نرم افزاران وفاداری مشتریان

نرم افزاران وفاداری مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

داشتن اطلاعاتی جامع درباره نرم افزار باشگاه مشتریان یا سیستم باشگاه مشتریان که برای صاحبان کسب کار الزامیست .

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنم که تمام تلاش سایت نرم افزاران ارائه اطلاعات درست و صحیح به شما بازدید کننده محترم است تا شما با خیال راحت بهترین باشگاه مشتریان و بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان را برای خود انتخاب کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان یک سیستم یک پارچه تحت وب جهت وفادار سازی مشتریان کسب و کار های مختلف میباشد.

مشتری وفادار مشتری است که ترجیح میدهد همیشه از فروشگاهی خاص خرید کند یا از ارائه دهنده ای خاص خدمات بگیرد.

نرم افزار وفاداری مشتریان یا باشگاه مشتریان به شما کمک میکند تا مشتریانی وفادار بسازید و همچنین مشتریان جدید کسب کنید و آنها را ترغیب به خرید بیشتر کنید و در نهایت فروش و سود خود را افزایش دهید.

روش کار به این صورت است که شما پس از ثبت نام یک اشتراک استفاده از نرم افزاران و یک کارتخوان تحویل میگیرید همچنین به تعداد مورد نیاز کارت اعتباری هوشمند با طراحی اختصاصی خود خریداری میکنید سپس به مشتریان خود که برای تسویه حساب می ایند یک کارت اعتباری عضویت در باشگاه مشتریان خود میدهید ، شما برای صدور کارت از مشتریان خود اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، شماره همراه ، تاریخ تولد ، آدرس و… میگیرید و یک کارت برای مشتری تعریف و به نام او صادر میکنید .

نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان

 

 

از این به بعد پس از هر بار خرید ، مشتری هنگام تسویه حساب علاوه بر مبلغ صورت حساب ، کارت اعتباری خود را نیز میدهد .

شما کارت را روی کارت خوان میکشید و درصدی از صورتحساب را به کارت او واریز میکنید توجه کنید که این مبلغ مطابق با درصد هایی که برای سطح های مختلف مشتری قبلا اعمال کرده اید به صورت اتوماتیک توسط سیستم محاسبه میشود.

مشتری پس از چند بار خرید زمانی که اعتبار کارتش به حد نصاب رسید میتواند در قبال خرید محصولات شما یا استفاده از خدمات شما به جای پول از اعتبار کارت خود استفاده کند.این مسئله باعث میشود مشتری بابت ارزشی که میگیرد ترجیح دهد به جای رقیبانتان به دفعات به شما مراجعه کند.

همچنین مشتریان شما میتوانند با معرفی شما به دوستان و آشنایان خود در قبال خرید آن ها نیز درصدی دریافت کنند ، بدین ترتیب شما علاوه بر این که مشتری خود را به مشتری وفادار و دائمی تبدیل کرده اید او را به بازاریاب برای خود نیز تبدیل کرده اید تا برای شما مشتریان جدیدی پیدا کند .

نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان

 

همچنین شما میتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و به دسته هایی که خرید بیشتری دارند یا افراد بیشتری را معرفی میکنند درصد بیشتری بدهید . این گونه مشتری خود را ترغیب به خرید بیشتر و بازاریابی بیشتر برای خود میکنید .

همچنین میتوانید چند روز قبل از تولد مشتریان به آن ها پیامک تبریک بدهید و به آن ها به عنوان هدیه تخیفیف ویژه روز تولد بدهید .

با نرم افزار باشگاه مشتریان مشتری همیشه از شما و ارزشی که به او میدهید راضی است و ترجیح میدهد از محصولات و خدمات شما استفاده کند و همچنین افراد دیگری نیز به شما معرفی کند و در نتیجه سود دهی و فروش شما در کنار رضایت مشتری و مشتری مداری بالا میرود.

 

کمی ساده تر

به این مثال توجه کنید :

برای مثال من دارای یک رستوران هستم مشتری به رستوران من مراجعه کرده وسفارش یک پیتزا مخلوط به مبلغ ۲۰ هزار تومان میدهد بعد از دریافت پیتزا مبلغ را پرداخت کرده و از رستوران خارج میشود . من در این لحظه ۲۰ هزار تومان کسب درآمد داشتم ولی اطمینان ندارم که مشتری باز به رستوران من مراجعه کند و باز من کسب در آمد داشته باشم .

در این لحظه من نیاز به روشی دارم که باعث شود مشتری باز به فروشگاه و رستوران من مراجعه کند

خب در این لحظه نقش این سیستم پر رنگ میشود

من دستگاه افزاینده فروش را تهیه میکنم و وقتی مشتری به فروشگاه من مراجعه کرد  با استفاده از دستگاه کارتخوان و کارت های هوشمند ، یک کارت به نام مشتری برای مشتری صادر میکنم و برای مثال به عنوان هدیه ۱۰ در صد از مبلغ خرید مشتری را به کارت هوشمند مشتری به عنوان هدیه واریز میکنم یعنی وقتی مشتری یک پیتزا مخلوط ۲۰ هزار تومنی خرید میکند مبلغ ۲ هزار تومن را به عنوان هدیه و برای تشکر به کارت واریز میکنم و کارت را در اختیار مشتری قرار میدهم .

خب چه اتفاقی افتاد ؟؟

 

من در بین دیگر رقبایم متمایز شدم یعنی فروشگاه و رستوران من در چشم مشتری با ارزش تر و مشتری مدار تر جلوه کرد . و این یعنی مشتری بعد از دریافت کارت برای خرید های بعدی به من مراجعه میکنم چون من به مشتری خودم هر بار درصدی را به عنوان هدیه و تشکر داخل کارت ذخیره میکنم. و این یعنی :

مراجعه بیشتر و سود بیشتر

اعتبارات مشتری چه میشود ؟؟

 

بعد از این که دفعات مراجعه مشتری به فروشگاه من بیشتر شد خود به خود مبلغ ذخیره شده در کارت مشتری بیشتر شده و مشتری امکان این رو داره که با توجه به مبلغ ذخیره شده در کارت یک بار از خدمات فروشگاه یا رستوران من استفاده کنه و اعتبار رو از کارتش پرداخت کنه و پولی بابت خدمات نپردازه …

نرم افزار باشگاه مشتریان شامل کارت خوان مخصوص است؟

نرم افزار تولید شده توسط نرم افزاران شامل دستگاه کارت خوان مخصوص و تعدادی کارت هوشمند خام است که در صورت لزوم میتوانید تعداد کارت های خریداری شده را افزایش دهید.

در اینجا عکس چند نمونه از دستگاه های کارتخوان رایج باشگاه مشتریان را برای شما قرار دادیم

 

منبع :نرم افزاران

 

انواع باشگاه مشتریان

«برنامه باشگاه مشتری» یک ازراه کارهایی است که باعث بهتر شد میزان رضایت مشتریان می شود و دارای انواع مختلفی است.با این وجود ، برخی کسب و کارها تصمیم می‎ گیرند که فقط یکی از مدل ‎های آن را مورد استفاده قرار دهند. این در حالی است که شرکت هایی با فرهنگ مشتری مداری پیشرفته و کارآمد، به فراخور حال مشتریانشان دو یا چند روش مختلف برنامه وفاداری مشتری را با یکدیگر ترکیب می ‎کنند.


در این جا، تلاش ما بر این است تا به شما کمک کنیم تا بهترین و کاربردی ‎ترین مدل برنامه وفاداری مشتری را با توجه به نیازهای تجاری خود و مشتریان‎تان انتخاب نمایید تا بتوانید یک تجربه مشتری لذت بخش را برای مشتریانتان فراهم کنید.

1.برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر امتیاز
برنامه‎ وفاداری مشتری مبتنی بر امتیاز یکی از رایج ‎ترین انواع برنامه وفاداری مشتری در دنیای تجارت به شمار می ‎رود. این برنامه بر اساس اصل ساده‎ «هرچی پول بدی آش میخوری!» بنا شده است.

در این روش، مشتری به ازای هر بار خرید از فروشگاه یا وب سایت شما و در ازای مبالغ خرید، امتیازی دریافت می ‎کند. این امتیازها به مرور زمان گردآوری شده و پاداشی را در پی خواهند داشت. این پاداش ‎ها در قالب تخفیف نقدی و یا خدمات خاصی به مشتری ارائه می‎ گردند. در این روش، مشتریان ترغیب می‎ شوند که امتیازهای خود را جمع‎ آوری نموده و جایزه‎ نهایی را دریافت کنند. همین امر موجب افزایش میزان رضایت مشتری و وفاداری او می ‎گردد.



2.برنامه وفاداری مشتری مبتنی هزینه
در این روش، امتیاز مشتری بر اساس هزینه ‎ای است که صرف کسب و کار شما می‎ کند. درک، ایجاد و ادامه‎ این برنامه بسیار آسان است. به علاوه، ثابت شده که اجرای این روش در افزایش میزان معاملات و کاهش نرخ از دست رفتن مشتری و ارتقاء شاخص ‎های وفاداری مشتری موثر است.

3.برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر سطوح وفاداری
اجرای برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر سطوح وفاداری یکی از روش ‎های ایجاد تعادل میان پاداش ‎های قابل قبول و قابل دریافت به شمار می ‎رود. بر اساس این سیستم، رضایت و وفاداری مشتری از اصلی ‎ترین عوامل دریافت پاداش بوده و یکی از عناصر اساسی در ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر محسوب می‎ گردد.

به طور خلاصه، می‎ توان گفت که عملکرد این سیستم بر مبنای میزان وفاداری مشتری طراحی شده است. یعنی، مشتریان به ازای هر خرید از امتیازی بهره‎ مند شده و افزایش امتیاز آن‎ها به منزله‎ سطح وفاداری بالاتر تلقی می ‎گردد. سطح بالاتر وفاداری مشتری نیز جایزه و پاداش بزرگ‎تری را در پی خواهد داشت.

4.برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر عضویت
به موجب این سیستم، لازم است مشتری برای عضویت در باشگاه مشتریان و برخورداری از تسهیلات ویژه و بهره ‎مندی از تخفیف‎ ها به صورت ماهیانه مبلغی پرداخت نماید. به این ترتیب، سیستم مذکور باید مزایایی را تامین کند که به صورت اختصاصی در اختیار اعضای باشگاه قرار گیرند. در غیر این صورت انجام چنین کاری فاقد ارزش و اعتبار لازم خواهد بود.

5.برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر ارزش
ایجاد یک سیستم مطابق با ارزش‎ های مشتریان در وفاداری هر چه بیشتر آن‎ها تاثیر گذار خواهد بود. سوال اصلی این است که بدون ارائه‎ جایزه چگونه می‎توانید به مشتریان خود پاداش دهید؟

ابتدا، لازم است تعریف درستی از ارزش‎ های خود داشته باشید. تصور کنید که یک فروشگاه آنلاین حیوانات خانگی را اداره می ‎کنید و به این نکته واقف هستید که مخاطبین شما برای اقداماتی ارزش قائل هستند که در جهت رفاه حال حیوانات صورت گیرند. اکنون، لازم است تا یک برنامه باشگاه مشتریان تنظیم نموده و درست مانند سیستم نقطه‎ ای رفتار کنید. یعنی، مثلاً در ازای هر 50 هزار تومان خرید، 5 هزار تومان به موسسات خیریه و پناهگاه‎های حیوانات اهدا نمائید.

به این ترتیب، بدون این که جایزه‎ ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته باشید، با انجام فعالیت ‎های ارزش آفرین موفق خواهید شد که با مشتریان خود روابط محکم و اخلاقی و بسیار عمیق ‎تری را ایجاد نمائید.

6.برنامه وفاداری مشتری بر مبنای مشارکت با سایر کسب وکارها
از آن جا که ایجاد سیستمی مبتنی بر مشارکت استراتژیک می ‎تواند فرصت‎ های بیشتری را در اختیار مشتری قرار داده و به این ترتیب در زمینه‎ حفظ مشتری بسیار کارآمد خواهد بود. در عین حال، انجام چنین کاری به ایجاد روابط تجاری گسترده ‎تری منجر شده و در رشد و توسعه‎ کسب و کار شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب، با درک نیازهای مشتری و مشارکت با سایر کسب و کارها ارزش بیشتری را به مشتری اختصاص می ‎دهید که از توانایی ‎های منحصر به فرد شرکت شما فراتر خواهند بود.

7.برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر بازی و سرگرمی
استفاده از اپلیکیشن‎ های بازی و سرگرمی یکی از روش ‎های مناسب برای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر، بهبود شاخص‎ های وفاداری مشتری و ایجاد تصویری شاد و سرگرم کننده از برند به شمار می ‎رود. به این ترتیب، شما می‎ توانیدبرنامه باشگاه مشتریان برای وفاداری مشتری  کسب و کار خود را به یک برنامه‎ شاد و مفرح تبدیل کنید.

8.برنامه وفاداری مشتری به صورت ترکیبی
در این روش، برنامه وفاداری مشتری با ترکیب دو یا چند سیستم مختلف به اجرا درمی ‎آید. برای مثال، می‎توانید سیستم ردیفی را با استفاده از اپلیکیشن‎ های بازی و سرگرمی ترکیب نمائید. به این ترتیب، مشتریان با تکمیل هر یک از مراحل بازی به سطح تازه‎ ای از وفاداری دست خواهند یافت. البته واضح است که مشارکت در بازی مستلزم خرید خواهد بود.

رایج ‎ترین مدل این سیستم به واسطه‎ ترکیببرنامه وفاداری مشتری نقطه‎ ای با برنامه‎ ردیفی حاصل می‎ گردد. چنین ترکیبی، محاسبه‎ امتیازها را ساده‎ تر نموده و مشتریان را ترغیب می‎ کند تا با انجام خرید بیشتر، سطح وفاداری خویش را ارتقاء دهند.

یک مشتری که به طور مکرر از یک کسب و کار یا برندی خاص خرید کرده و با برند مذکور تعامل برقرار می‎ کند، عنوان مشتری وفادار را به خود اختصاص می‎ دهد. چنین امری، معمولاً بر اساس خواسته ‎ها، نیازها، ترجیحات و تجربیات مشتری با کسب و کار مورد نظر اتفاق می ‎افتد. البته کسب و کارها می توانند بر حسب نیازها و خواسته های مشتریانشان برنامه وفاداری مشتریان را بصورت خاص برای کسب و کارشان طراحی کنند. در ادامه با انواع وفاداری مشتری آشنایی بیشتری خواهید یافت.

وفاداری مشتری به محصول
یکی از شناخته شده ‎ترین انواع وفاداری مشتری، پایبندی دائمی یا طولانی مدت به خرید محصولی خاص است. برای مثال، ممکن است یک مشتری، انواع و اقسام شامپوها را امتحان کند تا نهایتاً محصولی را بیابد که بیشتر از سایرین نیازها و خواسته ‎های او را برآورده نموده و آن را به سایر محصولات ترجیح دهد. پس از طی چنین فرآیندی، ممکن است مصرف کننده سال‎ های متمادی از همین شامپو استفاده نماید.

محاسبه‎ میزان وفاداری مشتری به محصول، نیازمند کسب اطلاعات گسترده ‎ای در زمینه‎ بازار بوده و باید به صورت دوره ای و مرتب مورد سنجش قرار گیرد.شما برای سنجش میزان وفاداری مشتری به صورت استاندارد می توانید با محاسبه شاخص NPS از طریق پلتفرم آنلاین نرم افزاران اقدام کنید.

وفاداری مشتری به خدمات
از انواع وفاداری مشتری، می ‎توان به اهتمام مشتری در دریافت خدماتی مشابه اشاره کرد. اشتراک مبتنی بر خدمات، حاصل یک تجربه مشتری CX خوب بوده و درآمدی ماهیانه را ایجاد می ‎کند. از آن جا که اطلاعات کافی در زمینه‎ مذکور، معمولاً در دسترس است، محاسبه‎ این گونه از انواع وفاداری مشتری کار ساده ‎ای به شمار می‎ آید. برای بررسی این امر، به طور معمول، بازه‎ زمانی شش ماهه در نظر گرفته می‎ شود. رستوران‎ ها و اکثر مراکز خدماتی غیر اشتراکی معمولاً تناوب خرید مشتری را به صورت یک بار در ماه یا حتی شش بار در سال در نظر می‎ گیرند.

وفاداری مشتری به برند
از دیگر انواع وفاداری مشتری می ‎توان به پایبندی او نسبت به استفاده از محصولات برندی خاص اشاره کرد. وفاداری به برند، ممکن است حاصل اعتبار برند مورد نظر بوده و یا در نتیجه‎ تجربه‎ مشتری باشد. مشتریان در برخی موارد به تمام محصولات یک برند وفادار بوده و یا تنها به صورت گزینشی عمل می ‎کنند.یکی از نمونه های معروف وفاداری به برند، شرکت اپل است. این شرکت با اندازه گیری منظم شاخص خالص مروجان توانسته است مشتریانی وفادار برای خود دست و پا کند.

وفاداری مشتری به توزیع
 پایبندی به توزیع نیز از انواع وفاداری مشتری به شمار می ‎آید. به این معنا که ممکن است مشتری تنها به دلیل دسترسی آسان و موقعیت مکانی، برند یا کسب و کاری را برای تعامل برگزیند. به عنوان مثال، شاید یک مشتری تنها به دلیل نزدیکی یک رستوران به محل کار او نسبت به آن رستوران زنجیره‎ ای متعهد باشد. یعنی، در صورت تعطیلی رستوران مذکور، مشتری به سادگی شعبه‎ دیگری را در مکانی دیگر یافته و جایگزین خواهد کرد. به همین ترتیب، وفاداری به برند یا محصول هم در صورت عدم دسترسی به آن‎ها منتفی خواهد بود.

وفاداری مشتری به قیمت
وفاداری به قیمت نیز یکی از موارد شایع انواع وفاداری مشتری است. یعنی، ممکن است مشتری تنها به دلیل صرفه‎ اقتصادی و پایین بودن قیمت، کالایی را برای مدتی طولانی و به طور مداوم مورد استفاده قرار دهد. برای مثال، ممکن است یک مشتری، دائماً قهوه‎ مصرفی خود را از برندی خاص تامین نماید که پایین‎ ترین قیمت بازار را ارائه می ‎دهد. این قبیل مشتریان، خرید خود را تنها بر مبنای قیمت و بدون در نظر گرفتن کیفیت کالا انجام می ‎دهند. لازم است به خاطر داشته باشید که در صورت افزایش قیمت محصول مصرفی، مشتریان مذکور بلادرنگ برندی دیگری را انتخاب خواهند کرد که بهای کمتری را برای محصولاتش طلب کند.

وفاداری مشتری به ارتباطات
وفاداری به ارتباطات یکی از جالب ‎ترین انواع وفاداری مشتری است. در برخی موارد، مشتری به جای وفاداری به برند، محصول یا خدمات، تنها به فروشنده ‎ای خاص وفادار است. بر همین اساس، معمولاً فروشندگان عالی و قدرتمندی که برخی شرکت‎ ها یا فروشگاه‎ ها را ترک می ‎کنند، قادر خواهند بود مشتریان سابق خود را با خویش همراه نموده و به برند یا فروشگاه بعدی جذب نمایند.

حال که با انواع وفاداری مشتری آشنا شدید، خواهید توانست با دقت و مهارت بیشتری مشتریان را جذب کسب و کار خود نموده و رفتارها و عملکرد آن‎ها را بهتر شناخته و نهایتاً در حیطه‎ فعالیت خود موفق ‎تر عمل کنید.

نرم افزار باشگاه مشتریان ، یک سامانه وفاداری مشتریان ابری رایگان است که به کسب و کارها و فروشگاه ها کمک میکند تا باشگاه مشتریان اختصاصی خود را راه اندازی کنند.

صدور کارت وفاداری و کارت هدیه و تخفیف در نرم افزار وفاداری مشتریان به آسانی انجام میگیرد.

سناریوها و طرح های تخفیفی به صورت کاملا منعطف در اختیار شماست تا با آن بتوانید انواع سناریوهای وفاداری مشتریان را پیاده سازی کنید. از جمله این طرح ها می توان به طرح های امتیاز و پاداش ، طرح های تخفیفی ، بازگشت درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتری ، تخفیف های پلکانی و دیگر طرح های وفاداری اشاره کرد.

 

در باشگاه مشتریان خود می توانید انواع هدیه ها را تعریف کنید. هدیه و تبریک روز تولد که به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و برای مشتریان شما ارسال می شود. هدیه عضویت در باشگاه مشتریان برند شما و همچنین انواع هدیه های سفارشی. به طور مثال شما می توانید هدیه ای تعریف کنید و مشتری با استفاده از امتیازات کسب شده در باشگاه مشتریان ، آن هدیه را بخرد و یا امتیازاتش را به اعتبار خرید تبدیل کند.

 

اپلیکیشن باشگاه مشتریان:

 

اپلیکیشن باشگاه مشتریان به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد.یعنی لوگو و نام شما در اپلیکیشن درج میگردد و کاملا اختصاصی عمل میکند.مشتریان شما با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراهشان ، می توانند امتیاز ، اعتبار و هدایای خود را مشاهده کنند. همچنین می توانند با استفاده امتیازات کسب شده ، از هدایای تعریف شده استفاده نمایند.

 

 

فروش آنلاین محصولات در اپلیکیشن:

 

از دیگر مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان می توان به تلفیق باشگاه مشتریان و سامانه فروش آنلاین اشاره کرد.در اپلیکیشن وفاداری مشتریان ، علاوه بر امکانات باشگاه مشتریان ، می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید. همچنین درگاه پرداخت اختصاصی خود را خواهید داشت. مشتری بعد از سفارش می تواند به صورت لحظه ای از آخرین وضعیت سفارش خود اطلاع پیدا کند. تمامی تخفیف ها و امتیازات همزمان با ثبت سفارش ، به صورت اتوماتیک محاسبه و در حساب مشتری منظور می شوند.

 

از دیگر امکانات نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال اتوماتیک پیامک و نوتیفیکیشن به مشتریان (ارسال از خط پیامک خدماتی)
  • نمایش سوابق خرید و تاریخچه فعالیتهای مشتری.
  • تعریف رویدادهای اتوماتیک.

به طور مثال در صورتی که خرید ماهانه x ریال بود گروه مشتری ارتقاء یابد.

وب سرویس باشگاه مشتریان:

نرم افزار باشگاه مشتریان، دارای وب سرویس و web hook کامل ، قدرتمند و منعطف می باشد. با استفاده از api می توانید امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان را در نرم افزار ها ، اپلیکیشنها و سامانه های خود پیاده سازی نمایید.

نرم افزار باشگاه مشتریان هم اکنون به صورت رایگان در اختیار شما است. می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید و باشگاه مشتریان اختصاصی خودتون را راه اندازی کنید.

منبع :نرم افزاران

 

نرم افزاران وفاداری مشتریان
نرم افزاران وفاداری مشتریان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋