nazaninrahmani

nazaninrahmani

توسط ۴ نفر دنبال می شود

طراحی روف گاردن و نکاتی مهم با گروه مهندسی آژمان

روف گاردن خود را به یک واحه تابستانی از رفاه تبدیل کنید! با برنامه ریزی خوب، مبلمان مناسب و گیاهان گلدان چوبی مناسب، می توانید پناهگاهی در ارتفاعات سرگیجه ایجاد کنید که به شما امکان می دهد زندگی روزمره را فراموش کنید.

روف گارن ها بسیار متفاوت هستند: اندازه های مختلف، با یا بدون سقف تراس، کاملا آفتابی یا نیمه سایه دار توسط خانه های اطراف. یک طراحی موفق این تفاوت ها و همچنین استفاده مورد نظر و ترجیحات شخصی را از نظر طراحی، دکوراسیون و استایل در نظر می گیرد.

برای اینکه بتوانید تمام عناصری که قرار است در طراحی روف گاردن شما نقش آفرینی کنند، به درستی ابعاد و قرار دهید، یک پلان دقیق توصیه می شود. به این ترتیب از خریدهای بدی جلوگیری می‌کنید که در نهایت کاملاً مناسب نیستند و بعداً متوجه نمی‌شوید که چیزی ضروری هنوز وجود ندارد. برنامه ریزی باید شامل مراحل زیر باشد:

  1. روف گاردن را اندازه گیری کنید: به عنوان اولین گام، کل منطقه را اندازه گیری کنید و یک پلان طبق مقیاس واقعی ترسیم کنید. این کار را می توان به روش کلاسیک با کاغذ گراف و قلم یا با کمک ابزارهای آنلاین و برنامه ریزان پلان انجام داد که این کار را آسان تر می کند.
  2. ثبت ویژگی های خاص: در صورت وجود، روکش پاسیو را به صورت خطوط چین بکشید تا در هنگام خرید مبلمان، ابعاد آن را بدانید. سایر ویژگی های خاص را یادداشت کنید، مانند عناصری که ممکن است تغییر نکنند، مانند تراس های سقفی اجاره ای.
  3. فهرست آرزوها: چگونه می خواهید از تراس پشت بام خود استفاده کنید؟ برای استراحت در صندلی های آفتابگیر، برای صبحانه یکشنبه با خانواده، برای دور همی شاد با دوستان؟ شاید هم برای تمرین در فضای باز یا گروه یوگا؟ آیا کودکان از تراس استفاده خواهند کرد؟ آیا باید فضایی برای یک استخر کوچک وجود داشته باشد یا یک جعبه شنی؟ آیا به حریم خصوصی و فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟ چقدر سبزه دوست دارید؟
  4. فهرست اکتساب‌ها: از کاربردهای مورد نظر (و الهام‌های فصل‌های بعدی) فهرستی از نیازمندی‌ها با تمام اکتساب‌های لازم به دست می‌آید.
  5. ترسیم عناصر در پلان طبقه: اگر می دانید چه چیزی نیاز دارید، می توانید مبلمان، گلدان ها و سایر عناصر مربوطه را در پلان طبقه بکشید. تقریباً می توانید ببینید چقدر فضای برای آن در دسترس است و چقدر می تواند بزرگ باشد.
  6. بیانیه هزینه ها: اگر باید به بودجه توجه کنید، صورت هزینه ها نمای کلی لازم را ارائه می دهد و امکان وزن دهی به خواسته های مربوطه را فراهم می کند.
تراس پشت بام با صندلی و جعبه بالکن
 

اساسی: کفپوش برای روف گاردن

اگر روف گاردن را اجاره کرده اید، معمولاً یک پوشش کف وجود دارد که بدون اجازه مالک قابل تغییر نیست.

  • با این حال، هیچ چیز مخالف ایجاد فضای اتاق نشیمن بیشتر در تراس پشت بام با یک فرش در فضای باز نیست.
  • تخته های سیستم ساخته شده از چوب یا WPC نیز برای ارتقای تراس سقف اجاره ای مناسب هستند، زیرا به راحتی جدا می شوند. تخته ها به یکدیگر متصل می شوند و در کف موجود "شناور" قرار می گیرند. به این ترتیب می توان با تلاش نسبتا کمی به ظاهر یک عرشه چوبی کلاسیک دست یافت.

اگر تراس پشت بام خودتان است، انتخاب با شماست. هزینه و سلیقه شخصی شما به تنهایی تعیین می کند که کدام کفپوش را انتخاب کنید. در طول ساخت و ساز، فقط لازم است اطمینان حاصل شود که زهکشی آب در سقف صاف تضمین شده است و سقف نیز می تواند وزن پوشش (به علاوه مبلمان) را به طور ایستا تحمل کند.

  • کفپوش چوبی طبیعی ترین ماده برای عرشه است. فاکتور احساس خوب کف چوبی بی نظیر است، به خصوص اگر بخواهید با پای برهنه روی آن راه بروید، زیرا چوب به میزان قابل توجهی گرم نمی شود. کاج اروپایی یا صنوبر داگلاس گزینه های ارزانی هستند. چوب‌های سخت مانند Bankirai، Cumaru، Garapa یا Ipé به ویژه بادوام هستند اما گران‌تر نیز هستند.
  • صفحات سنگ طبیعی روی تراس پشت بام بسیار بادوام و همه کاره هستند. انتخاب انواع سنگ ها، سطوح و رنگ ها، و همچنین تلاشی که برای چیدمان انجام می شود، زیاد است. از نظر بصری زیبا به نظر می رسند، اما به راحتی گرم می شوند، بنابراین کف به ندرت در تابستان گرم با پای برهنه درجه حرارت می شود.
  • دال های بتنی گزینه ارزان تری هستند که در اشکال مختلف از جمله سنگ طبیعی تقلیدی ارائه می شوند.
  • صفحات و کاشی های سرامیکی ساخته شده از ظروف سنگی ظریف : چه روستایی، مدرن، خالص و یا خاص، انتخاب بسیار زیاد است. انواع سنگ طبیعی و ظاهر چوب نیز موجود است. کاشی های سرامیکی و سنگی مخصوصاً کثیفی را دفع می کنند که می تواند برای تراس های پشت بام به عنوان مکان مهمانی مفید باشد.
طراحی روف گاردن با چوب
 

چیدمان اتاق در طراحی روف گاردن

روف گاردن ها اغلب بسیار جادار هستند و برای اینکه خانه به نظر برسند به ساختاری شفاف نیاز دارند. قسمت ها را به اتاق هایی با کاربری های مختلف تقسیم کنید، ابتدا در پلان طبقه، سپس با مبلمان مناسب، گلدان ها و احتمالاً یک صفحه نمایش یا بادگیر. حوزه های زیر به عنوان حوزه های جداگانه مورد سوال قرار می گیرند:

  • ناهار خوری با میز و صندلی، احتمالا با باربیکیو،
  • منطقه استراحت با صندلی یا تخت در فضای باز، میز کناری و چتر آفتابی،
  • منطقه نشیمن راحت با مبلمان راحتی راحت،
  • روف گاردن: منطقه ای با تعداد بسیار زیادی گیاه: تخت های مرتفع یا وان و گلدان.

زمانی که فضای مسطح با سطح دوم تکمیل شود بسیار زیبا می شود. به عنوان مثال، این می تواند یک عرشه چوبی کمی برآمده یا پایه هایی برای گیاهان باشد که احتمالاً می توان از زیرساخت آن به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد.

هنگام تقسیم اتاق و طراحی روف گاردن، شرایط موجود در محل را نیز در نظر بگیرید: خورشید، باد و تابش نور در محل مربوطه. منظره نیز نقش دارد: احتمالاً ترجیح می‌دهید خط افق یا آسمان را از روی صندلی ببینید نه فقط دیوار خانه بعدی را که ممکن است کمی بالاتر باشد.

 

طراحی روف گاردن با گیاهان

مناطق مختلف یک تراس پشت بام را می توان به خوبی توسط گیاهان بزرگ و متوسط ​​در کاشت های مناسب تقسیم کرد. بدون گیاهان، یک تراس پشت بام همیشه کمی بی روح به نظر می رسد، با آنها به یک واحه سبز روی پشت بام با ارزش تفریحی بزرگ تبدیل می شود.

گیاهان در وان را می توان در تراس پشت بام استفاده کرد، به عنوان مثال:

  • به عنوان سبزه نرده: هر تراس پشت بام یک نرده یا یک نرده دارد. با لاغریتقسیم کننده های اتاق، که در یک ردیف در مقابل آن قرار می گیرند، تراس یک قاب سبز رنگ می گیرد. در بسیاری از نرده ها نیز می توانیدجعبه های پنجرهضمیمه کردن
  • هر دو تقسیم کننده اتاق ذکر شده و قسمت پایینی برای جداسازی مناطق جداگانه مناسب هستند کاشت و آغوش گیاهانبه عنوان مثال با علف های زینتی، بامبو یا درختان کوچک. 
  • گلدان‌های گیاهی باریک با گیاهان با رشد بالا، محافظت از باد و حریم خصوصی را در کناره‌ها ارائه می‌کنند - تقریباً به عنوان پرچین در یک فرورفتگی، که به موجب آن گیاهان پرچین کلاسیک نیز می‌توانند در اینجا استفاده شوند.
  • تخت برافراشته روی پشت بام این فرصت را برای ایجاد یک تخت چند ساله شیک یا حتی رشد گیاهان مفید فراهم می کند:باغبانی شهریدر تراس پشت بام خودتان!

هرچه گیاهان بیشتری بچینید، تراس بیشتر به یک "اتاق نشیمن سبز" تبدیل می شود. اما حتی تراس کوچک پشت بام نیز لازم نیست بدون فضای سبز باقی بماند. حتی یک گیاه بلند در یک گلدان جذاب به تندرستی کمک می کند! باکس های بالکن نیز برای هر جایی که نرده دارد مناسب می شود.

گیاهان مقاوم که نیازی به پاکسازی آنها در زمستان نیست به عنوان گیاهانی برای روف گاردن مناسب هستند. آنها همچنین باید بتوانند بدون هیچ مشکلی در برابر آفتاب، باد و باران مقاومت کنند، زیرا این تأثیرات آب و هوایی اغلب در ارتفاعات بالا تأثیر قوی تری نسبت به باغ در سطح زمین دارند. (برای انتخاب گیاهان، راهنمای ما را بخوانید"گیاهان برای آفتاب کامل در بالکن و تراس")

تراس پشت بام با گلدان روی قاب
طراحی و اجرای روف گاردن
 

مبلمان ضد آب و هوا برای روف گاردن

مبلمان در تراس پشت بام در بیشتر مواقع سال در معرض عناصر قرار می گیرند. بنابراین آنها باید از موادی ساخته شوند که بتوانند در برابر اثرات خورشید و باد، باران و گاهی حتی برف مقاومت کنند.

  • محبوب ترین مواد برای مبلمان مقاوم در فضای باز در حال حاضر پلی حصیر است. از نظر بصری شبیه چوب خیزران طبیعی است، اما تقریباً تخریب ناپذیر است و نیازی به مراقبت خاصی ندارد. در اصل، این مبلمان را می توان در طول زمستان نیز در بیرون از خانه گذاشت، اما اگر آن را با یک پوشش محافظ استفاده کنید، برای مدت طولانی تری زیبا می ماند.
  • مبلمان باغی ساخته شده از چوب ضد آب و هوا نیز یک گزینه است. با این حال، آنها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در فصل زمستان در فصل زمستان بهتر هستند. در صورت لزوم، یک هود محافظ این کار را انجام می دهد.
  • مبلمان باغی ساخته شده از پلاستیک با ظاهری چوبی (مثلاً پلی وود) نسبت به مبلمان ساخته شده از چوب طبیعی در برابر آب و هوا مقاوم تر بوده و مراقبت از آن آسان تر است.
  • مبلمان تراس ساخته شده از فلز (به عنوان مثال آلومینیوم ریخته گری) و ترکیبی از فلز و پلاستیک، به عنوان مثال، به عنوان یک ست با میز و صندلی موجود است. آنها کاملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و مقاوم در برابر یخ زدگی در نظر گرفته می شوند.

اینکه کدام مبلمان فضای باز را برای تراس پشت بام خود در نظر بگیرید به سلیقه شما و فضای موجود بستگی دارد. تراس های وسیع معمولا به مبلمان در مقیاس بزرگ نیاز دارند. اگر مبلمان خیلی کوچک باشد، همه چیز به سرعت کمی آشفته و "به هم ریخته" به نظر می رسد. نمونه هایی از مبلمان محبوب برای تراس پشت بام عبارتند از:

  • مبلمان سالن: قسمت نشیمن وسیع متشکل از یک مبل، صندلی های راحتی و میز قهوه با کوسن های صندلی راحت و کوسن های ساخته شده از منسوجات مقاوم در برابر آب و هوا (به عنوان مثال پلی اکریلیک، فوم).
  • کیسه های لوبیا در فضای باز: صندلی راحت برای استراحت، که با شکل بدن سازگار است - اغلب در تراس چشم نواز است!
  • میز ناهار خوری با صندلی: یک مجموعه اساسی ضروری در بسیاری از تراس های پشت بام برای یک استراحت قهوه یا یک رویداد باربیکیو با دوستان.
  • نوسان هالیوود: شما آنها را دوست دارید یا از آنها متنفر هستید، به سختی چیزی در این بین وجود دارد! به فضای زیادی نیاز دارد، اما از سطح راحتی بالایی برخوردار است. داربست شما باید از فولاد گالوانیزه باشد تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.
  • صندلی آفتابگیر و تخت در فضای باز: ایده آل برای استراحت و آفتاب گرفتن در تراس پشت بام.

منسوجات ضد آب تراس پشت بام را راحت‌تر می‌کنند، این امر به ویژه در مورد فرش‌های فضای باز که در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های زیادی در دسترس هستند، صادق است.

نکته: هنگام خرید مبلمان پاسیو، بهتر است مدل های با کیفیت تر را انتخاب کنید. درست است که حتی مبلمان باغی بسیار ارزان قیمت نیز اغلب از نظر طراحی بسیار خوب به نظر می رسند، اما دوام آن چیزهای زیادی را به جای می گذارد. آنها اغلب نیاز به تعویض دارند و اغلب حتی یک فصل دوم هم دوام نمی آورند.

طراحی روف گاردن
 

حفاظت از حریم خصوصی، باد و آفتاب در طراحی روف گاردن

روف گاردن همیشه در بالاترین نقطه شهر قرار ندارد، جایی که هیچ بینشی از محله ممکن نیست. اما حتی اگر تراس پشت بام شما در ارتفاعی باشد که نتوانید آن را ببینید، معمولاً به بادگیر نیاز دارید، زیرا واقعیت این است: هر چه بالاتر، بادتر!

  • دیوارهای بادگیر ساخته شده از شیشه اکریلیک (پلکسی گلاس) حفاظت بهینه از باد را برای تراس های پشت بام ارائه می دهد که جلوی منظره زیبا را نمی گیرد. آنها همچنین در نسخه های "ساتن" موجود هستند که تنها با سطوح نیمه شفاف از حریم خصوصی محافظت می کنند.
  • وقتی صحبت از حریم خصوصی و محافظت در برابر نور خورشید می شود، یک بادبان آفتابگیر بزرگ در تراس های پشت بام بهترین انتخاب است. بادبان های سایه دار اشکال مختلفی دارند، از جمله آنهایی که محافظت جانبی را ارائه می دهند.
  • قاب‌های کوهنوردی که بیش از حد رشد کرده‌اند با گیاهان بالارونده نیز محافظت از حریم خصوصی را برای کناره‌ها ارائه می‌کنند . راهنمای مفصل ما را بخوانید "صفحه نمایش حریم خصوصی با گیاهان بالارونده".
  • صفحه حریم خصوصی ساخته شده از گلدان های گیاهی مزیت مضاعفی دارد، به عنوان مثال جداکننده های اتاق که در امتداد نرده با گیاهان متوسط ​​به بالا نصب شده اند. گیاهان سبز و پر جنب و جوش و شکوفه از همسایه های نزدیک از نگاه کردن به شما محافظت می کنند و در عین حال حس طبیعی بیشتری را به تراس می بخشند.
  • چتر کلاسیک قسمت نشیمن را سایه می اندازد یا در صورت لزوم می توان آن را در کنار صندلی استراحت قرار داد. اندازه های زیادی وجود دارد، هم گرد، هم مربع و هم مستطیل.

البته، صفحه نمایش های حریم خصوصی متنوعی که به صورت تجاری در دسترس هستند را نیز می توان در نظر گرفت. (می توانید ایده های بیشتری برای حفاظت از حریم خصوصی در راهنما پیدا کنید "صفحه حریم خصوصی: حصار، پرچین، دیوار یا کاشت؟")

طراحی روف گاردن_گروه مهندسی آژمان
 

فضای ذخیره سازی در طراحی روف گاردن

ظروف کباب پز، اسباب بازی های کودکان، پتوی دنج اما ضد آب و هوا را کجا قرار دهیم؟ طراحی روف گاردن نیز نیاز به فضای ذخیره سازی دارد که باید در هنگام مبلمان آن را در نظر گرفت. در اینجا چند راه برای ایجاد فضای ذخیره سازی در تراس پشت بام وجود دارد:

  • صندلی‌های چند منظوره و مبل‌ها فضای ذخیره‌سازی در دسترس را در زیر صندلی‌ها به ارمغان می‌آورند. افرادی که خودتان انجام می دهید نیز موفق به ساخت چنین مبلمانی می شوند.
  • کمد حیاط یا کمد باغ چیزهای زیادی را اشغال می کند، اما پس از آن به عنوان یک "یادبود" در تراس پشت بام می ایستد. اگر در یک طرف دیوار خانه وجود داشته باشد، به خوبی در آنجا قرار می گیرد.
  • سینه های بالکن و پاسیو ارتفاع کمتری دارند و می توان آنها را در مقابل نرده قرار داد. با ارائه بالشتک های صندلی، آنها همچنین می توانند به طور محجوب یک گروه صندلی را تکمیل کنند.
  • نیمکت باغ با فضای ذخیره سازی معمولا فضای ذخیره سازی کمتری را ارائه می دهد، اما اغلب با مبلمان پاسیو بهتر می شود.
  • سوله باغ کوچک یا سوله ابزار راه حل خوبی برای تراس های پشت بام بزرگ است. اگر از چوب ساخته شده باشد، می توان آن را به گونه ای اپتیکال طراحی کرد که حتی تزئینی به نظر برسد.
 

روف گاردن را روشن کنید

بر خلاف بالکن، در طراحی روف گاردن اغلب این امکان را ندارید که به سادگی برق آپارتمان را در بیرون قرار دهید. این برای خانه هایی با تراس پشت بام، که در آن مدیریت برق در طول ساخت و ساز برنامه ریزی شده بود و پریزها و وسایل روشنایی مربوطه در دسترس هستند، اختصاص دارد.

جایگزین های مختلفی وجود دارد که می توان آنها را در تراس پشت بام بدون برق نیز ترکیب کرد:

  • چراغ های شارژی و لامپ های باتری دار به عنوان چراغ های رومیزی و چراغ های زمینی در اندازه ها و اشکال مختلف موجود می باشند. برای استفاده در فضای باز، حداقل به کلاس حفاظتی IP54 (نور باغ) نیاز دارند و چندین ساعت روشنایی را ارائه می دهند.
  • چراغ های خورشیدی خود را شارژ می کنند. با این حال، نور آنها به ویژه روشن نیست، بنابراین برای تنظیم چند نقطه نور مناسب تر هستند.
  • چراغ های باد و ستون های نور بادبا یک یا چند شمع فضای عاشقانه خاصی ایجاد کنید. آنها به عنوان نور اضافی یا سازندگان خلق و خوی در شب های ماه کامل روشن مناسب هستند.
  • کاسه های آتش نیز نور کمی را فراهم می کنند، اما مهمتر از همه آنها گرما را در عصرهای خنک و احساس محبوب آتش اردوگاه فراهم می کنند.

اگر یک اتصال برق از قبل در تراس پشت بام موجود باشد، گزینه های زیادی وجود دارد. مفاهیم و ایده ها را می توان در راهنما یافت "نورپردازی تراس: ایجاد فضا با نور"

nazaninrahmani
nazaninrahmani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋