ادمین استار

ادمین استار

تفاوت بین خلاقیت و نوآوری چیست؟

 

خلاقیت و نوآوری هر دو کلماتی هستند که ما در IVE زیاد استفاده می کنیم، اما تفاوت بین خلاقیت و نوآوری چیست؟

 

وقتی صحبت از خلاقیت و نوآوری می شود، یک چیز مسلم است. آنها به یکدیگر متکی هستند، اما آنها یکسان نیستند. برای خلاق بودن، یک فرد، گروه یا کسب و کار باید بتواند ایده های جدیدی ارائه دهد. برای نوآوری، آنها باید بر اساس این ایده ها عمل کنند.

 

خلاقیت، همانطور که از کلمه پیداست، مربوط به خلقت است. این در مورد استفاده از تخیل به منظور ایجاد ایده های جدید، شکلی از بیان یا یافتن راه حل است. انسان ها ذاتا خلاق هستند، یعنی همه ما می توانیم به صورت روزانه و در همه موقعیت ها خلاق باشیم.

از آنجایی که فناوری های جدید به توسعه و در دسترس شدن ادامه می دهند، شرکت ها باید انعطاف پذیر باشند و بتوانند به روز باشند. خلاقیت به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی راه های جدیدی را شناسایی کنند که از طریق آن می توان از فناوری برای کمک به کسب و کار خود استفاده کرد. به همین ترتیب، با در دسترس بودن رسانه های اجتماعی و سایر اشکال تعاملی بازاریابی، هرگز برای شرکت ها مهم نبود که بتوانند خلاق باشند.

 

اجازه دادن به کارمندان برای خلاقیت بیشتر می تواند آنها را ترغیب کند تا ایده های جالب تری ارائه دهند و همچنین خروجی کلی خود را بهبود بخشد. بسیاری از شرکت‌های پیشرو جهان شروع به اتخاذ روش‌های غیرمتعارف برای تشویق حداکثر خلاقیت از سوی کارکنان خود کرده‌اند، مانند غلاف‌های خواب و مناطق کاری انعطاف‌پذیر.

از سوی دیگر، نوآوری در مورد تغییر یک فرآیند رایج یا طولانی مدت با بهبود آن است. بنابراین، در حالی که خلاقیت و نوآوری پیوندهای قوی دارند، فرآیندها کاملاً متفاوت هستند.

 

نوآوری در مورد گرفتن ایده های جدید ایجاد شده و توسعه آنها به چیزی مفید و کاربردی است. از بسیاری جهات، نوآوری فرآیند تبدیل ایده ها به عمل است.

 

رایج ترین نوع نوآوری تکاملی است که به معنای یافتن راه هایی برای بهبود تدریجی محصولات و خدمات است. این نوع نوآوری خطرات کمتری دارد، زیرا به طور کلی ایجاد تقاضا برای این بهبودها و محاسبه بازده احتمالی سرمایه‌گذاری آسان‌تر است. با این حال، همچنان به یک رویکرد استراتژیک و هدفمند نیاز دارد بهبود محصول به گونه ای که مشتریان برای آن ارزش قائل نیستند، فایده ای ندارد.

 

نوآوری مهم است زیرا تنها راهی است که می توانید محصولات و خدمات خود را از رقبای خود متمایز کنید. برای اینکه مشتریان و مشتریان کسب و کار شما را انتخاب کنند، پیشنهاد شما باید متمایز و ارزشمند باشد و تنها راه برای دستیابی به این امر نوآوری است. هنر یک شرکت واقعاً نوآور این است که فرصت‌هایی را برای تکامل در لحظه مناسب تشخیص دهد. مشکل در این واقعیت نهفته است که لحظه مناسب در آن دوره رشد وجود دارد که فروش در یک مسیر صعودی است.

لازمه ایده و خلاقیت داشتن انگیزه است. درواقع شما با انگیزه می توانید گام در مطالعه و یادگیری برداشته و بهترین ایده ها را کسب کنید. برای آشنایی و خرید کتاب انگیزشی می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید. ما در این مجموعه انواع کتاب های انگیزشی را به همراه نکات و خلاصه آن ها ارائه کرده ایم.

ادمین استار
ادمین استار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋