namashine.official

namashine.official

نماشویی با راپل چگونه انجام میشود؟

 

نماشویی با راپل از خدمات موثری است که باعث حفظ زیبایی و سلامت نمای ساختمان شما خواهد شد. عملیات نماشویی به روش های مختلفی صورت می گیرد، اما یکی از روش های جدید و پرکاربرد، به کارگیری راپل است. با راپل تکنسین به تمامی بخش های نما دسترسی پیدا می کند و شستشو با دقت بیشتری انجام می شود. اگر قصد دارید تا نماشویی به وسیله راپل را انجام دهید، این مقاله نماشاین را تا انتها مطالعه کنید.

نماشویی ساختمان با راپل

نما اولین چیزی است که مخاطبان با آن روبرو می شوند. اگر نمای ساختمان فرسوده و کثیف باشد تاثیر منفی بر ذهن مخاطبان شما خواهد گذاشت. این مسئله در شهرهای بزرگ که آلودگی هوا بالا است، بیشتر رخ می دهد و لازم است که در بازه های زمانی مناسب نماشویی ساختمان انجام شود. البته، نماشویی تنها در جهت زیبایی ظاهر نیست و بر سلامت نما هم تاثیر می گذارد. اگر آلودگی در میان درزها نفوذ کند باعث ریختن سریع تر نما خواهد شد.

همچنین، باران های اسیدی باعث می شوند تا نماهای سنگی و آجری سریع تر از بین بروند. با شستشوی به موقع از این مسائل جلوگیری کنید و نمای ساختمان را سالم و زیبا نگه دارید. حال راپل در این مسئله چه نقشی دارد؟ راپل به وسایل و تجهیزاتی گفته می شود که کمک می کنند تا فرد از یک نقطه در ارتفاع بالا به سطح زمین برسد. راپل کار به کمک این وسیله و تجهیزات شستشو نمای ساختمان را از بالا به پایین تمیز می کند.

نماشویی با طناب

خدمات نماشویی با راپل یا طناب

نماشویی با راپل دیگر دردسرهای داربست را ندارد. راپل بر روی بام نصب می شود و راپل کار طناب مخصوص را به خود وصل می کند و از بالا تا پایین ساختمان را با تجهیزات نماشویی مانند طی و آب یا واترجت تمیز می کند. انتخاب تجهیزات لازم برای شستشوی نما با توجه میزان کثیفی و جنس نما انجام می شود. در برخی از موارد نیز مواد نانو به کار برده می شود. راپل هزینه کمتری نسبت نماشویی ساختمان با بالابر یا کلایمر یا نماشویی با داربست دارد.

نماشویی با راپل به صورت دستی

نماشویی ساختمان هایی که سطحی صیقلی و درخشان داشته باشند با دستمال های نانو و مواد شوینده انجام می شود. شیشه و کامپوزیت هر دو در زمان شستشو نیازمند دقت هستند و تکنسین تشخیص خواهد داد که چه شیوه ای برای پاک کردن آنها مناسب تر است. همچنین، محلول ها با ترکیب های مناسب انتخاب می شوند تا تمیزی نما فراهم شده و در عین حال به بدنه ساختمان آسیبی وارد نشود.

شستشوی نما

شستشو با راپل و واترجت

به کارگیری واترجت برای نماهای سنگی، آجری، سیمانی و سایر نماهایی که دارای جرم های گسترده و سنگین هستند، به کار گرفته می شود. فشار واترجت قابل تنظیم است و تکنسین های باتجربه نماشاین می دانند که هر نما به چه میزان فشاری نیاز دارد. اگر این کار توسط افراد بی تجربه صورت گیرد، ممکن است به نما آسیب وارد شود.

اگر میزان آلودگی و چربی نما بالا باشد، نیاز است که از آب گرم استفاده شود. راپل کارهای آموزش دیده با دقت و تسلط از این تجهیزات بهره می گیرند تا نمای ساختمان شما را تمیز کنند. علاوه بر آب سرد و گرم، دستگاه واترجت می تواند برقی، موتور بنزینی یا ثابت مرکزی باشد.

نماشویی با واترسندبلاست به کمک راپل

راپل این امکان را فراهم می کند تا تکنسین به هر بخش از نمای ساختمان دسترسی پیدا کند. برخلاف داربست، راپل انعطاف پذیری بالایی را فراهم می کند. در نتیجه اگر نمای سنگی یا آجری شما دچار آلودگی و جرم گرفتگی بالایی است نگران نباشید، راپل کارها به کمک سندبلاست آن را تمیز خواهند کرد. دستگاه سندبلاست نیز تنظیمات مخصوص به خود را دارد و برای هر نما باید از میزان فشار و شدت مناسب استفاده نمود. تکنسین ها با انواع نما آشنا هستند و تنظیمات را به طور دقیق انجام می دهند تا آلودگی از سطح نما پاک شود.

نکات مهم نماشویی با راپل

  • برای ساختمان هایی که بیش از 10 طبقه دارند، باید از راپل مخصوص استفاده شود و حتما دو یا سه طناب محافظ باید نصب شود.
  • شستشو با راپل نیازمند آمادگی جسمی و روحی است و هر فردی نمی تواند آن را انجام دهد.
  • در روزهایی که شرایط جوی نامناسب و شدت وزش باد بالا است، امکان نماشویی با راپل امکان پذیر نیست.
  • از هر طنابی نباید استفاده کرد و طناب مخصوص راپل که قطری بین 9 تا 12 میلی متر دارد باید استفاده شود.

قیمت نماشویی با راپل یا طناب

قیمت نماشویی ساختمان به متراژ، جنس نما، میزان کثیفی و زمان بندی شستشو وابسته است. حتی گاهی لازم است تا نما در حین شستشو ترمیم شود و این میزان هزینه را می تواند افزایش دهد. متخصصان ابتدا باید نمای ساختمان شما را بررسی کرده و نیازمندی های آن را بیان کنند. با این وجود، هزینه راپل نسبت به داربست و کلایمر بسیار کمتر است. برای دریافت مشاوره های لازم در زمینه نماشویی می توانید با متخصصان نماشاین در تماس باشید.

قیمت نماشویی ساختمان

زمان مناسب برای نماشویی ساختمان

بهترین فصل شستشوی نمای ساختمان اواخر زمستان است. این زمان را به شما پیشنهاد می دهیم، چراکه در طول فصل زمستان با وقوع پدیده وارونگی، آلودگی های بیشتری بر نمای ساختمان قرار می گیرد. پدیده وارونگی هوا باعث می شود تا آلودگی هوا در ارتفاع پایین تر قرار گیرد و ساختمان شما بیشتر در معرض آن خواهد بود. در نتیجه پایان این فصل بهترین زمان برای پاک کردن این آلودگی ها است.

تعداد دفعات نماشویی به محل قرارگیری ساختمان، کاربری آن، شرایط جوی و محیطی و میزان بودجه شما وابسته است. با این حال پیشنهاد می شود که حداقل هر شش ماه یک بار یا حداکثر یک بار در سال، نماشویی انجام شود. بهترین زمان برای نماشویی زمانی است که هوا آفتابی باشد. این کمک می کند تا تکنسین دید بهتری داشته باشد و همچنین، نما زودتر خشک خواهد شد.

سخن پایانی

نماشویی با راپل شیوه ای برای پاک کردن نمای ساختمان از آلودگی های موجود است. تکنسین به کمک دستگاه و طناب مخصوص راپل از بالا تا پایین نما را پاک خواهند کرد. با توجه به میزان آلودگی و جنس نما شیوه مناسب شستشوی نما انتخاب می شود. اگر قصد دارید تا زیبایی و سلامت نمای ساختمان خود را تضمین کنید، با کارشناسان ما در مجموعه نماشاین تماس بگیرید.

سوالات متداول نماشویی با راپل

نماشویی با راپل چیست؟

راپل یا طناب این امکان را فراهم می کند که تکنسین به وسیله دستمال های مخصوص نانو یا واترجت نمای ساختمان شما را پاک کند، بدون آنکه نیازی به نصب داربست باشد.

هزینه نماشویی با راپل چگونه تعیین می شود؟

قیمت نماشویی با راپل با توجه به متراژ، جنس نما، میزان آلودگی و زمان بندی مشخص خواهد شد.

namashine.official
namashine.official

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋