fereydon riahi

fereydon riahi

nahalara.ir

مرکز نهال پسته در کاشمر و بخارا

نهال پسته خارجی بدون پیوند با این حال چند رقم مشهور آن در کشور که البته بیشتر آنها صادراتی نیز هستند، عبارتند از پسته اکبری، احمد آقایی، کله قوچی، فندقی، شاهپسند و آبخندان (یا آبخندون). اما امروزه این نوع از درخت گردو در اکثر کشورهای دیگر نیز وجود دارد. حتی زخمهای آن را نیز به دقت بررسی کنید. قبل از کاشت نهال بادام ، کل خاک را کشت کنید تا خاک زیر نهال بادام سخت نباشد. نهال بادام مامایی بومی کشور ایران است و با اقلیم معتدل و سردسیر ایران سازگاری عالی دارد این رقم به 120 تا 800 ساعت سرما برای رشد نیاز دارد. دوره سرمایی درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری بین 600 تا 800 ساعت قرارگیری در دمای بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد میباشد. تا به این ترتیب از خواب زمستانه بیدار شده و به تولید محصول باکیفیت در سال جدید بپردازند. این گیاه را هر دو هفته یکبار در سینک بشویید، اما آن ها را خیس نکنید زیرا ممکن است باعث پوسیدگی آن شود. هیچ کدام از گردو ها پوچ نیست وبر خلاف گردو های خوشه ای تمام گردو ها پر مغز و سالم هستن. 

نهالستان پسته در اصفهان

به گزارش ایسنا به نقل از نهالستان آریا نهال، ممکن است ندانید کدام نهال گردو برای منطقه شما، بهترین انتخاب است. نهالستان رویال نهال با تخصصی ترین ابزار ، تجهیزات و تجهیزات روز دنیا در تلاش برای پرورش ، نگهداری ، خرید و فروش انواع نهال گردو می باشد. بنابراین شما میتوانید در این بازه زمانی صبر کنید و هر زمان که بادام در بهترین رنج قیمت بازار بود، برای فروش اقدام کنید. جنس خاک و شرایط آب و هوایی در منطقه در انتخاب روش آبیاری کارا تاثیرگذار هستند. جنگل های وحشی و خود روی پسته ایران در منطقه شمال شرقی ایران، ناحیه سرخس و مناطق جنوبی آن تا زود آباد بهترین نهال پسته اصلاح شده خارجی بدون پیوند تربت جام، پیشینه باستانی دارد. میوه گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 دارای چربی بالا و تا 75 درصد است. این نوع پسته دارای مغزی مایل به رنگ بنفش است و در مقایسه با دیگر انواع پسته مانند فندقی و احمدآقایی درشت تر است. طبق بررسی های تجربی انجام شده، هر هکتار زمین که دارای 500 اصله درخت بادام مامایی می باشد حدود 5 تن بادام برداشت می شود. فرض ما این است که شما میخواهید در باغچه خانه درخت بکارید.

تاج درخت در دوران بزرگسالی بسیار بزرگ و گسترده میشود. در این صورت درخت بادام با وجود سازگاری رشد مورد انتظار را نخواهد داشت. بادام فعالیت مغزی را بالا برده و در کاهش آلزایمر تاثیر بسیاری دارد. پپرومیا گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد. دو گونه شته شامل شته سبز انار و شته جالیز در روی درختان انار دیده می شود. بهتر است از یک متخصص (پیشنهاد ما کارشناسان نهالستان رویال نهال) می باشد در زمینه هرس کمک بگیرید. درختان گردو هرساله در فصل پاییز و زمستان نیاز به قرارگیری در یک دمای خاص دارند. این درختان در سنین بزرگسالی به ارتفاع حداکثری 4 الی 5 متر میرسند. میوههای گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری در اواخر شهریور ماه میرسند. اگر درخت شما خودگردهافشان نیست، به درخت گردهافشان سازگار در نزدیک خود و همچنین، عوامل گردهافشان مانند زنبورها، پرندگان و باد احتیاج دارد. درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری در سن 4 الی 5 سالگی به بلوغ رسیده و پس از آن باردهی اقتصادی را آغاز مینماید.

 

نهال پسته در شیراز

 

زمانی که یک کارآفرین تصمیم می گیرد نهالستان گردو نهال پسته خارجی راه اندازی کند، باید تمام موارد فوق را در نظر بگیرد. برای کاشت درختان گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری؛ یک فصل پیش از کاشت نهال؛ خاک باغ خود را مورد آزمایش قرار دهید. در واقع نهال با اتصال به یک پایه چوبی یا فلزی محکم در برابر شرایط جوی نامناسب دوام می آورد. ارتفاع این رقم در 10 سالگی به 5 متر میرسد. این رقم به خوبی قادر است در برابر آفات و بیماریهای مختلف مقاومت نماید. این درخت در ایران نامهای متفاوتی چون درخت ون، دردار و … محصولدهی هر درخت گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری در زمان بلوغ و پس از آن بین 25 تا 30 کیلوگرم میباشد. میوههای گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری بسیار درشت و خوشمزه بوده و محصولدهی این رقم؛ تا 2 برابر بیشتر از سایر ارقام گرمسیری میباشد. پسته به دلیل ویژگی های ظاهری، در برابر آفات و بیماری ها بسیار مقاوم است. نهال گردو ژنوتیپ از مقاومت بالایی در برابر بیماری ها و آفات دارد. مقاومت بیشتری در مقایسه با گردو های دیگر تحمل خشکی بالایی در این گردو دیده می شود.

fereydon riahi
fereydon riahi nahalara.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋