باشگاه مشتریان چیست؟
باشگاه مشتریان مجموعهای از ابزارها که به هدف وفادار کردن مشتریان یک کسبوکار طراحی شده است. راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از موثرترین راه های توسعه ارتباط با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است که افراد را به ادامه روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب می نماید. نحوه کار باشگاه مشتریان به این صورت خواهد بود که رفتار مشتریان را تجزیهوتحلیل میکند و بر اساس این تحلیلها استراتژیهایی را برای تشویق مشتری به خرید دوباره از شما، به کار خواهد برد. در یک تعریف درستتر میتوان گفت باشگاه مشتریان بر وفاداری مشتریان فعلی یک کسب و کار تمرکز دارد. پیش نیاز ایجاد چنین سیستمی وجود یک نرم افزار باشگاه مشتریان است که از زیرمجموعه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب می شود. نرم افزار باشگاه مشتریان نوعی سیستم نرم افزاری هوشمند، هدفمند و توسعه یافته است که این امکان را به شما می دهد تا به راحتی مشتریان خود را مدیریت کنید و با پیاده سازی انواع الگوهای ذهنی خود به وفادارسازی مشتریان به خود بپردازید. نرم افزار وفاداری مشتریان همچنین باعث می شود که مشتریان جدید کسب نمایید و آن ها را به خرید بیشتر ترغیب کنید که در نتیجه آن میزان فروش و سود شما نیز افزایش خواهد یافت.
تعریف نرم افزار باشگاه مشتریان
بدون شک مهمترین قسمت باشگاه مشتریان، نرم افزار آن است و به این دلیل اهمیت دارد که تعاملات شما با مشتریان از طریق این نرم افزار صورت خواهد گرفت. طبیعی است که این نرم افزار هرچقدر بهتر طراحی شده باشد اهداف شما هم بهتر محقق خواهد شد.
نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با نیازهای کسب وکار شما، با وفادار کردن مشتریان باعث پیشیگرفتن برند شما از رقبایتان خواهد شد.
هدف باشگاه مشتریان
اصلی ترین هدف باشگاه مشتریان، فعال نمودن مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن ها است زیرا مشتری عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار است. باشگاه مشتریان ابزاریست که می تواند دسترسی به این هدف را میسر سازد. باشگاه مشتریان به صورت هدفمند ایجاد می گردد و برنامه های پیوسته و منظمی برای مشتریان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتریان تشویق مشتریان به فعالیت بیشتر، جمع آوری اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آن ها و در یک کلام تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار و دائمی است به صورتی که سایر کسب و کارها قادر نباشند به راحتی نظر آنان را تغییر دهند.
مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان
تجهیزات لازم جهت راه اندازی باشگاه مشتریان
راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند منجر به افزایش فروش، خرید بیشتر مشتریان و سود و درآمد بیشتری برای فروشگاه شود. هنگامی که تصمیم به ایجاد چنین سیستمی می گیرید به این فکر کنید که چه امکاناتی برای کسب و کار شما مورد نیاز است، شما سیستمی می خواهید که برایتان سود آور باشد و همچنین باعث رضایت مشتریان شود. راه اندازی یک باشگاه وفاداری در مرحله اول نیاز به جمع آوری اطلاعات اولیه و یک برنامه ریزی مدون در راستای پیاده سازی باشگاه مشتریان دارد. برای این منظور باید ابتدا داده های مربوط به عادت های خرید مشتریان فعلی را جمع آوری کنید و سپس از میان آن ها سودآورترین مشتریان را بیابید. لازمه راه اندازی باشگاه مشتریان طی کردن مراحل ذیل است:
معیارهای انتخاب بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان
پاسخ ها