ادمین استار

ادمین استار

برنامه نویسی سی شارپ یا پایتون؛ سی شارپ در مقابل پایتون؟ کدام یک مناسب است؟

 

 

اگر بخواهیم یک اپلیکیشن انقلابی بسازیم که کل بازار را تکان دهد چه؟ چگونه می توان چنین نتیجه ای را به دست آورد؟ در کودکی، احتمالاً قلعه های شنی ساخته بودید. سپس می‌دانید که موارد واقعاً شگفت‌انگیز زمانی ظاهر می‌شوند که از یک سطل و بیل باغچه استفاده می‌کردید، نه زمانی که همه این کارها را با دستان خود انجام می‌دادید. در مورد توسعه یک اپلیکیشن هم همینطور. اگر می خواهید یک برنامه عالی بسازید، از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

مطالب مرتبط: پر درآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان در سال 2022 و 1401 در وبسایت هادی عظیمی؛ برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

آدرس مطلب

 

مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع زبانی است که استفاده می کنید. C# و Python از محبوب ترین و قوی ترین زبان های برنامه نویسی هستند. اما کدام یک بهتر است؟

 

بیاید با هم یاد بگیریم!

 

زبان سی شارپ چیست؟

سی شارپ در هسته خود یک زبان برنامه نویسی شی گرا، همه منظوره و ایمن برای نوع است. مایکروسافت به‌عنوان پایه‌ای برای سی شارپ، مسئولیت کامل توسعه و ویژگی‌های آن را بر عهده دارد، چه خوب و چه خوب. این زبان برنامه نویسی از نظر نحوی شبیه جاوا است، مخصوصاً برای کسانی که جاوا و C و C++ را می شناسند، آسان است.

 

با کمک سی شارپ، برنامه نویسان قادر به ساخت برنامه های مختلف قوی، بادوام و ایمن هستند که در Net اجرا می شوند. مشخص است که این چارچوب اجازه می دهد تا برنامه های چند پلتفرمی ایجاد کنید، که بسیار مفید است زیرا در صورت نیاز به اجرای برنامه ها در پلتفرم های مختلف، در زمان توسعه صرفه جویی می کند.

ما اشاره کرده‌ایم که زبان C# به ایجاد برنامه‌های قوی کمک می‌کند. ممکن است تعجب کنید که چگونه؟ اول از همه، جمع آوری زباله دات نت به طور خودکار حافظه یک برنامه را اختصاص داده و آزاد می کند. با محافظ انواع nullable، خطر کمتری نیز وجود دارد که کد شما باعث پرتاب زمان اجرا System.NullReferenceException شود، که معمولاً خطای توسعه دهنده را منعکس می کند. علاوه بر این، از آنجایی که C# دارای مدیریت استثنایی است، تشخیص و بازیابی موثر خطا را تضمین می کند.

 

این زبان برنامه نویسی دستور زبان یکپارچه Query (LINQ) را ارائه می دهد، مجموعه ای از فناوری ها که امکان ایجاد یک الگوی مشترک برای کار با داده ها از هر منبع را فراهم می کند. به ساخت سیستم های توزیع شده کمک می کند. با انتخاب زبان برنامه نویسی سی شارپ برای ایجاد اپلیکیشن خود، مطمئن خواهید شد که از نظر نوع ایمن بوده و عملکرد آن افزایش یافته است. اگر به دنبال خدمات توسعه نرم افزار C# درجه یک هستید، LITSLINK همیشه خوشحال است که به شما کمک کند!

 

چرا زبان برنامه نویسی سی شارپ؟

دلایل زیادی وجود دارد که C# مورد تقاضا است. دلایل اصلی در زیر ذکر شده است:

 

این قدرتمند و کارآمد است

از آنجایی که سی شارپ به خانواده زبان‌های C تعلق دارد، نوشتن کد کارآمد را آسان‌تر می‌کند و در نتیجه عملکرد زمان اجرا را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، این زبان برنامه‌نویسی دائماً با ویژگی‌های جدید بهبود می‌یابد و منابع موجود زیادی برای ارتقاء تجربه توسعه‌دهنده دارد.

 

زبان شی گرا

سی شارپ یک زبان شی گرا است و به همین دلیل نگهداری، توسعه و اشکال زدایی آسانتر می شود. از دیگر مزایای برنامه‌نویسی رویه‌ای، ساختار واضح برنامه‌ها و قابلیت استفاده مجدد کامل از برنامه‌ها با کد کمتر و زمان کوتاه‌تر است.

 

کراس پلت فرم

به لطف Net Core، سی شارپ یک زبان برنامه نویسی کاملاً چند پلتفرمی است. Net Core رایگان است و با تمام سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، مک او اس و لینوکس سازگار است.

 

متن باز

زبان سی شارپ به دلیل منبع باز بودن به سرعت در حال رشد است. بسیاری از جوامع باز و فعال وجود دارند که بهبود زبان را تشویق می کنند. هزاران پروژه و ابزار منبع باز در GitHub در دسترس هستند.

 

C# از نظر نوع ایمن است

در حالی که برنامه خود را با C# توسعه می دهید، نمی توانید کست های ناامن انجام دهید. کامپایلر آن بررسی می کند که آیا توسعه دهنده از انواع مناسب (مجموعه ای از مقادیر ممکن) استفاده می کند یا خیر. اگر نه، از تدوین عبور نمی کند. علاوه بر این، با نوشتن چنین کد ایمن، نباید نگران از دست دادن اطلاعات در طول فرآیند تبدیل باشید.

 

آسان برای نوشتن

با توجه به کتابخانه غنی، بسیاری از توابع به راحتی با زبان برنامه نویسی سی شارپ پیاده سازی می شوند. سی شارپ کدی با ماهیت سختگیرانه دارد، به این معنی که برنامه های ایجاد شده با زبان سازگار هستند.

 

سی شارپ برای چه مواردی استفاده می شود؟

 

زبان پایتون چیست؟

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی پویا، شی گرا و سطح بالا شناخته می شود. برنامه نویسان اغلب به دلیل توانایی آن در افزایش بهره وری عاشق پایتون می شوند. تایپ پویا و صحافی پویا زبان را برای توسعه سریع برنامه جذاب می کند. علاوه بر این، پایتون ساده است و سینتکس آسان برای یادگیری دارد. خوانایی زبان را افزایش می دهد و در نتیجه هزینه نگهداری برنامه را کاهش می دهد.

 

ماژول ها و بسته های پایتون چنین تکنیک طراحی نرم افزاری مانند ماژولار بودن برنامه و استفاده مجدد از کد را امکان پذیر می کنند. و کتابخانه گسترده این زبان به صورت رایگان برای همه پلتفرم های اصلی در دسترس است، به این معنی که هیچ مانعی برای دسترسی وجود ندارد.

 

هیچ مرحله کامپایل در ساخت اپلیکیشن با پایتون وجود ندارد. به همین دلیل است که انجام چرخه ویرایش-تست-اشکال‌زدایی سریع است. وقتی برنامه خود را اشکال زدایی می کنید، خطر ایجاد خطای بخش بندی ناچیز است.

علاوه بر این، از آنجایی که پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است و برای مسائل خاصی تخصصی نیست، می توان از آن برای ساخت انواع برنامه ها استفاده کرد. در واقع، مبتدی بودن و کاربرد گسترده آن، آن را به محبوب ترین زبان برنامه نویسی در سال 2020 تبدیل کرده است. توسعه دهندگان اختصاصی پایتون ما را استخدام کنید، و آنها به شما ثابت خواهند کرد که این زبان چقدر می تواند موثر باشد!

 

واقعیت جالب: اگر تا به حال تعجب کرده اید که نام پایتون از کجا آمده است، این فقط یک جنس از یک مار نیست. Guido van Rossum که این زبان را ایجاد کرده است، آن را از سیرک پرنده مونتی پایتون بی‌بی‌سی گرفته و فکر می‌کند این نام کوتاه و مرموز است.

 

چرا پایتون؟

یادگیری، خواندن و نوشتن آسان است

پایتون معمولا به مبتدیان به عنوان یک شروع خوب توصیه می شود زیرا یادگیری، خواندن و نوشتن این زبان آسان است. در مقایسه با C/C++ و جاوا، برای انجام همان کار، به خطوط کد کمتری نیاز دارید. این یک نحو ساده مانند انگلیسی دارد که کدنویسی را بصری تر می کند.

 

سازنده

با توجه به سادگی نسبی پایتون، توسعه دهندگان زمان کمتری را صرف ساختن نرم افزار می کنند. نیازی نیست خود را در تلاش برای درک نحو یا نحوه رفتار زبان برنامه نویسی غرق کنید. با کد کمتر، به طور شگفت انگیزی، کارهای بیشتری انجام می دهید.

 

تایپ پویا

شما مجبور نیستید نوع متغیر را در حین اختصاص مقداری به آن در پایتون اعلام کنید. بسیاری از زبان‌های دیگر دارای اعلان دقیق متغیرها هستند، در حالی که پایتون تا زمانی که کد را اجرا نکنید، حتی نوع متغیر را نمی‌داند. بنابراین، پایتون به صورت پویا تایپ می شود، که زمان و تلاش صرف شده برای توسعه نرم افزار را کاهش می دهد.

 

رایگان و متن باز

 از آنجایی که پایتون دارای مجوز منبع باز تایید شده توسط OSI است، می توانید آزادانه از زبان استفاده کرده و آن را توزیع کنید. اگر یک کد منبع دانلود می کنید، می توانید آن را تغییر دهید و نسخه پایتون خود را به اشتراک بگذارید. این بسیار مفید است زمانی که شما نیاز به تغییر رفتار خاص و استفاده از یک نسخه منحصر به فرد پایتون برای توسعه دارید.

 

پشتیبانی کتابخانه ها

کتابخانه وسیع پایتون همه توابعی را که ممکن است برای کار خود نیاز داشته باشید فراهم می کند. نیازی به جستجوی آنها در کتابخانه های خارجی نیست، که ممکن است رایگان نباشند. پشتیبانی کتابخانه‌ها امکان ساخت نرم‌افزاری را فراهم می‌کند که فقط با تصورات شما محدود می‌شود.

 

قابل حمل بودن

با پایتون نیازی به نوشتن کدهای مختلف برای پلتفرم های مختلف نیست. شما آن را یک بار می نویسید و برنامه را تقریباً در هر جایی اجرا می کنید. این به شدت در زمان توسعه صرفه جویی می کند.

 

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟

 

 

 

 

سی شارپ

زبان منبع باز توسعه یافته توسط مایکروسافت

دارای کتابخانه دسته پایه فریمورک NET

آماری تایپ شده است

نحو سازمان یافته و سازگار

زبان ایستا

توسعه سریع است و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. طیف گسترده ای از برنامه ها را می توان با زبان برنامه نویسی C# ساخت

پایتون

زبان منبع باز با توزیع رایگان

غنی با یک کتابخانه وسیع معمولی

تایپ پویا

ساده، خواندن و نوشتن آسان، و نمادهای زیادی ندارد

زبان پویا

توسعه سریع اما عملکرد کمی در C# وجود ندارد

همچنین تعداد زیادی اپلیکیشن را می توان با پایتون ساخت

بنابراین، کدام زبان بهتر است: سی شارپ یا پایتون؟

انتخاب بین سی شارپ و پایتون کار دشواری است. هر دو از برخی جنبه ها عالی هستند اما دارای معایبی نیز هستند. اما به هر حال، ما می توانیم تنها از یک زبان در هنگام ساخت نرم افزار استفاده کنیم.

 

به طور خلاصه، C# و Python هر دو زبان های سطح بالا، شی گرا و آسان برای یادگیری هستند. آنها توسعه سریع و عملکرد خوب را تضمین می کنند. با این حال، سی شارپ واضح‌تر و سازمان‌دهی‌شده‌تر است و در زمان اجرا بسیار سریع‌تر است. در حالی که یادگیری و نوشتن پایتون نسبت به سی شارپ ساده‌تر است و کتابخانه‌های استاندارد گسترده‌ای دارد.

 

هر دو زبان C# و Python زبان های برنامه نویسی عالی هستند. بنابراین، انتخاب یکی بر دیگری بیشتر یک موضوع ترجیحی است تا خطر انتخاب زبان اشتباه برای پروژه. بنابراین، فقط یک انتخاب کنید، و بیایید با هم نرم افزار منحصر به فردی ایجاد کنیم!

ادمین استار
ادمین استار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋