سال 2021 رو به پایان است. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که در مورد به روزرسانی وب سایت خود فکری کنید، تا در سال 2022 از بین دیگران متمایز شوید. روند طراحی وب برای سال آینده شامل مینیمالیسم، ویژگی های ارگانیک و انیمیشن های کوچک سرگرم کننده است. البته، کاربرپسندی همیشه اولویت اصلی است و مواردی مانند طراحی واکنش گرا (نمایش خوب برای موبایل) و سرعت بارگذاری سریع همیشه در جریان خواهد بود.
در اینجا هفت روند طراحی وب مدرن وجود دارد که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید.
مطرح بودن در مقابل رقابت آنلاین، هدف اصلی هر طراحی سایت است و یکی از راه های این کار استفاده از رنگ های روشن و جسور است. رنگهای عمیق و درخشان توجه را به خود جلب کرده و بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند، چیزی که هر برند می تواند از آن استفاده کند.
رنگهای روشن و جسور نیز از حد معمول خارج هستند زیرا سایه ها و سایه های ملایم اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. برندهایی که به این روند پایبند هستند هویت جسورانه و آینده نگرانه آنها را مطرح می کند. نه تنها این، بلکه بسیاری از دستگاه ها در حال حاضر مجهز به صفحه نمایش هایی هستند که از فناوری In-Plane Switching استفاده می کنند، که باعث می شود رنگ های برجسته به طرز شگفت انگیزی ظاهر شوند.
سادگی نیز یکی از برترین روندهای طراحی وب در سال آینده است. طراحی ساده + رنگهای جسورانه و روشن با تأثیر زیاد و پیچیدگی که کاربران دوست دارند برابر است.
همزمان با استفاده از رنگهای جسورانه، تایپوگرافی Bold و استفاده از حروف بزرگ در حال افزایش است زیرا طراحان بیشتری سعی می کنند طراحی وب سایت خود را تا حد ممکن ساده نگه دارند. بازاریابی جسورانه و استفاده از رنگهای شگفت انگیز و روشن برای جلب توجه در سایت آنها و مشتریان، جلوتر از همه چیز قرار می گیرد.
حروف بزرگ دارای مزایای بسیار مهمی هستند. اول، هنگامی که از آن در بالای صفحه استفاده می کنید توجه به اهداف تجاری و نام های تجاری جلب می شود. به احتمال زیاد بازدیدکنندگان پیامهایی را که با تایپوگرافی پررنگ نوشته شده اند به خاطر می آورند و احتمال اینکه دوباره به سایت شما بازگردند وجود دارد.
احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که انیمیشن های میکرو، همان انیمیشن های کوچک هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانند تأثیری داشته باشند! آنها برای افزودن جلوه زیبا به طراحی شما عالی هستند. آنها همچنین می توانند برای راهنمایی بازدیدکنندگان از طریق اقدامات خود در سایت شما استفاده شوند.
ما در چند سال گذشته شاهد محبوبیت انیمیشن های کوچک بوده ایم، اما در سال 2021 تمایل به استفاده از آنها به صورت ارگانیک است. به عبارت دیگر، به این فکر کنید که اگر جسم شما بر روی یک چرخ یا منحنی قرار بگیرد، به جای یک سطح هموار چگونه حرکت می کند.
اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک دارید، می خواهید انیمیشن های کوچک را طوری طراحی کنید که تجربه کاربر را افزایش داده و محصول شما را برای خریداران واقعی تر کند. به عنوان مثال، اگر لباس می فروشید، مدل را متحرک کنید تا نحوه حرکت و تناسب لباس ها را روی یک فرد زنده نشان دهد.
یکی از نکات جالب در مورد این گرافیک متحرک میکرو این است که آنها بسیار سریع بارگذاری می شوند، به ویژه در مقایسه با ویدئو. این یک راه عالی برای بیان داستان خود بدون کاهش زمان بارگیری است.
اشکال هندسی در سال 2021 بسیار شگفت انگیز بود، اما با حرکت به سمت 2022 ما قطعاً شاهد تغییر به سمت اشکال ارگانیک هستیم. اشکال ارگانیک هر چیزی است که در یک خط مستقیم جریان نداشته باشد. اشکال تصویری که به طور طبیعی رخ می دهند، مانند کوه ها یا ساحل رودخانه ای که باد و جریان نامتقارن دارند.
اشکال مایع برای شکستن بخشهایی از صفحه، به جای زاویه و خطوط تند، بسیار دوست داشتنی هستند. همچنین می توانید از آنها در پس زمینه پشت تصاویر خود استفاده کنید. برای یک مثال خیره کننده، نگاه کنید که چگونه اندروید این روند طراحی را در صفحه اصلی خود وارد کرده است.
صاحبان وب سایت ها هوشمندتر می شوند و می دانند که وب سایت آنها فراتر از یک آدرس آنلاین است. عناصر طراحی شده با دست بسیار مدرن شده اند زیرا منحصر به فرد هستند و به صفحه هویت می دهند.
اما، آیا کشیدن نقاشی با پیچیدگی و سادگی که بسیار محبوب خواهد بود، تعارض نمی کند؟ شاید. اما آنها همچنین انسانی و جذاب هستند. آنها بازدید کنندگان شما را مسحور و جذب می کنند و هویت و اصالت شما را نشان می دهند.
این یک راه هوشمندانه برای تمایز خود از میلیاردها وب سایت دیگر است که تمام تلاش خود را برای مطرح شدن در بین جمعیت انجام می دهند.
در حالی که درست است که مینیمالیسم (یا فضای سفید) در طراحی وب چیز جدیدی نیست، ما انتظار داریم که برای سال 2021 کمی تغییر کند. روند آینده مینیمالیسم رنگارنگ است.
ما در حال صحبت با رنگهای زمینه ای جسورانه با حداقل عناصر طراحی و متن تمیز هستیم، صفحه ای را ایجاد می کنیم که چشم را به خود جلب می کند اما زیاد بلند نیست. روزهای مینیمالیسم سخت و خسته کننده گذشته است!
به نظر می رسد رنگ مهمترین چیز برای سال 2022 خواهد بود! رنگهای Bold نه تنها روندی متداول خواهند بود، بلکه از رنگ عمداً برای ایجاد روحیه خاص نیز استفاده می کنند. قرن هاست که روانشناسی رنگ به دلیل تأثیر آن بر احساسات انسان توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالی که درست است که هر کس رنگ را کمی متفاوت تفسیر می کند، رنگهای خاص همیشه با احساسات خاصی همراه خواهند بود. به عنوان مثال، رنگ سبز به طور کلی با طبیعت ارتباط دارد، بنابراین برای وب سایت هایی که محصولات طبیعی می فروشند انتخاب خوبی است. قرمز یک رنگ قدرتمند است که نماد شور و انرژی است.
روند کلی طراحی وب برای سال 2022 چشم نواز و جسورانه است، اما تمیز و ساده نیز هست. فراموش نکنید که برای بهبود تجربه کاربری، از انیمیشن و گرافیک سفارشی استفاده کنید. طراحی واکنش گرا و زمان بارگذاری سریع بسیار مهمتر از همیشه شده است، بنابراین آنها را در اولویت اصلی خود در هر طراحی وب سایت قرار دهید.
پاسخ ها