از آنجایی که این قسمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است تعمیرات آن نیز باید به دست افراد کاردان سپرده شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی مبحث تعمیر جلوبندی هیوندا i30 بپردازیم.
هیوندا i30 برای نخستین بار در سال 2008 وارد بازار شد. این خودرو در کشور ما از محبوبیت زیادی برخوردار است. هیوندا i30 از لحاظ ظاهری بسیار محافظه کارانه طراحی شده است و مانند مدل های دیگر این برند ممکن است خیلی طرح مورد پسند جوانان نباشد.
طراحی این خودرو متشکل از خطوط و زوایای نرمی است که باعث هماهنگی ظاهر آن شده اند. چراغ های عقب هیوندا i30 به شکل بزرگ و کشیده هستند و از این لحاظ به هیچ خودروی دیگر شبیه نیستند.
کابین این خودرو نیز همانند ظاهر خارجی آن بسیار ساده و منظم طراحی شده است. قدرت موتور هیوندا i30 نسبت به قیمتی که دارد بسیار خوب است و میتوانید با آن رانندگی لذت بخشی را تجربه کنید.
هیوندا i30 از امکانات خوبی برخوردار است و از این لحاظ می تواند به طور کامل خریداران را راضی کند. از میان امکانات این خودرو میتوان به مواردی مانند کروز کنترل، سانروف، سنسور باران، غربیلک فرمان با روکش چرمی و سنسور پارک عقب اشاره کرد.
همانطور که میدانید جلوبندی مربوط به بخش جلویی و زیرین این خودرو و قطعات مربوط به آن ها می شود. وظیفه جلوبندی هدایت و ایجاد تعادل در خودرو می باشد. با کمک این بخش در هیوندا i30 شما به سادگی می توانید در ناهمواری ها حرکت کنید.
اهمیت این بخش به حدی است که در برخی موارد از چپ شدن خودرو نیز جلوگیری میکند. جلوبندی متشکل از قطعات مختلفی است که هر یک از آن ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. اگر هر یک از این قطعات دچار نقص شوند تعادل خودرو به صورت کامل به هم میخورد.
در این بخش از مطلب قصد داریم به معرفی برخی از قطعات جلوبندی هیوندا i30 بپردازیم:
سیبک ها
سیبک فرمان قطعه ای است که باعث اتصال چرخ ها به سیستم تعلیق شده و هم موجب چرخش آن ها می گردد. این قطعه از نظر ظاهری کروی شکل است و باعث فرمان دهی به بخش جلویی خودرو می شود. سیبک ها می توانند اثرات ضربات وارد شده از طرف دست اندازها را نیز خنثی کنند. سیبک فرمان از یک سمت به طبق های ماشین و از سمت دیگر به متعلقات چرخ متصل می گردد.
رام
رام نیز از دیگر قطعات جلوبندی هیوندا i30 است که از جنس فلز می باشد. این قطعه از دو جهت به شاسی ها متصل می شود. بخش های دیگر جلوبندی نیز توسط رام به اتاق خودرو وصل می شوند.
طبق
طبق ها را میتوان بازویی هایی دانست که سیستم تعلیق را به شاسی متصل می کنند.این قطعات به وسیله بوش ها به شاسی وصل می شوند.
فنر
از دیگر قطعات جلوبندی میتوان به فنر اشاره کرد. فنر قطعه ای است که وزن اتاق روی آن قرار دارد و دارای قابلیت ارتجاعی می باشد.
کمک فنر
کمک فنر قطعه ای است که در نزدیکی چرخ ها متصل می گردد و به نوعی نوسانات فنر را کنترل میکند. فنر از یک جهت به اتاق شاسی و از سمت دیگر به سیستم تعلیق وصل است.
هزینه تعمیر جلوبندی هیوندا i30 به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا باید خودروی شما عیب یابی شود تا بر اساس آن تعرفه ها محاسبه گردد. میزان حاد بودن مشکل این بخش نیز در هزینه های تعمیر آن موثر است. واضح است که هر چقدر مشکل جلوبندی حادتر باشد قیمت تعمیر آن نیز بالاتر خواهد بود.
اگر در حین تعمیر جلوبندی نیاز به تعویض قطعه باشد قیمت قطعه مورد نظر نیز بر هزینه ها تاثیر گذار است. به صورت کلی نمیتوان برای تعرفه تعمیر جلوبندی هیوندا i30 عدد ثابتی را در نظر گرفت و در وهله اول خودروی شما باید بررسی شود.
استفاده از خدمات امداد مرکزی تهران در زمینه تعمیر جلوبندی هیوندا i30 دارای مزایای زیر است:
امکان تعمیر جلوبندی خودرو در محل
تعرفه های مناسب
استفاده از قطعات اصلی در صورت نیاز به تعویض قطعه
ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن
صرفه جویی در زمان و هزینه ها
برای استفاده از خدمات امداد مرکزی تهران در زمینه تعمیر جلوبندی هیوندا i30 می توانید اینجا کلیک کنید.
پاسخ ها