naddafmona08

naddafmona08

روش‌ های مهاجرت به کانادا

کشور کانادا را می‌توان اولین انتخاب افراد مختلف برای مهاجرت دانست. وجود شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب و هم‌چنین دارا بودن موقعیت‌های ویژه برای مهاجران سبب شده تا متقاضیان مهاجرت، کشور کانادا را به‌عنوان مقصدی مناسب انتخاب کنند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که افراد براساس شرایط خود اقدام به انتخاب آن می‌کنند. برای اطلاع از روش های مهاجرت به کانادا و انتخاب روش مناسب برای مهاجرت در ادامه باما همراه باشید.

روش‌ های مهاجرت به کانادا

از آنجایی که کانادا به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است، هرساله متقاضیان زیادی برای دریافت اقامت کانادا از روش‌های مختلف اقدام می‌کنند. این روش‌های مهاجرتی شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق استارتاپ، سرمایه‌گذاری در کانادا، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق تولد فرزند، مهاجرت به روش اسپانسرشیپ و روش‌های مختلف دیگر است. افراد براساس شرایط و موقعیت مالی و کاری خود می‌توانند از طریق هرکدام از این روش‌ها برای اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. برای آشنایی بیشتر با راه‌های مهاجرت به کانادا، در ادامه به توضیح در خصوص برخی از این موارد می‌پردازیم.

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا که در بین نوجوانان و جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده، مهاجرت از طریق تحصیل است. در این روش فرد متقاضی باید از یکی از دانشگاه‌های کانادا نامه‌پذیرش داشته باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به شرح زیر است.

  • ارائه مدرک معتبر و مورد نیاز زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • تکمیل فرم‌های مربوطه

فرد محصل باید توانایی پرداخت هزینه‌های یکسال زندگی در کانادا را دارا باشد. هم‌چنین هزینه‌های مربوط به مهاجرت مانند معاینات پزشکی، درخواست مجوز تحصیل، انگشت نگاری و سایر هزینه‌های مهاجرت برعهده متقاضی بوده و باید به‌طور کامل آن را پرداخت نماید. در مقاله ویزای تحصیلی کانادا به‌طور کامل در خصوص این روش مهاجرتی توضیح داده شده است. برای دسترسی به این مقاله مفید می‌توان از منو بالای صفحه استفاده نمایید. هم‌چنین برای اطلاع از جزئیات این روش و دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

مهاجرت از طریق فرزندآوری

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا که امروزه در بین چهره‌های سرشناس هنری و سیاسی زیاد به چشم میخورد، مهاجرت از طریق تولد فرزند است. در این روش والدین می‌توانند با تولد فرزند خود در این کشور، شهروند کانادا شوند. تولد فرزند در خاک کانادا این امکان را برای والدین ایجاد می‌کند تا بتوانند شهروند کانادا شوند. البته این امر بلافاصله پس از تولد تحقق نمی‌یابد و فرزند پس از رسیدن به سن قانونی یعنی ۱۸ سالگی می‌تواند از سایر روش‌های مهاجرتی مانند اسپانسرشیپ برای والدین خود اقامت دریافت کند. این روش مهاجرتی بیشتر در آینده کودک موثر بوده و ممکن است برای مناسب والدین نباشد؛ زیرا والدین برای دریافت اقامت کانادا باید تا رسیدن فرزندشان به سن قانونی صبر کنند.

مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی

از آن‌جایی که دولت کانادا به‌دنبال جذب کارآفرینان پویا و خلاق است، مهاجرت از این طریق می‌تواند گزینه مناسبی برای کارآفرینان باشد. در این روش متقاضی باید با ارائه یک طرح خلاق و موفق به یکی از سازمان‌های کانادایی معرفه شده از سوی اداره مهاجرت کانادا می‌تواند ویزای استارتاپ دریافت نماید. برای دستیابی به این مهم سازمان معرفی شده باید برای راضی به سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح متقاضی شود. بسیاری از افراد این روش را با مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اشتباه می‌گیرند. در این روش نیازی به سرمایه‌گذاری شخصی فرد نبوده مگر به درخواست سازمان مربوطه و یکی از شروط قرارداد باشد.

سرمایه‌گذاری در کانادا

از دیگر روش‌های مهاجرت به کانادا می‌توان به سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کرد. این روش با هدف توسعه اشتغال، جذب سرمایه و پویای اقتصاد کانادا انجام می‌شود و با دولت کانادا با انجام این روش مهاجرتی مدیران وسرمایه‌گذاران موفقی را جذب می‌نماید. همان‌طور که از نام این روش پیداست، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از پرهزینه‌ترین روش‌های مهاجرتی است. در این روش فرد سرمایه‌گذار باید توانایی اثبات تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری موفق در کانادا را داشته باشد. سازمان مربوطه در کانادا پس از انجام بررسی‌های لازم و ارزیابی متقاضی رای نهایی را برای اقامت فرد را صادر می‌کند. در بسیاری از موارد به‌دلایل مختلفی مانند تکمیل نبود مدارک، عدم اثبات تمکن مالی به افسر پرونده و نبود دانش کافی در این حوزه درخواست متقاضی رد می‌شود. برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات باید از یک متخصص و کارشناس با تجربه در این زمینه کمک و مشاوره دریافت کرد.

برای دریافت جزئیات بیشتر درخصوص این روش مهاجرتی می‌توانید از مقاله سرمایه‌گذاری در کانادا استفاده نمایید.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی

این روش مهاجرتی مناسب متقاضیانی است که  تجربه یکسال کار در کانادا را دارا می‌باشند. این روش مهاجرتی را می‌توان یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری دانست که در مطالب گذشته به‌طور کامل به آن پرداخته شده است. در این سیستم فرد براساس سوابق‌کاری، نمره مدرک زبان، میزان تحصیلات و سایر موارد امتیاز کسب می‌کنند و بیشترین امتیاز ثبت شده برای یک نفر ۱۲۰۰ است. در هر نوبت قرعه‌کشی متقاضیانی که دارای بیشترین امتیاز باشند برنده شده و برای آن‌ها دعوت‌نامه ارسال می‌شود. همان‌طور که در مطالب گذشته توضیح داده شد در این طرح برخی مشاغل و فعالیت‌ها با شرایط خاص جزء سوابق کاری محسوب نمی‌شود. این موارد شامل مشاغل غیرمجاز، کار کردن در حین تحصیل، مشاغل گروه C و D و... است.

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

اگر یکی از بستگان متقاضی مانند فرزند، نوه یا همسر دارای اقامت دائم کانادا باشد، فرد می‌تواند از طریق ویزای اسپانسرشیپ برای دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا اقدام نماید. فرد اسپانسر کننده باید متعهد شود تمامی هزینه‌های زندگی متقاضی را تا مدت زمان مشخصی پرداخت نماید. برای انجام این مهم ارائه مدارک در خصوص اثبات تمکن مالی فرد الزامی است. هم‌چنین فرد اسپانسرکننده باید بالای ۱۸ سال سن داشته و سایر شرایط لازم برای اسپانسر شدن را دارا باشد.  برخی شرایط نیز برای فرد متقاضی وجود دارد که در مقاله مربوط به ویزای اسپانسرشیپ به‌طور کامل به آن پرداخته و توضیح داده شده است.

بهترین روش مهاجرت به کانادا

در بسیاری از وب سایت‌ها و موسسات مهاجرتی، مطالبی درخصوص بهترین روش مهاجرت به کانادا با تضمین ۱۰۰٪ قرار داده می‌شود که باید گفت این مطالب و این نوع تضمین تا حد بسیاری نادرست و غلط است. درواقع بهترین روش مهاجرت به کانادا براساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فرد انتخاب می‌شود و ممکن است بهترین روش مهاجرت به کانادا با یک نوجوان محصل و یک فرد سرمایه‌گذار متفاوت باشد. هم‌چنین هیچ‌گاه تضمین ۱۰۰٪ و قطعی برای انجام امر مهاجرت وجود ندارد و این مهم بستگی به مدارک ارائه شده، شرایط مهاجرت و افسر اداره مهاجرت دارد.

مطالب ارائه شده در این مقاله جهت آشنایی افراد علاقه‌مند به مهاجرت کانادا صورت گرفته و متقاضیان باید برای انجام امر مهاجرت از طریق موسسات و سازمان‌های معتبر و به‌واسطه کارشناسان و وکلای باتجربه اقدام نمایند.

 

 

naddafmona08
naddafmona08

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋