سفارش ساخت سایت این روزها اهمیت زیادی دارد و رقابت نیز افزایش یافته است. بسیاری از طراحان سایت و شرکت ها تلاش می کنند تا بهترین سایت ها را طراحی کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند. در این میان باید توجه کنید که چه سایتی استفاده کنید و باید در سایت خود از چه چیزهایی استفاده کنید تا جذاب شود. پس با ما همراه باشید.
سفارش ساخت سایت
در این مقاله تصمیم داریم به نکاتی اشاره کنیم که باید هنگام سفارش ساخت سایت به طراح سایت خود ارائه دهید و همچنین درباره نحوه سفارش دادن و طراحی سایت نیز صحبت خواهیم کرد.
نحوه سفارش ساخت سایت خوب: راهنمای گام به گام
به طراح وب سایت نیاز دارید؟ اولین چیزی که باید بدانید این است که سفارش ساخت سایت خوب دشوار است. اما به چند مرحله مهم برای راحتی کار شما اشاره می کنیم:
مرحله 1: تعیین کنید که چرا به سفارش ساخت سایت نیاز دارید
اگر می دانید چرا در حال سفارش ساخت سایت هستید ، در نظر بگیرید که نیمی از راه اندازی موفق این منبع را طی کرده اید. درک هدف از وجود وب سایت ، به مشتری و توسعه دهنده اجازه می دهد تا برنامه ها را به راحتی طراحی کنند. در غیر اینصورت ، هنگام سفارش ساخت سایت ممکن است دچار سردرگمی شوید.
مرحله 2: عملکرد وب سایت خود را تعیین کنید
این یک مرحله بسیار ساده است. یک ورق کاغذ بردارید و هر چیزی را که نیاز دارید ، بنویسید. قلم قرمز بردارید و سوالات مربوط به وظایف را تنظیم کنید.
ممکن است چنین سوالاتی برای شما پیش آید:
برای اطلاع رسانی به مخاطبان با استفاده از یک وب سایت ، به چه چیزهایی نیاز دارید؟
برای جذب مشتریان جدید به چه ویژگی هایی نیاز است؟
یک وب سایت برای ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان باید چه کار کند؟
اولین بار خودتان به این سوالات پاسخ دهید. بعداً با مدیر یا توسعه دهندگان آژانس صحبت کنید. عملکردهای لازم برای اطلاع رسانی به مشتریان را بنویسید:
یک وب سایت باید صفحاتی مانند “درباره شرکت” ، “لیست محصولات” ، “اطلاعات تماس ، زمان کارکرد ، شرایط تحویل و پرداخت” و غیره را داشته باشد.
یک وب سایت باید دارای یک وبلاگ یا بخشی به عنوان “نشریات مفید” باشد.
باید پیام “توییتر” یا “فیس بوک” نمایش داده شود که به سرعت تغییرات برنامه های کاری ، ورود محصولات جدید و تبلیغات را گزارش می دهد.
در پاورقی باید شرایط همکاری منتشر شود.
در جایی برجسته ، باید مجوزها ، گواهینامه ها ، جوایز ، لیستی از مشتریان و پیوندهایی به شبکه های اجتماعی را قرار دهید.
مرحله 3: تعیین کنید که وب سایت باید چگونه به نظر برسد
این یکی از سخت ترین مراحل است. علت؟ هر کس برداشت مختلفی از طراحی کامل ، خوب ، بد و غیره دارد. اگر خودتان یک طرحی را دوست دارید ، ممکن است مشتریان شما آن را دوست نداشته باشند. با این حال ، شما در حال سفارش ساخت سایت برای عموم هستید ، نه برای خودتان ، بنابراین علایق آنها را در اولویت قرار دهید.
نحوه انتخاب ظاهر هنگام سفارش ساخت سایت
این یکی از ساده ترین مراحل کار برای شما است ، اما یکی از سخت ترین مراحل برای توسعه دهندگان است. شما فقط باید ایده خود را در مورد طراحی مورد نظر خود با متخصصان در میان بگذارید. نمایندگان آژانس باید ایده های شما را به واقعیت تبدیل کنند و سپس به درخواست هایی مانند بازی با فونت ها و غیره پاسخ دهند.
از توسعه دهندگان بخواهید از خوانایی محتوا اطمینان حاصل کنند.
قبل از درخواست بازی با فونت ها ، این سوال را مطالعه کنید. این به شما کمک می کند تا نتیجه را آگاهانه از توسعه دهندگان بخواهید.
نرخ بارگذاری بالقوه صفحات فرود را ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید که به عنوان یک صفحه فرود لازم است همه صفحات وب سایت که برای مخاطب مهم است را در نظر بگیرید. می توانید در این زمینه مقاله های مختلفی مطالعه کنید.
چند سوال در مورد کارایی سایت از توسعه دهنده بپرسید. اگر هیچ تجربه ای در زمینه توسعه منابع ندارید ، باید به حرفه ای بودن و تجربه طراح اعتماد کنید. در آینده ، شما می توانید قابلیت و کارایی را به تنهایی ارزیابی کرده و همچنین با استفاده از آزمون ها (تست A/B)می توانید کارایی سایت را افزایش دهید.
مرحله 4: CMS (سیستم مدیریت محتوا) را انتخاب کنید
در این مرحله ، شما باید دو مشکل را حل کنید. ابتدا تعیین کنید که از CMS استفاده می کنید یا سفارش ساخت سایت HTML برای شما بهتر است. در مرحله دوم ، اگر تصمیم دارید یک وب سایت با CMS بسازید ، تعیین کنید که کدام سیستم مدیریت محتوا در مورد شما بهتر است استفاده شود.
مرحله 5: درباره ویژگیهای سایت توافق کنید
به طور خلاصه ، وب سایت شما باید پاسخگوی نیازهای مخاطبان و الزامات فنی موتورهای جستجو باشد. در اینجا لیستی از ویژگی ها و مشخصات که باید با توسعه دهندگان توافق کنید ، آورده شده است:
نمایش صحیح در مرورگرهای محبوب ؛
سازگاری برای دستگاه های تلفن همراه ؛
نقشه سایت و فایل txt به درستی پیکربندی شده است.
سرعت قابل قبول بارگذاری وب سایت ؛
بدون صفحات تکراری از توسعه دهندگان بخواهید آدرس اینترنتی را ارائه دهند ، صفحه را از برچسب ها ، دسته ها و بایگانی ها ببندند.
قابلیت بهینه سازی متا داده های یک صفحه ؛
قابلیت درج کدهای خدمات شخص ثالث ، به عنوان مثال ، خدمات تجزیه و تحلیل ؛
اعتبار کد را بررسی کنید ؛
قابلیت بهینه سازی محتوای گرافیکی: تغییر اندازه عکس ها ، اضافه کردن عنوان ، عنوان و ویژگی
در دسترس بودن توابع کاربر پسند: نظرات ، دکمه های اجتماعی ، سیستم رتبه بندی ، فرم های جستجو و بازخورد ، جهت یابی آسان.
اگر در بازار بین المللی کار می کنید ، به یک وب سایت چند زبانه نیاز دارید.
امنیت منابع: حفاظت از دسترسی غیر مجاز ، ایجاد نسخه پشتیبان ، مسدود کردن نظرات هرزنامه.
مرحله ششم: تعیین کنید که کجا وب سایت سفارش دهید
تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارش ساخت سایت را به یک آژانس یا یک فریلنسر بسپارید. به دنبال یک دستور العمل جهانی برای یافتن پیمانکار نباشید. کار با آژانس ها و متخصصان خصوصی مزایا و معایبی دارد.
چرا سفارش ساخت سایت را به نمایندگی معتبر بسپاریم؟
در اینجا دلایل اصلی ذکر شده است:
آژانس ها معمولاً خدمات جامعی ارائه می دهند. لازم نیست به مدیریت سایت ، بهینه سازی فنی ، بازاریابی اینترنتی فکر کنید.
شما قرارداد را امضا می کنید و هزینه خدمات آژانس را به طور رسمی پرداخت می کنید.
شما با مدیر ارتباط خواهید داشت ، نه مستقیماً با برنامه نویس وب ، که به شما کمک می کند به یک زبان صحبت کنید.
از نظر تئوری ، همکاری با شرکت ها ، شما را از هدر رفتن مهلت ها و غیره ناشی از کار با فریلنسرها جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، اگر یک فریلنسر شما بیمار شود ، کار روی پروژه شما متوقف می شود تا او بهبود یابد.
مرحله 7: آیا می توانید به تنهایی یک وب سایت بسازید
خودتان می توانید یک وب سایت ایجاد کنید. علاوه بر این ، با در نظر گرفتن انتخاب نام دامنه و تأیید پرداخت برای هاست ، بیش از یک ساعت برای راه اندازی منبع صرف نمی کنید. اما برای ایجاد وب سایتی که نیازهای مخاطبان را برآورده کند ، باید زمان بسیار بیشتری را صرف کنید.
اگر تصمیم دارید خودتان وب سایتی برای خودتان طراحی کنید ، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:
شما نیاز به یک وبلاگ شخصی دارید ؛
شما یک وب سایت بسیار ساده با چند صفحه ثابت ، یک وبلاگ و اطلاعات تماس می خواهید. مخاطبان شما یک منبع الگو را می بخشند.
شما باید به اندازه کافی مطالعه کنید تا بتوانید بخش های مختلف سایت خود را طراحی کنید.
با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید.
مرحله 8: تعیین کنید که چه کسی پروژه را تبلیغ می کند
شما می توانید بازاریابی اینترنتی را خودتان انجام دهید یا این کار را به متخصصان واگذار کنید. قبل از تصمیم گیری ، به آنچه باید در چارچوب بازاریابی اینترنتی یکپارچه انجام شود توجه کنید:
حفظ سایت: نظارت بر ارتباط نسخه “موتورهای وب سایت” ، پاسخگویی به الزامات فنی جدید موتورهای جستجو ، عیب یابی سریع ، پرداخت صورت حساب ها به موقع به ارائه دهنده میزبانی و انجام کارهای معمول دیگر ؛
اثربخشی بازاریابی وب سایت را ارزیابی کنید. تجزیه و تحلیل وب و گزارش معاملات به شما کمک می کند.
ایجاد و انتشار مرتب محتوا ؛
در SMM به ارسال خبرنامه ایمیل مشغول باشید.
درگیر بازاریابی جستجو و بازاریابی محتوا باشید ؛
جذب کاربران با انواع مختلف تبلیغات ؛
مرحله 9: تعیین کنید هزینه مورد نیاز سایت شما
قیمت نهایی در سفارش ساخت سایت به ویژگی های آن بستگی دارد: عملکرد ، طراحی ، حجم محتوا و غیره. هزینه تقریبی سفارش ساخت سایت را پس از موافقت با ویژگی های آن با توسعه دهنده می فهمید. مبلغ نهایی را در حین انجام کار مشاهده خواهید کرد. فراموش نکنید که باید دائماً در توسعه منابع و بازاریابی اینترنتی سرمایه گذاری کنید.
برای سفارش ساخت سایت به چه چیزی نیاز دارید؟
با طوفان فکری شروع کنید: مشخص کنید سایت شما چه وظایفی را انجام خواهد داد. این به شما کمک می کند تا عملکرد لازم را توصیف کنید. سپس همه چیز مانند ساعت کار می کند: شما طراحی کامل را از نظر خود توصیف می کنید ، CMS را انتخاب می کنید ، مشخصات فنی لازم را تعیین می کنید. پس از آن ، خواهید فهمید که آیا خودتان یک سایت ایجاد کنید یا بهتر است به متخصصان مراجعه کنید.
پاسخ ها