fereydon riahi

fereydon riahi

nahalara.ir

آموزش کاشت نهال پسته در فصل گرما

نهال پسته نوعی از این گیاه بهنام راه شیری2 وجود دارد که نقاط سفیدی روی برگهایش دارد. همینطور هنگام کاشت، ساقه و طوقه را روی خاک قرار دهید تا بیماری های طوقه و یا گال گیاهی کنترل شود. اما بهتر است در ویژگی های این درخت و شکل ظاهری آن نیز اطلاعاتی را داشته باشید. ویژگی های گیاه چیست؟ 3. تحمل پذیری بالا در شرایط کم آبی از ویژگی های درخت پسته که با پیوند دو چندان می شود. 2. یکی از ویژگی های پایه پیوندی پسته گزرومورفی بالا و تنش آبی پایین می باشد. 1. مقاومت به خشکی پایه های به کار رفته در نهال پسته پیوندی، امکان دیم کاری را فراهم می کند. همچنین بسیاری از کشاورزان به دلیل دوام و صرفه زیادی که این درختان دارند، بخش زیادی از مزارع خود را به کاشت آن ها اختصاص می دهند. برای تکمیل رشد، فصل پاییز بهترین موقعیت اما برای حفظ جان نهال ها فصل بهار پیشنهاد می شود. ᠎

نهال پسته

در صورت تمایل به پرورش درخت پسته پیوندی و حفظ بازار ایرانی، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در کنار بررسی درخت برای کود دهی در صورت آفت زدگی نیاز به سمپاشی می باشد. در این شرایط می توان در طیف وسیعی از خاک ها و با هزینه کمتر برای آبیاری، درختان را پرورش داد. بادام فرانیس کلون دارای منشا فرانسوی است، باردهی آن به حالت خوشه ای است، مهم ترین ویزگی نهال دیرگل بودن و مقاومت آن در برابر سرما است این نهال بادام در برابر سرمای بهاره مقاومت فوق العاده دارد و حدود ۱۰ تا ۲۰ روز دیرتر از سایر ارقام گلدهی را آغاز می کند لذا این رقم برای کاشت در مناطق کوهستانی با سرمای شدید و سطح ارتفاع از بهترین نهال پسته دریای آزاد ۰تا۲۸۰۰مناسب است. زمان میوه دهی و گلدهی ارقام مختلف نهال بادام شاهرودی، نیز از هم متفاوت می باشد. خاک درخت پسته هر ساله نیاز به بررسی جهت تشخیص کود و زمان مناسب کود دهی دارد. در واقع یکی از راه های افزایش مقاومت در برابر آفات و بیماری، کود دهی با روش صحیح می باشد. اما در خاک های سنگین و سخت ابعاد گودال را تا 1.5 متر افزایش می دهیم.

کاشت نهال های پسته در فصل گرما

نهال بادام می تواند سرمای متوسط زمستان را تحمل کند. با وجود مقاومت بالای نهال پسته پیوندی، توجه سالانه به نیاز درخت و عناصر خاک ضروری می باشد. در قدم بعد نوبت به تعیین فواصل و چاله کنی جهت کاشت نهال های پسته پیوندی، می رسد. 4. اینطور هزینه های کمتری صرف راه اندازی باغ های آبی و تدارک سیستم آبیاری خواهد شد. همچنین با قطع شاخه های غیر بارور یا کم بارور، انرژی درخت صرف رویش بهترین نهال پسته اصلاح شده شاخه های جدید یا شاخه های پر ثمر می شود. با روش های مذکور درخت پسته به بهترین شکل ممکن پیوند زده می شود. این کار معمولا روی پایه های آماده برای پیوند و در هوای معتدل بهاری انجام می گیرد. اگر برگ های نهال بادام فرانسوی قهوه ای شده و به سمت بالا برگردد ، به این معنی است که درخت شما به عفونت قارچی مبتلا شده است. شما می توانید انواع ارقام پسته را با روش های پیوندی به بهترین شکل ممکن پرورش دهید. این گیاه خانگی جذاب برای شما معجزه میکند.

برای کاشت نهال پسته پیوندی، در مرحله اول اصلاح خاک جهت بستر سازی رشد ریشه ها اهمیت دارد. دمای مناسب دانه ها بین 2 تا 7 درجه سانتیگراد است. انواع درجه یک پسته به خاطر رشد سطحی ریشه داخل خاک در برابر مشکلات محیطی آسیب پذیر هستند. ممکن جوانه زنی و رشد شکوفه ها در ارقام بذری به خاطر مشکلات پایه نهال هر ساله امکان پذیر نباشد. در ابتدایی ترین سال های کاشت با هرس فرم کمک به رشد موزون شاخه ها خواهیم کرد. از مزیت های کاشت نهال های پسته پیوندی، تحمل بیشتر شوری خاک می باشد. بنابراین کاشت این نهال در مناطقی که دارای سرمای دیررس بهاره می باشند، می تواند نتیجه بخش باشد. دیرگل بودن و مقاومت فوق العاده آنها در برابر سرمای بهاره. گسترش بیماری، تحمل ناپذیری در برابر شرایط محیطی بهترین نهال پسته خارجی و بازدهی دیرهنگام از مهمترین گرفتاری های کشت درختان پسته می باشد. با وجود مقاومت نهال، قرار گیری ریشه تازه کاشت در برابر هوای خیلی سرد موجب خسارت خواهد شد.

fereydon riahi
fereydon riahi nahalara.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
shima.azad28
مقاله خوبی بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نهال پسته پیوندی می تونید به سایت زیر هم مراجعه کنید
B2n.ir/f74579
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋