naz-ایران

naz-ایران

یک کتابخور حرفه ای هستم
توسط ۲ نفر دنبال می شود

حقایقی که قبل از مهاجرت به استرالیا به شما نمی گویند!

حقیقت‌هایی که قبل از مهاجرت به استرالیا به شما نمی‌گویند!

همه ما استرالیا را کشوری با گونه‌های جانوری نادر، سواحل بکر و طبیعت خیره‌کننده می‌شناسیم. با وجود اقتصادی قوی و درآمد بالای کارگران در این کشور جای تعجب ندارد که مردم از آسیا و آفریقا گرفته تا اروپا و آمریکا، کشور استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. اما آیا مهاجرت به استرالیا واقعاً تصمیمی درست است؟ اگر می‌خواهید بدانید چه حقیقت‌هایی را قبل از مهاجرت به استرالیا از شما پنهان می‌کنند، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای مطالعه

قوانین مهاجرتی استرالیا سخت‌گیرانه نیست!

برخلاف آنچه در ذهن اغلب ما نهادینه‌ شده، مهاجرت به استرالیا پیچیده و غیرممکن نیست. اگرچه اداره مهاجرت استرالیا قوانین خاص خود را برای پذیرش مهاجران از سراسر دنیا دارد، اما این قوانین سخت‌گیرانه نیستند. در واقع دولت ویزاهای مختلفی برای متقاضیان در نظر گرفته است و از آنجا که این کشور برای تقویت اقتصاد خود به نیروی کار متخصص نیاز دارد، مهاجران جدید را می‌پذیرد. علاوه بر این مهاجران می‌توانند با دریافت ویزای موقت، بعد از گذشت 4 سال، اقامت دائم این کشور را بگیرند و شهروند استرالیا شوند.

هزینه خدمات درمانی در استرالیا بالاست

شاید شما هم شنیده باشید که هزینه خدمات درمانی در استرالیا به‌شدت بالا است، اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ بله هزینه خدمات درمانی در کشور استرالیا ارزان نیست اما در صورتی که بیمه درمانی داشته ‌باشید، بسیاری از این خدمات برای شما رایگان خواهند بود. اگر ویزای اقامت موقت دریافت کرده‌اید، بهتر است از خدمات بیمه خصوصی استفاده‌کنید تا هزینه‌های درمانی شما به حداقل برسد. همچنین اگر بعد از مهاجرت به استرالیا، اقامت دائم این کشور را بگیرید، می‌توانید از خدمات بیمه دولت استرالیا (بیمه مدیکر) استفاده‌ کنید تا اغلب هزینه‌های درمان شما رایگان شود.

پیدا کردن کار در استرالیا سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید

نرخ بیکاری در استرالیا 4% است و این آمار به‌خوبی نشان ‌می‌دهد که بعد از مهاجرت به استرالیا برای پیدا کردن کار به مشکل نمی‌خورید. بازار کار پررونق و اقتصاد قوی استرالیا، این کشور را به گزینه‌ای محبوب برای مهاجرت تبدیل کرده است. جالب است بدانید از هر 10 مهاجر دارای ویزای تحصیلی یا کاری استرالیا، 8 نفر تنها در عرض 6 ماه می‌توانند شغلی با درآمد مطلوب پیدا کنند. خوشبختانه حداقل دستمزدها در کشور استرالیا عادلانه است و کارگران می‌توانند زندگی راحتی برای خود و خانواده فراهم کنند.

هزینه تحصیل در استرالیا بالا نیست

حقیقت‌هایی که قبل از مهاجرت به استرالیا به شما نمی‌گویند!

سیستم آموزشی استرالیا بر اساس رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۴، رتبه سوم جهان را دارد. با این حال هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های استرالیا از کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و حتی کانادا کمتر است. در صورتی که اقامت دائم استرالیا را داشته ‌باشید، فرزندان شما می‌توانند به ‌صورت رایگان در مدارس این کشور تحصیل کنند. همچنین برای دانشجویانی که قصد دارند در کشور استرالیا تحصیل کنند، بورسیه‌های متنوعی در نظر گرفته شده‌ است که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش می‌دهند.

استانداردهای زندگی در استرالیا بالاست

با وجود اقتصادی قوی، جای تعجب ندارد اگر استانداردهای زندگی در استرالیا بالا باشد. امکانات آموزشی، امکانات درمانی، حمل و نقل عمومی و… بالاترین کیفیت ممکن را دارند و همین عوامل باعث شده که مهاجرت به استرالیا به اولویت اول مهاجران در سراسر دنیا تبدیل شود. علاوه بر این، نرخ جرم و جنایت در استرالیا به‌ شدت پایین است و مهاجران می‌توانند با خیال راحت در محیطی امن و به‌دور از تنش زندگی کنند.

بنابراین اگر به‌دنبال محیطی ایده آل برای تضمین آینده خود و خانواده‌تان هستید، مهاجرت به استرالیا بهترین تصمیم زندگی شما خواهد بود.

دولت استرالیا از خانواده شما حمایت می‌کند

دولت استرالیا برای افرادی که با هدف تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت می‌کنند، امکان همراهی خانواده را در نظر گرفته است. با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می‌توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به این کشور بیاورید. همچنین اگر فرزند شما به‌عنوان دانش‌آموز در یکی از مدارس استرالیا پذیرش بگیرد، یکی از والدین می‌تواند به‌عنوان همراه دانش‌آموز به استرالیا مهاجرت کند.

استرالیا بهترین شهرهای جهان برای زندگی را دارد

حقیقت‌هایی که قبل از مهاجرت به استرالیا به شما نمی‌گویند!

اکثر شهرهای استرالیا در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند. بر اساس این نظرسنجی که توسط مجله The Economist انجام شده ‌است، شهرهای ملبورن و سیدنی برای ۷ سال متوالی جزو بهترین شهرهای دنیا برای زندگی بوده‌اند. این نظرسنجی بر اساس معیارهای مختلفی مثل دسترسی به مراقبت‌های درمانی، فرهنگ، محیط‌زیست، آموزش و برخورداری از زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است.

استرالیا کشوری با ۷ منطقه آب و هوایی مختلف است

برخلاف تصور اغلب مردم که استرالیا را کشوری با آب و هوای غیرقابل پیش بینی می‌دانند، استرالیا کشوری چهار فصل است و سالانه حدود ۳۰۰۰ ساعت آفتابی را در این کشور تجربه می‌کنید. بهار و تابستان این کشور میانگین دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و پاییز و زمستان آن نیز میانگین دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد دارند. استرالیا کشوری وسیع است که ۷ منطقه آب و هوایی مختلف از استوایی گرفته تا آب و هوای گرم و خشک دارد.

استرالیا بیشترین جمعیت مهاجران را در بین کشورهای توسعه یافته دارد

استرالیا ششمین کشور جهان از نظر وسعت است که تنها ۲۳ میلیون نفر جمعیت دارد. تقریباً یک چهارم از این جمعیت را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که در خارج از کشور استرالیا متولد شده‌اند. جالب است بدانید یک نفر از اعضای تقریباً نیمی از خانواده‌های استرالیایی در خارج از این کشور متولد شده‌اند.

نزدیک به ۱۵ درصد از جمعیت مردم استرالیا در خانه به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند و آمار جالب‌تری وجود دارد که نشان ‌می‌دهد در استرالیا به بیش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت می‌شود!

مهاجرت به استرالیا با گروه مهاجرتی ادب ویزا

در مورد حقیقت‌های مهاجرت به استرالیا صحبت کردیم تا دید واضح‌تری نسبت به آینده خود در کشور استرالیا داشته‌ باشید. با وجود اینکه قوانین مهاجرت به استرالیا سخت‌گیرانه نیست، اما بهتر است برای جلوگیری از ریجکتی درخواست ویزا از طریق موسسه‌ای معتبر برای شروع فرایند مهاجرت خود کمک بگیرید.

گروه مهاجرتی ادب ویزا به‌عنوان نماینده رسمی بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا و با تسلط کامل بر قوانین مهاجرتی این کشور، آماده ارائه خدمات مهاجرتی به شماست. برای مشاوره و ارزیابی شرایط مهاجرت به استرالیا با مشاورین ما در گروه ادب ویزا در ارتباط باشید.

naz-ایران
naz-ایران یک کتابخور حرفه ای هستم

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋