nazaninrahmani

nazaninrahmani

توسط ۴ نفر دنبال می شود

طراحی روف گاردن کلاسیک

پشت بام ها واحه های باشکوه و آرامی در یک شهر می سازند، اما باید به درستی برنامه ریزی شوند.

استفاده حداکثری از فضای رو به رشد موجود در شهرها، کلیدی برای وجود شهری پایدار است. باغ های پشت بام در حال افزایش هستند زیرا مردم قصد دارند غذا و گل های خود را پرورش دهند و فضاهای شهر را سبزتر کنند.

در حالی که باغ‌های شهری روی پشت‌بام می‌توانند ایده فوق‌العاده‌ای باشند، ملاحظات و چیزهایی وجود دارد که باید در مورد موفقیت‌آمیز بودن طراحی روف گاردن کلاسیک فکر کنید. به عنوان یک طراح باغ، من برای توسعه طیف وسیعی از باغ های پشت بام در سراسر جهان کار کرده ام. در اینجا نکات من برای طراحی باغی از این نوع است.

ظرفیت سقف را برای طراحی روف گاردن بررسی کنید

بسیاری از سقف های مسطح را می توان برای ایجاد یک باغ روی پشت بام استفاده کرد. اما توجه به این نکته مهم است که همه سقف های مسطح به طور خودکار برای این استفاده مناسب نیستند.

اگر قسمت مسطحی از پشت بام دارید که می‌خواهید در آن طراحی روف گاردن کلاسیک را انجام دهید، یکی از اولین چیزهایی که باید تعیین کنید این است که چقدر وزن آن سقف می‌تواند تحمل کند. ایمنی کلید است. بررسی یکپارچگی ساختاری سقف بسیار مهم است.

در حالت ایده آل، باید با یک مهندس سازه مشورت کنید که بتواند به شما بگوید که آیا سقف در حال حاضر به اندازه کافی محکم است که بتواند وزن افراد و یک باغ را تحمل کند. سقف مورد نظر ممکن است قبل از استفاده نیاز به تقویت داشته باشد.

همچنین بخوانید: اصول طراحی روف گاردن

طراحی روف گاردن کلاسیک

یک باغ روی پشت بام به طور بالقوه می تواند به پناهگاه و نعمتی برای مردم تبدیل شود. اما باغی از این نوع برای استفاده باید در دسترس باشد. به این فکر کنید که مردم چگونه به فضا دسترسی خواهند داشت و همچنین وارد کردن مواد مورد نیاز برای ساخت و نگهداری باغ چقدر آسان خواهد بود.

 

یکی از چالش‌های اصلی در مورد طراحی روف گاردن کلاسیک، پله‌هایی است که برای رسیدن به آنها باید طی کرد. به دست آوردن مواد، ابزار و سایر چیزهایی که برای ایجاد و مراقبت از باغ در بالا و پایین پله ها نیاز دارید، می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین ممکن است بخواهید به اختصاص فضایی در باغ فکر کنید تا این موارد را در محل نگهداری کنید (جایی که فضا اجازه می دهد).

برای مثال، ممکن است یک سوله یا فضای ذخیره سازی برای ابزارها ایجاد کنید. و همچنین باید محلی را برای کمپوست کردن روی پشت بام در نظر بگیرید تا مجبور نباشید مواد آلی حجیم و سنگین را از پله ها بالا و پایین ببرید. و هنگامی که می توانید کمپوست خود را برای یک روف گاردن ایجاد کنید، این می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و از واردات مواد برای پر کردن گلدان ها و ظروف جلوگیری کند.

آب چیز دیگری است که هنگام ایجاد طرح خود باید به دقت در مورد آن فکر کنید. باغی که شما را ملزم به حمل قوطی های آبیاری از پله ها می کند، در دراز مدت اصلا کاربردی نخواهد بود. بنابراین باید از همان ابتدا آب را در برنامه های خود بگنجانید. 

 
مرد کمپوست را در بالای باغ پشت بام بیل می کند
 

به ویژگی های خاص محیطی فکر کنید

قبل از اینکه حتی شروع به فکر کردن در مورد آنچه در یک روف گاردن لاکچری خواهید داشت، چگونه آن را رشد خواهید داد و چه چیزی به کجا خواهد رفت، فکر کنید، باید سایت را تجزیه و تحلیل کنید.

روف گاردن طیفی از ویژگی های بسیار خاص دارند. اغلب ملاحظات کلیدی برای چنین فضایی می تواند بادشکن و ایجاد سایه باشد. پشت بام ها معمولاً در معرض باد و باد هستند. آنها همچنین در معرض آفتاب کامل قرار دارند و می توانند به سرعت گرم و خشک شوند. توجه دقیق به آب و آبیاری، روش رشد صحیح و انتخاب گیاهان کلیدی است. راه حل ها و گیاهانی که انتخاب می کنید باید با این شرایط محیطی خاص مناسب باشند.

نحوه رشد خود را تعیین کنید، روش(های) رشد را انتخاب کنید

هنگام انتخاب روش رشد، باید به یاد داشته باشید که طراحان روف گاردن از طیف وسیعی از گزینه های مختلف استفاده می کنند. مانند سایر انواع باغ، شما می توانید در ظروف، روی زمین یا در سیستم های عمودی، یا در گلدان های بزرگتر یا تخت های مرتفع رشد کنید. اغلب، باغبان های پشت بام به فکر رشد به صورت هیدروپونیک، در آب به جای خاک هستند، یا حتی سیستم های آکواپونیک را در نظر می گیرند - پرورش ماهی علاوه بر گیاهان.

همانطور که گزینه های مختلف را در نظر می گیرید، حتماً وزن را در نظر داشته باشید و در نظر بگیرید که این گزینه در فضای خاص پشت بام شما چقدر کاربردی خواهد بود. تنها زمانی که از نزدیک به فضا نگاه کرده باشید و یک روش (یا روش) رشد را انتخاب کرده باشید، می‌توانید گیاهان خاصی را که می‌روید، به صفر برسانید.

 

نکته مهم در مورد طراحی روف گاردن کلاسیک

یکی از آخرین ملاحظات اساسی برای طراحی روف گاردن کلاسیک، این است که شما باید برای لذت بردن مردم و همچنین ایجاد شرایط محیطی بهینه برای گیاهان طراحی کنید. باغ های پشت بام شهر اغلب نه تنها در معرض دید قرار می گیرند بلکه نادیده گرفته می شوند. با مسدود کردن خطوط دید، حریم خصوصی ایجاد کنید تا به باغ پشت بام احساسی خصوصی و آرام ببخشید. با این حال، باغ های پشت بام می توانند مناظر شگفت انگیزی را نیز ارائه دهند. بنابراین لذت بردن از مناظر خاص باید با میل به یک منطقه امن تر و خصوصی متعادل باشد.

اینها فقط برخی از نکات اساسی هستند که باید قبل از پرداختن به طراحی روف گاردن کلاسیک به آنها فکر کنید.

nazaninrahmani
nazaninrahmani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋