاق بوده است، شاناهان و ماسک آشکارا این اتهامات را رد کرده اند. برایان فریدمن، وکیل شاناهان، اخیراً به نیویورک پست گفته است که این اتهامات "نه تنها یک دروغ آشکار بلکه افتراآمیز است."

 

سرگئی برین امروز کجاست؟

 

بر اساس گزارش فوربس، برین در حال تامین بودجه یک پروژه کشتی هوایی با فناوری پیشرفته است. در حالی که او دیگر رئیس آلفابت نیست، سهامدار کنترل کننده و عضو هیئت مدیره باقی می ماند. او از همسر اولش دو فرزند و از شاناهان یک فرزند دارد.

 

دارایی خالص سرگئی برین چقدر است؟

طبق گزارش فوربس، سرگئی برین حدود 92.1 میلیارد دارایی خالص دارد که تا جولای 2022 او را نهمین فرد ثروتمند جهان می کند.

 

مطالب مرتبط: لری پیج و سرگی برین بنیانگذاران گوگل اکنون بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارند و آنها را 2 نفر از 8 صد میلیاردر در جهان می کند.

ادمین استار
ادمین استار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋