nazanin

nazanin

سفر دریایی به کشور قطر چگونه است ؟

قطر از جمله کشورهای توسعه‌ یافته در حاشیه خلیج‌ فارس است که در همسایگی ایران قرار دارد. به این علت سفر دریایی به کشور قطر برای ما بسیار راحت میباشد. قطر علی‌ رغم این که کشور کم وسعتی به حساب می‌آید، مملو از جاذبه‌ های طبیعی و مراکز تفریحی و گردشگری است. از این رو سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب می‌کند. برای سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌ های بی‌ بدیل آن راه‌ های متعددی وجود دارد. اگر علاقه‌ مند به دریانوردی و ماجراجویی هستید، سفر با کشتی یکی از بهترین تجربه‌ های ماجراجویانه شما برای سفر به قطر خواهد بود. با ما همراه باشید چراکه در ادامه اطلاعاتی پیرامون چگونگی سفر دریایی به کشور قطر را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چگونه از ایران سفر دریایی به کشور قطر را آغاز کنیم؟

سفر دریایی به قطر

قطر و کشورمان ایران به دلیل همسایگی و هم‌ جواری، دارای مرز دریایی مشترک هستند. از این رو حمل ­و نقل دریایی و تبادلات تجاری و سفر دریایی به کشور قطر با کشتی و لنج امکان‌ پذیر است. کشورمان ایران و قطر از دیرباز تبادلات تجاری و غیرتجاری دریایی تنگاتنگی داشته‌اند و سفر دریایی مردمان ساکن جنوب ایران به این کشور از قدیم‌ الایام مرسوم بوده است. در حال حاضر سفر دریایی به قطر از طریق ۵  بندر زیر امکان‌پذیر است:

  • حمد
  • دوحه
  • مسعید
  • الرویس
  • راس لفان

از اغلب این بنادر برای مقاصد تجاری استفاده می‌شوند و امکان ورود مسافر از طریق آن‌ها وجود ندارد. بندر حمد اصلی­ترین بندر کشور قطر است؛ اما بندر دوحه تنها بندری که است که به عبور و مرور کشتی‌های مسافربری اختصاص داده شده است. شما می‌توانید از بندر زیبای بوشهر در کشورمان ایران سفر خود را به وسیله کشتی­های کروز با امکانات و خدمات متنوع، آغاز کرده و پس از گذشت حدودا ۱۲ الی ۲۰ ساعت که متناسب با شرایط جوی متغیر است، وارد بندر دوحه شوید.

منابع : موکاگشت ، https://telegra.ph/سفر-دریایی-به-قطر-09-11

nazanin
nazanin

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋