نوشتن محتوا یکی از مهمترین فعالیتهای یک برند است. این یک روش موثر برای ایجاد مکالمه در اطراف نام تجاری شما، برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما است و از همه بهتر، تولیدکنندگان محتوا به حضور آنلاین شما ارزش می دهند.
اما نوشتن محتوا بسیار ساده نیست. نویسنده خوب محتوا به زمان، تلاش و تجربه زیادی نیاز دارد. از بین تمام عادت هایی که نویسندگان محتوای حرفه ای دارند، مهمترین آنها داشتن یک استراتژی است.
داشتن یکی در محل مشخص کردن اهداف شما را آسان تر می کند، که به نوبه خود شما را در موقعیتی قرار می دهد که یادگیری سریعتر و طبیعی تر است. این در نهایت تأثیر عمیقی بر بهره وری شما خواهد داشت.
مهم نیست که چقدر ابتدای کار وسوسه انگیز باشد، همیشه قبل از شروع نوشتن مقاله جدید، درباره هر موضوعی که کار می کنید تحقیق کنید. هیچ کس نمی تواند تمام اطلاعاتی را که می خواهد در دسترس داشته باشد.
تحقیقات از این جهت مهم است که به شما کمک می کند تا محتوای خوب با تلفیق اطلاعات خودتان و اطلاعات جدیدی که به سدت می آورید ایجاد کنید.
در حالی که تحقیقات ادامه دارد، مکانی برای ثبت تمام اطلاعات جدیدی که پیدا کرده اید پیدا کنید. در غیر این صورت، یک کاغذ یا دفترچه یادداشت در دست داشته باشید که تمام اطلاعات فراموش شده شما در آن قرار دارد. با ضبط جالب ترین داده ها، می توانید تمام پرزهای غیرضروری را که اکثر مقالات آنلاین دارند قطع کنید و به عنوان منبع الهام عمل کنید.
برای مقاله ای که می نویسید، یکی از اهداف مشخص شده باید نوع ارزشی باشد که اضافه می کند. نوشتن به خاطر نوشتن کافی نیست. هر مقاله باید یک نکته داشته باشد و در انجام آن، نه تنها به خواننده بلکه به برند شما ارزش افزوده می دهد.
مشاوره عملی ارائه دهید، به داده ها و تحقیقات دسترسی پیدا کنید، و اگر نمی توانید به آنها در حل مشکلات خود کمک کنید، آنها را در مسیر درست قرار دهید. شاید شما ایده ای داشته باشید که آنها می توانند کمک بگیرند.
هر نویسنده ای در جهان نیاز به تصحیح و ویرایش آثار خود دارد. مهم نیست که چقدر نویسنده ای بی عیب و نقص باشید، همیشه ارزش این را دارد که برای آخرین بار به کار خود بپردازید و به دنبال خطاهایی باشید که ممکن است در چشم شما پنهان باشند.
اصلاح و ویرایش کار شما به چند دلیل مهم است.
خطاها را پیدا کنید و اصلاح کنید: بارزترین مزیت کار شما این است که اشتباهات دستوری را که در مقاله مرتکب شده اید اصلاح کنید. این ممکن است شامل تغییر در نحوه استفاده از کلماتی مانند "اندک" و "کمتر" یا استفاده از "بیشتر" و "زیاد" باشد.
به شما کمک می کند لحن مقاله خود را پیدا کنید: لحن مقاله با انتخاب کلمات و نحوه ساخت جملات شما ایجاد می شود. ایجاد اولین بار نوشتن مقاله همیشه آسان نیست، به همین دلیل تصحیح آن مهم است.
باعث ایجاد توجه می شود: محتوای خوب توجه را به خود جلب می کند و جنبه اساسی محتوای خوب تصحیح است. اگر محتوای شما هیچ اشتباهی نداشته باشد، بدترین کاری که می تواند انجام دهد این است که توجه را از بین نبرد. اشتباهات املایی در بیشتر افراد خطای اصلی است.
برای اینکه مقالات شما به مخاطب مورد نظر برسد، باید چند اقدام در این راه انجام شود. برای اولین بار، اطمینان حاصل کنید که تمام مقالات شما با رعایت اصول مختلف SEO نوشته شده اند. به عنوان مثال، همیشه از کلمات کلیدی استفاده کنید، به تعداد کلمات خود توجه داشته باشید و پست های خود را به درستی قالب بندی کنید.
هر چقدر برای ایجاد محتوا تلاش شود، اگر سایتی که در آن پست می کنید هیچ بازدیدی نداشته باشد، همه اینها بی ارزش خواهد بود. محتوای شما در بین سایر مطالب مشابه در اینترنت گم خواهد شد.
اکثر مردم بلافاصله پس از کشف محتوای مورد نظر، به آنها توجه نمی کنند. در عوض، آنها مقاله را اسکن می کنند تا بفهمند آیا اطلاعات معنی داری دارد یا خیر، سپس یا بخشی را که به آن علاقه دارند می خوانند یا به ابتدا برمی گردند.
برای توجه به بازه های کوتاه مدت، به روشی خاص بپردازید که خوانندگان از طریق محتوا بررسی می کنند. یا به عبارت صحیح تر، مقاله خود را به درستی قالب بندی کنید.
این شامل استفاده از عناوین، عنوان های فرعی و زیرعنوان ها برای کمک به آنها در یافتن اطلاعات خاص مورد نظر است. این نه تنها به شما کمک می کند تا خوانندگان خود را مشغول نگه دارید، بلکه باعث می شود الگوریتم Google به نفع شما باشد.
سازگاری ارزشی است که اکثر نویسندگان تازه کار از آن بی بهره اند و با این وجود یکی از جنبه های اساسی است که نویسندگان محتوای متوسط را از موارد خوب جدا می کند. سازگاری مفهومی چند لایه است که از دو عامل اصلی تشکیل شده است:
اولین مورد داشتن یک سبک نوشتاری ثابت است. هر نویسنده را می توان با سبک یا لحن خود تشخیص داد و هر مقاله ای که می نویسد باید در نوع خود بی نظیر باشد. لحنی که انتخاب می کنید به عواملی مانند رسمیت، طول و میزان مخاطب آن بستگی دارد و با انتخاب کلمات و واژگان تعیین می شود.
مورد دوم ارسال منظم است. در بیشتر موارد، این مهم است زیرا شما را در الگوریتم رتبه بندی Google قرار می دهد.
وقتی محتوای خودتان را نوشتید و آن را تصحیح و ویرایش کردید با ابزارهایی مانند جستجوگر دستور زبان مانند Grammarly، آنالیزورهای عنوان، اسکنرهای توضیحات متا، برنامه ریزان کلمات کلیدی، جستجوگرهای تراکم کلمات کلیدی و غیره آن را نیز تست کنید.
این ابزارها به شما کمک می کنند تا اشکالات را در محتوای خود پیدا کنید که احتمالاً بدون این ابزارها متوجه آنها نخواهید شد و در آخر می توانند به محتوای شما کمک کنند.
اگر خوانندگان شما را از طریق یک موتور جستجو مانند Google کشف نکنند، احتمال اینکه شما را از طریق رسانه های اجتماعی کشف کنند زیاد است. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در کل یک رسانه جدید هستند و به روش های بسیار متفاوتی نسبت به رویکردهای مورد استفاده در Google نیاز دارند.
برای هر پلتفرمی که می خواهید خود را در آن مستقر کنید، یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنید، سپس تصاویر، فیلم ها و متن هایی را که مناسب آن هستند با دقت انتخاب کنید.
به همان اندازه که کشف سبک نوشتن شما مهم است، داشتن سبک های بیشتر مهم تر است. اگر مانند بیشتر نویسندگان محتوا هستید، به سادگی روی یک نوع محتوا تمرکز نمی کنید.
یک مقاله خبری به شما نیاز دارد که سبک نوشتاری و لحن جدیدی را نسبت به نسخه الکترونیکی یا کاغذ سفید دریافت کنید. تخصص های خود را انتخاب کنید و واژگان مناسب و مراحل نوشتن را پیدا کنید که برای هر یک از آنها بهتر است.
اهمیت پیشرفت مهارت های خود را هرگز فراموش نکنید. هرچه بیشتر بنویسید، در نوشتن بهتر می شوید، اما مخاطبان مختلف برای تسخیر به رویکردهای مختلفی نیاز دارند.
بهترین راه برای بهبود استراتژی محتوا، جمع آوری داده ها است. تست های ساده A/B را انجام دهید تا بفهمید مخاطبان شما نسبت به محتوای زیر آستانه طول مشخص، قالب های خاص یا حتی وجود تصاویر در محتوا واکنش بهتری نشان می دهند. پس از آن، از این داده ها برای متناسب سازی محتوای آینده استفاده کنید.
برای تکرار ایده ای که در طول مقاله تکرار شده است، دانستن نحوه نوشتن کافی نیست. نویسندگان خوب محتوا با مجموعه ای از عادت هایی که برای اتخاذ انتخاب می کنند و نسبت به آنها در هر قطعه ای که پایبند بمانند، از دیگران متمایز می شوند. و در هر قطعه ای که می نویسید، مهم است که از قبل تحقیق کنید. پس آن را تصحیح کنید و بسته به نیاز مقاله، همه کارها را در این بین انجام دهید. فقط در این صورت است که می توانید میزان بازدید و توجه مورد نیاز مقالات خود را ایجاد کنید.
پاسخ ها