nazaninrahmani

nazaninrahmani

توسط ۴ نفر دنبال می شود

نحوه اجرای روف گاردن

ویژگی های روف گاردن

روف گاردن که به بام های سبز نیز معروف است، روندی است که فواید زیادی دارد:

  • آنها به تولید اکسیژن کمک می کنند
  • در مواقع گرما دمای خانه را کاهش می دهند
  • آنها ارزش زیبایی شناختی را اضافه می کنند
  • آنها اجازه استفاده از فضاها را می دهند
  • ارزش ملک را افزایش می دهند.

طراحی روف گاردن خود می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما فراتر از دکوراسیون باغ، عواملی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید تا بام سبز خود را داشته باشید. در مرحله بعد، ما به شما می گوییم که چگونه و کجا باغ بام خود را بسازید.

فضای مناسب برای روف گاردن

اولین مورد این است که بدانید آیا مکان انتخاب شده وزن باغ را تحمل می کند یا خیر. این به منظور مراقبت از همان ساختار. به طور معمول سقف های بتنی برای ساخت روف گاردن مناسب هستند. با این حال، مهم است که یک متخصص اطلاعات را تأیید کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید در نظر گرفت سیستم ضد آب است که سقف دارد. اگر ضد آب نیست، در انتخاب نوع محصولی که قرار است استفاده کنید دقت کنید تا کاملاً از رطوبت جلوگیری کنید و از هزینه های بعدی تعمیر جلوگیری کنید.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که زمین عاری از هر نوع تاسیسات، کابل یا لوله ای باشد که ممکن است توسط باغ آسیب ببیند. اگر نه، فضای دیگری را برای پروژه خود انتخاب کنید یا راهی برای جابجایی امکانات پیدا کنید.

در نهایت، مهم است که اطمینان حاصل کنید که فضا شرایط مناسبی را برای زندگی عناصر زنده روف گاردن شما فراهم می کند.

چه گیاهانی را می توانم بگنجانم؟

گیاهانی که بخشی از باغ شما هستند به مکان و سلیقه شما بستگی دارد. اگر نیازهای آن در طراحی پروژه برآورده شود، تقریباً هر نوع گیاهی می تواند ادامه یابد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که عواملی وجود دارد که ممکن است انتخاب شما را محدود کند، به عنوان مثال، کمبود آب کافی، اینکه ظرفیت بار سازه مناسب نیست، هزینه های نگهداری برخی از کارخانه ها بسیار بالا است یا اینکه شرایط آب و هوایی درست نیست

با یک متخصص مشورت کنید تا بدانید با توجه به طراحی روف گاردن خود می توانید چه نوع گیاهانی داشته باشید.

نحوه نگهداری آن

هنگامی که باغ شما آماده شد، باید از دو جنبه مراقبت کنید، اولی خود گیاهان است. به آنها آب، نور یا سایه کافی بدهید، علف های هرز و آفات را حذف کنید، کمپوست کافی و غیره اضافه کنید.

از طرفی باید حواستان به نظافت محل، لوله و یا سرازیری باشد، شرایط سیستم ضد آب را بررسی کنید، علاوه بر تجهیزات دیگری که در باغ خود استفاده می کنید.

به خاطر داشته باشید که یک روف گاردن در مقایسه با یک باغ معمولی نیاز به نگهداری اضافی دارد. اما ارزشش را دارد!

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه اجرای روف گاردن  بسته به آنچه اجرا می شود متفاوت است. برخی از شرکت ها هستند که تمام طراحی و نصب را به انجام می رسانند و بودجه های متمرکز بر علایق و نیازهای مشتری را ارائه می دهند. این شرکت ها به طور متوسط ​​1200 تا 4000 پزو در هر متر مربع دریافت می کنند.

یکی دیگر از گزینه های توصیه شده برای جلوگیری از هزینه های اضافی، ساخت روف گاردن با کاشت غیر مستقیم، یعنی در گلدان است. به این ترتیب فقط در گیاهان می توانید تا 4000 پزو هزینه را کاهش دهید و به عنوان گلدان می توانید از وسایل بازیافتی مانند بطری، لاستیک، جعبه و غیره استفاده کنید.

قبل از شروع ساخت بام سبز خود، با متخصصی مشورت کنید که فضا را بررسی کرده و پروژه را تایید می کند. آیا آماده اید تا جان تازه ای به پشت بام خود بدهید؟ بیایید آن را انجام دهیم!

  •  

 

nazaninrahmani
nazaninrahmani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋